Gå til innhold

Amerikanernes superjager på vei til Ørland for å trene med norske F-35

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 av disse F-22 klarte å oppnå luftdominans i Syria mot 50 russiske fly + syrisk luftvern. 

Ganske imponerende egentlig! 

Mulig, men jeg kan ikke beundre miltiære angrep i strid med folkeretten, på samme måte som jeg ikke kan beundre massemord, uansett hvor teknisk imponerende utførelsen måtte være.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig, men jeg kan ikke beundre miltiære angrep i strid med folkeretten, på samme måte som jeg ikke kan beundre massemord, uansett hvor teknisk imponerende utførelsen måtte være.

Så vi skal tillate et folkemord i Syria da? Amerikanerne har grepet inn og forhindret dette på de områdene hvor de har hatt lokale partnere.

Ikke vær så ideologisk…Litt mer pragmatisme er bra i en del tilfeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal tro amerikanerne blir forbløffet når de lander på en 'fredsbase' med plasttelt og manglende luftvern til moderne 5.-generasjons jagerfly..

Spørs om ikke de snur i døra og eventuelt flyr nordover til Andøya slik at de kan parkere i shelter og trene i relevante områder.

Andøya er bygget for å kunne betjene en svær luftstyrke av alle mulige fly. Bedre base for trening finnes ikke andre steder i Europa. Derfor vil nok USA opprettholde Andøya slik den er i dag og videreutvikle den.

Lenke til kommentar

2 av disse F-22 klarte å oppnå luftdominans i Syria mot 50 russiske fly + syrisk luftvern. 

Ganske imponerende egentlig! 

Hvis ikke USA og Russland hadde grepet inn i Syria,hadde ISIL utført massemord på heile verden etterhvert som de hadde fått slaktet ned for fote utover fra sitt kalifat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi skal tillate et folkemord i Syria da? Amerikanerne har grepet inn og forhindret dette på de områdene hvor de har hatt lokale partnere.

Ikke vær så ideologisk…Litt mer pragmatisme er bra i en del tilfeller.

Her vil jeg hevde at du selv er ideologisk. Amerikanerne har forsøkt å bli kvitt Assad i årevis og det er den eneste grunnen for at de er i Syria. At de har mislykkes, primært på grunn av faren for en større konflikt med Russland er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Det står faktisk i starten av artikkelen at USA eksporterer ikke dette flyet, derfor er bare de som har det. 

Så derfor kunne vi ikke hatt dette istedet for F-35, som er et samarbeidsprosjekt mellom masse land.

Nei, og dette har jo vært allment kjent i MANGE år :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...