Gå til innhold

Huawei P20 Pro lukker appene


Anbefalte innlegg

Irriterende problem med Huawei P20 Pro. Veldig ofte når jeg åpner et program eller app så lukker den raskt ned igjen. Må periodevis åpne appene to eller tre ganger for at de skal bli værende åpne. Har tatt factory reset som ny telefon uten mine egne apper. Men samme problem uansett. Kundeservice hos Huawei stiller kun mange spørsmål, men er ikke istand til å si noe spesifikt om dette problemet. Er det andre som opplever dette og kanskje har en fiks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 99% sikkert at det er er strømsparingsfunksjonen til Huawei. Skal være mulig å gå inn på instillingene å velge hva slags apper du ikke vil skal lukkes av strømsparingen. 

 

Sjekk: Innstillinger - Batteri - Start opp - også sjekker du om du kan justere strøminnstillingene for noen av appene også tester du om det hjelper.  

Endret av Xphylion
Lenke til kommentar

Eller mener du at appene lukkes av seg selv mens du bruker de? Isåfall er det så klart noe helt annet som er galt. Da hadde jeg gått tilbake til butikken å vist dem hva som skjer. Så får du se om du får ny tlf eller om den må sendes inn for reparasjon.

Endret av Xphylion
Lenke til kommentar

Du må sette administrering på apper til manuelt om problemet er at de lukkes i bakgrunnen. Huawei detekterer apper som trekker mye strøm og bakgrunnen og lukker dem for å spare strøm om de ikke blir brukt på en liten stund.  Noen apper vil du jo ikke det skal skje med, så da putter du dem i unntak.

Lenke til kommentar

 

Irriterende problem med Huawei P20 Pro. Veldig ofte når jeg åpner et program eller app så lukker den raskt ned igjen. Må periodevis åpne appene to eller tre ganger for at de skal bli værende åpne. Har tatt factory reset som ny telefon uten mine egne apper. Men samme problem uansett. Kundeservice hos Huawei stiller kun mange spørsmål, men er ikke istand til å si noe spesifikt om dette problemet. Er det andre som opplever dette og kanskje har en fiks :)

 

 

Takker for svar, har forsøkt tipsene som blir anbefalt. Om jeg legger godviljen til så hjalp det kanskje litt, men usikker. Synes det er merkelig at det skal skje med apper som post, meldinger og innstillinger m.m. Er det noen her som har denne telefonen og faktisk har løst disse problemene med anbefalte løsninger ? Det som skjer er at appene åpner men lukker med en eneste gang. 

Lenke til kommentar

Jeg har samme telefon, men ikke opplevd umiddelbar lukking av apper slik du beskriver. 

 

Har dog lest et sted at brukere med samme telefon, opplevde å lukke apper grunnet de kom borte navigeringsknappene i bunn/siden av skjermen. Ble visst bedre ved å bruke fingeravtrykksknappen. Bruker selv bare denne.

Lenke til kommentar

Jeg har denne feilen både på min P20 Pro og min gamle Mate 9 Pro. Dette begynte etter siste oppdatering i juli. Appen legger seg bare "ned" og lukkes ikke. Det skjer både med de appene jeg har manuell og automatisk batteristyring på. Utrolig irriterende, men har ikke gjort noe med det enda. Har et lite håp om at den oppdateringen vi venter på nå skal fikse problemet..

Lenke til kommentar

Jeg har denne feilen både på min P20 Pro og min gamle Mate 9 Pro. Dette begynte etter siste oppdatering i juli. Appen legger seg bare "ned" og lukkes ikke. Det skjer både med de appene jeg har manuell og automatisk batteristyring på. Utrolig irriterende, men har ikke gjort noe med det enda. Har et lite håp om at den oppdateringen vi venter på nå skal fikse problemet..

 

Takk for svaret. Etter siste oppdatering er problemet borte. Men oppdateringen gikk ikke knirkefritt. Stadig mas om pinkode etter restarting. Om igjen og om igjen. Krysser fingrene for at alt nå er ok :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...