SlimeteSalamander Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Hovedkort: https://www.komplett.no/product/969513?noredirect=true Kabinett: https://www.komplett.no/product/918593?noredirect=true Jeg får ikke satt inn hovedkortet ordentlig. Litt vanskelig å forklare men hovedkortets innganger er dekt av en metallplate. Den øverste delen av platen passer ikke inn i kabinettet slik at skruene og skruehulene ikke treffer hverandre. Jeg har ikke lyst til å presse for mye på kortet ettersom jeg er veldig nervøs for å ødelegge noe. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Det er "fjærene" på dekkplaten rundt portene bak som hindrer deg i å bevege hovedkortet i riktig posisjon (langt nok bak) til å passe overens med skruehullene til hovedkortet, ikke sant? På mitt siste hovedkort var disse fjærene rimelig harde så jeg måtte legge litt press på hovedkortet for å få det i posisjon. Du kan bøye litt på disse fjærene før du monterer for å slippe å bruke mye makt under montering. Har jeg forstått problemet ditt riktig? 1 Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Det er "fjærene" på dekkplaten rundt portene bak som hindrer deg i å bevege hovedkortet i riktig posisjon (langt nok bak) til å passe overens med skruehullene til hovedkortet, ikke sant? På mitt siste hovedkort var disse fjærene rimelig harde så jeg måtte legge litt press på hovedkortet for å få det i posisjon. Du kan bøye litt på disse fjærene før du monterer for å slippe å bruke mye makt under montering. Har jeg forstått problemet ditt riktig? Takk. Jeg tror ikke det er problemet, men jeg skjønner at det kan se sånn ut. Jeg har nemlig prøvd å presse inn platen så langt det går uten hell. Jeg bestemte meg for å ta av platen og sette den på fra yttersiden. Det funket helt knirkefritt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Du bruker metallplaten som fulgte med hovedkortet? Jeg har også hatt en del problemer på grunn av den metallplaten. Har du prøvd å sette inn HK uten den installert i kabinettet? 1 Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Du bruker metallplaten som fulgte med hovedkortet? Jeg har også hatt en del problemer på grunn av den metallplaten. Har du prøvd å sette inn HK uten den installert i kabinettet? Ja, platen kom festet på hovedkortet. Jeg tok av platen og det gikk fint da. Tok på platen igjen fra yttersiden. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Ja, platen kom festet på hovedkortet. Jeg tok av platen og det gikk fint da. Tok på platen igjen fra yttersiden. Den metallplaten er laget slik at den skal "klipses" fast fra innsiden av kabinettet. Dette gjøres før man prøver å montere inn hovedkortet. Noen ganger kan det være litt plunder med å få platen på plass, men det kan hjelpe å prøve å sette den inn med en annen kant først. Man må passe på at hele metallplaten går i inngrep med kabinettet. Hvis det står litt skjevt kan man få problemer med å få hovedkortet på plass. (Som du vel merket.) Hvordan fikk du festet metallplaten fra utsiden? Sitter den nå kun fast i hovedkortet og "lener seg" mot kabinettet? Da oppfyller den neppe sin egentlige oppgave 100% ... edit: Glem det - jeg så på feil kort ... Aldri vært borti denne patenten som dette hovedkortet bruker. Har du sett om det finnes noen YT-videoer? Endret 14. august 2018 av nebrewfoz Lenke til kommentar
SlimeteSalamander Skrevet 15. august 2018 Forfatter Del Skrevet 15. august 2018 Den metallplaten er laget slik at den skal "klipses" fast fra innsiden av kabinettet. Dette gjøres før man prøver å montere inn hovedkortet. Noen ganger kan det være litt plunder med å få platen på plass, men det kan hjelpe å prøve å sette den inn med en annen kant først. Man må passe på at hele metallplaten går i inngrep med kabinettet. Hvis det står litt skjevt kan man få problemer med å få hovedkortet på plass. (Som du vel merket.) Hvordan fikk du festet metallplaten fra utsiden? Sitter den nå kun fast i hovedkortet og "lener seg" mot kabinettet? Da oppfyller den neppe sin egentlige oppgave 100% ... edit: Glem det - jeg så på feil kort ... Aldri vært borti denne patenten som dette hovedkortet bruker. Har du sett om det finnes noen YT-videoer? Jeg har ikke sett noen videoer, men tittet litt på andre forum og så det var flere som hadde samme problem. Har installert hovedkort mange ganger, men denne gangen fikk jeg problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå