Gå til innhold

2 brukere på Adroid mobil - Jobb og Privat?

ray001

Anbefalte innlegg

Har handlet ny mobil og lurer på om det går an å få til 2 brukere, en jobb og en privat.
Skal bruke 2 stk SIM kort, men der jobb delen må være i Knox lignende del i mobil. Og det ekstra SIM kortet brukes til jobb. Der både sms og samtaler bli skilt og ligge "sikkert" og må bruke kode for å komme inn/se/ring/sms/mail osv.

Endret av ray001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg kan ikke svare for Samsung da jeg ikke bruker Samsung lenger, så husker ikke. Men på min Huawei blir brukerne helt separert fra hverandre, og det er mulig å legge ting/filer i "filsafen".

Man trenger også to gmail-kontoer, men mulig man kan slå sammen deler av informasjonen på tvers av kontoene.

Lenke til kommentar

Hvo

2 separate mobiler fungerer mye bedre.....enklere og billigere

Tja, da må man ha med seg 2x mobiler og da....

Billigere er det vel ikke, da jeg har allerede kjøpt en mobil med 2x SIM kort plass.

Jeg kan ikke svare for Samsung da jeg ikke bruker Samsung lenger, så husker ikke. Men på min Huawei blir brukerne helt separert fra hverandre, og det er mulig å legge ting/filer i "filsafen".

Man trenger også to gmail-kontoer, men mulig man kan slå sammen deler av informasjonen på tvers av kontoene.

Hvordan er det med bruk av SMS og ringe delen? Er det helt seperat? Må en inn i "filsafe" for å ringe / sende sms?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvo

Tja, da må man ha med seg 2x mobiler og da....

Billigere er det vel ikke, da jeg har allerede kjøpt en mobil med 2x SIM kort plass.

Hvordan er det med bruk av SMS og ringe delen? Er det helt seperat? Må en inn i "filsafe" for å ringe / sende sms?

SMS-trådene og alt annet blir helt separat og man trenger ikke bruke filsafe. Når man ringer eller sender sms er min satt opp slik at jeg velger hvilket sim-kort som skal benyttes hvor man kan sette opp hva den skal foretrekke (altså mulighet til å overstyre) for hver enkelt bruker.

Det jeg synes er litt kjedelig er at jeg ikke får 4G på begge sim-kort. Nyere telefoner gir vel 4G på begge sim-kort...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

SMS-trådene og alt annet blir helt separat og man trenger ikke bruke filsafe. Når man ringer eller sender sms er min satt opp slik at jeg velger hvilket sim-kort som skal benyttes hvor man kan sette opp hva den skal foretrekke (altså mulighet til å overstyre) for hver enkelt bruker.

Det jeg synes er litt kjedelig er at jeg ikke får 4G på begge sim-kort. Nyere telefoner gir vel 4G på begge sim-kort...

Etter en kjapp test må jeg rette meg selv her. Det ser ut som om sms-tråder og telefonlogg er tilgjengelig på alle brukere, og om man velger at det ikke skal være det så får man heller ikke ringt eller sendt sms. Dog kan man opprette egen google-konto slik at kontakter og slike ting blir adskilt. Så noen komplett erstatning for to telefoner ser jeg ikke at det kan bli. Jeg vet heller ikke om filsafe kan være til særlig nytte for akkurat dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...