NFNGOW6W Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Google Street View bilene ble tatt i 2010 både i Tyskland, Østerrike og Australia for å pinge alle Wi-Fi signal de kjørte forbi og logge om de var åpne evt. hvilken sikkerhetsstyrke de hadde. Dette er feil. Google scannet kun wifi-frekvensene etter hva som var i bruk, og lagret alt som dukket opp. Last ned en wifianalyzer på telefonen og se selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Posisjonsloggen er en frivillig tjeneste i Google Map (som faktisk må aktiveres!), slik at du skal kunne se hvor du har vært tidligere. Setter du denne på pause vil du selvfølgelig ikke stoppe lagring av posisjon i andre Google-tjenester! Snakk om storm i vannglass.... Hele poenget her var vel at lagring av posisjon faktisk ikke blir slått av selv om man melder seg av posisjonslogg tjenesten. Og nei, du må ikke aktivere den. Du må deaktivere den. Vesentlig forskjell. Jeg gjorde det seinest for et par dager siden, og dette er aldri noe jeg har aktivert selv. Jeg ble rett og slett rimelig irritert over at alle mine posisjoner til og med dukket opp i reklamer på tilfeldige nettsider. Er faktisk litt forundret over hvorfor ingen tar det mer alvorlig? Skal det liksom være greitt siden Google er "the good guys" og bare vil det beste for alle? Hjelpes. Hadde blitt en artig forum tråd om "Google" var bytta ut med noe annet.. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Old news.. Men så er der faktisk ett ekstra valg litt bortgjemt som løser dette. Og man kan i tillegg inne på selve tlf nekte hver enkelt app tilgang til GPS osv om ønskelig. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Ting som bekymrer meg er hvis skurker og uvedkommende bryter seg inn og stjeler data for å så ødelegge folks liv. Lenke til kommentar
WH8YZ81U Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Google Street View bilene ble tatt i 2010 både i Tyskland, Østerrike og Australia for å pinge alle Wi-Fi signal de kjørte forbi og logge om de var åpne evt. hvilken sikkerhetsstyrke de hadde. Dette er feil. Du har helt riktig at dette er feil. Det er ENDA mer alvorlig enn som så! Alle saksdokumentene mellom Australia og Google ligger åpent tilgjengelig på https://www.oaic.gov.au/, og ikke bare pinget og logget Google alle Wi-Fi nettverkene, men de avskjærte og lagret data sendt fra nettverk som var åpne!! Australia har uttalt at dette er det største bruddet på personvernet i noe land noen sinne, og Google har enda ikke kommet med en god forklaring på hvorfor slikt utstyr ble installert i Street View bilene i minst 30 (tretti!) land... ...hmmm... hva var slagordet til Google nå igjen?... Lenke til kommentar
WH8YZ81U Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Er faktisk litt forundret over hvorfor ingen tar det mer alvorlig? You and me both, brother!Problemet er at folk flest har en rasjonalisert dissosiasjon mellom sine fysiske og digitale liv, og derfor ikke klarer å innse hvor lite som nå skal til før man har invitert storebror inn i stua.Det skal ikke mer til enn at Google finner opp en smarthøytaler som folk har hjemme, og som fortsetter å ta opp og lagre alle samtaler innenfor husets 4 vegger uten at bruker vet om det......eller vent... det har Google allerede OGSÅ klart å gjøre!http://fortune.com/2017/10/11/google-home-mini-data-privacy/ Endret 16. august 2018 av WH8YZ81U Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) You and me both, brother! Problemet er at folk flest har en rasjonalisert dissosiasjon mellom sine fysiske og digitale liv, og derfor ikke klarer å innse hvor lite som nå skal til før man har invitert storebror inn i stua. Nei, årsakene til at vi ikke hisser oss opp over at posisjonsloggen er en separat tjeneste som ikke berører andre separate tjenester er at: 1) vi allerede har gått runden og motvillig akseptert at Google og Facebook har full kontroll over alt vi gjør med mindre vi flytter i en hule, og 2) og at det er helt tydelig at det er internasjonal lovgivning og ikke en checkbox i en løselig relevant tjeneste i Android som må regulere dette. Det er også tydelig at amerikanerne nå har lyst å regulere dette, og dermed bruker denne løselig relevante tjenesten til å hisse opp folk så de kan få flertall for økt regulering av informasjonsinnsanking. Endret 16. august 2018 av tommyb Lenke til kommentar
WH8YZ81U Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) vi allerede har gått runden og motvillig akseptert at Google og Facebook har full kontroll over alt vi gjør Liker når innleggene mine skriver seg selv Og til alle andre som leser dette innlegget: Smak på sitatet over noen ganger, og bestem selv om dere synes dette er greit......for i 2018 finnes det faktisk gode (og ofte bedre) alternativer til ALT Google har å tilby, inkludert Google-søk UTEN Google:https://www.startpage.com/ Endret 16. august 2018 av WH8YZ81U Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Liker når innleggene mine skriver seg selv Og til alle andre som leser dette innlegget: Smak på sitatet over noen ganger, og bestem selv om dere synes dette er greit... Det er vel ikke store andelen som egentlig synes det er greit Lenke til kommentar
Quickfragger Skrevet 27. august 2018 Del Skrevet 27. august 2018 (endret) Ja, jeg savner virkelig 28.8k modemet, Pentium MMX233 og installasjon av win95 på 40 disketter Det var tider det. Hadde faktisk en Pentium MMX 233 selv, og det er en seiglivet CPU. Overlevde 3 hovedkort. Lever vel livet på et loft eller noe nå tror jeg. Endret 27. august 2018 av Quickfragger Lenke til kommentar
MrMire Skrevet 4. september 2018 Del Skrevet 4. september 2018 https://www.startpage.com/ Og https://duckduckgo.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg