Varog Kervarec Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 NRK hevder konsernsjef Sigve Brekke i Telenor forsøker å bytte ut Berit Svendsen som leder i Skandinavia, men at Svendsen nekter.Berit Svendsen kjemper for jobben Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Så kvinner i toppen er også lite fleksible og dårlige lagspillere...noen overasket? 4 Lenke til kommentar
Per Buer Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Så kvinner i toppen er også lite fleksible og dårlige lagspillere...noen overasket? Du mener at hun er en dårlig leder (lite fleksibel, dårlig lagspiller) fordi hun er kvinne? Hvis det stemmer - hva baserer du det på? 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Vet bare hva som står i media, og det er slik artikkelen fremstiller henne... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Vet bare hva som står i media, og det er slik artikkelen fremstiller henne... Du mener det er riktig å generalisere fra ett datapunkt? Finnes forøvrig en xkcd på dette: https://xkcd.com/385/ Lenke til kommentar
MagnusRB Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 En ikke sak slik jeg har forstått. Hva er kontroversielt at man vil bytte litt rundt på folk, men det elskes jo å dra frem kvinnekortet og rasismekortet for alt mulig dag. 2 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Kanskje Brekke har en kandidat som han tror kan gjøre en enda bedre jobb. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) (...) men det elskes jo å dra frem kvinnekortet (...) Som feminist har vel Berit lagt det kortet ut i spill for lenge siden. PingEnt: Jeg generaliserer når jeg snakker om kvinner generelt ja, men angående ett datapunkt hva får deg til å tro at jeg ikke har flere? Endret 14. august 2018 av Civilix 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Som feminist har vel Berit lagt det kortet ut i spill for lenge siden. PingEnt: Jeg generaliserer når jeg snakker om kvinner generelt ja, men angående ett datapunkt hva får deg til å tro at jeg ikke har flere? Men da kan du vise oss datasettet ditt? Regner med at du har en kontrollgruppe av menn som du har latt få like hard gjennomgang? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) I likhet med kommentatoren fra dn(?) som var på NRK nå, er jeg enig i at dette ikke nødvendigvis er at Brekke ønsker "å bli kvitt" Svendsen, kanskje heller tvert i mot. Som hun også sa: "Det er ikke snakk om å sende henne til Sibir..." Det var etter det jeg skjønner snakk om en toppjobb i det nest største teleselskapet i Thailand. Dette kan vel så mye være snakk om at man ønsker å gi henne erfaring for å forberede henne for å ta over sjefsstolen for hele Telenor. Slikt er veldig vanlig. I tillegg har vel ikke østen-satsningen til Telenor gått fantastisk, så nettopp det å sende en person som har gjort det bra her i Skandinavia til å "rydde opp" og å sørge for å få ting på skinner, kan også være en motivasjon. Med det som har kommet frem i media, virker dette som en enorm storm i et bittelite vannglass, og at noen absolutt ønsker at dette skal være en anti-kvinne-sak. Endret 15. august 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå