Muffinman Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Noen som har peiling på om hvor det kan kjøpes slot-konverter fra Slot 1 til hvilken som helst socket for P-III fra 800 mhz og oppover? Har lest på forumet her at man må over dammen, men på Din Side/Datadoktoren i en ca. 1 år gammel artikkel er det en spørsmålstiller som hadde kjøpt slotket fra Komplett.no, men fant ikke noe slikt i nettbutikken deres. Nå skal det tilføyes at jeg ikke er spesielt flink til å lete men...noen som har et tips? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 det skal finnes her i landet jah.. vet ikke hvor jeg bare så det på et kontor på NTNU, skulle bytte fra p2-400 til p3-1000 tviler på at de gidder å bestille fra andre sia av dammen, husker ikke hvem det er de bestiller fra i farta menne trur det var dataservice eller.no :razz: Lenke til kommentar
daho Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 se på multicom under prosessorer og tilbehør. vet ikke om det er en sånn du skal ha Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Yup, ser ut som rette greia den. Nå gjelder det bare å finne ut hvor rask cpu hoverdkortet mitt tåler, har sett artikkel på Overclockers.com hvor en Celeron 633 ble kjørt på 1063mhz med peltier, og på 950 mhz med original kjøler...og dette HK var en eldre revisjon enn det jeg har. Dette hinsides alle specs som er oppgitt fra Asus. Bør vel kanskje satse på en P-III, for den er vel litt mer effektiv enn Celeron pga sparsomt med diverse cacher hos Celeron... :smile: [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-03-04 09:19 ] Lenke til kommentar
xthal Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 på mitt gamle bx-6 kort gikk det an å sette i en 1ghz p3 med slot converter! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Slot-konverteren på Multicom.no er beregnet for fcpga-cpu. Jeg ser at utvalget i slike prosessorer i div nettbutikker skal ha 133 mhz fsb, men hovedkortet mitt er 100 mhz(men kjører fint på 112). Noen som har peiling på om det finnes prosessorer med fcpga som skal ha 100 mhz? Kanskje er disse litt gamle og har gått ut fra sortimentet? Eller kanskje noen vet om andre som har konvertere, da med andre tilkoblinger enn fcpga som kan passe til p-3? [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-03-04 11:22 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå