Onkel Kompost Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nå har det seg slik at jeg kan få en Pentium 4, 1.6 GHz (400 MHz bus) prosessor til 500 kr. Jeg tenkte at jeg skulle snekre meg i hop en server, og har foreløpig sett meg ut et Soltek hovedkort på MPX.no og et FIC på HWB.no som jeg tenker å velge mellom. Jeg har ikke tenkt å overklokke (jeg mener kom an, en overklokket server?) og det jeg tenkte å prøve å få til er en mest mulig støyfri løsning. Dette involverer at Northbridgen bør være passivt kjølt og slikt. Aller helst vil jeg ha S-ata også, men det er ikke et must. Nå kikket jeg tilfeldigvis innom ITButikken.dk og så noe som het ASRock hovedkort. Disse var meget billige (det billigste koster i skrivende stund 260 kr nytt). Er det noen som har noe erfaring med disse kortene? Til sist, om jeg kjøper et hovedkort som støtter 800 MHz bus, er denne nedoverkompatibel på samme måte som en god del andre datating er? Det hadde vært greit om det spesielle "server" Soltek kortet Hardware.no omtalte for et par uker siden kom i handelen men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå