Gå til innhold

Høyttaler til film - Hjelp til kjøp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Dersom jeg poster i feil tråd - send meg for all del videre til rett sted (nå står denne også under pc-høyttalere) ;)

Jeg er på utkikk etter en portabel høyttaler som også fint kan brukes til pcen. Jeg kjenner virkelig ikke markedet, og ber derfor om litt hjelp :)

I bunn og grunn er bruksområdet todelt; den skal kunne brukes i båten, i teltet, på hagefest - og den skal kunne brukes til å spille av film fra pc på soverommet. Alt i alt leter jeg sikkert etter en type allround-høyttaler, men ber om hjelp til å finne det riktige alternativet. Leste av tek.no's test fra 2016, at Sony SRS-XB3 hadde bra lyd og mange funksjoner, som for eksempel at den kunne brukes som powerbank til telefon. Dette er jo en god bonus med tanke på turvirksomhet, man at den kun har proprietær innlading var jo et mindre minus. Men igjen - denne testen er jo fra 2016, og mye kan ha forandret seg.

Det skal sies at jeg på ingen måte er noen hifi-entusiast, men til og med jeg oppfatter når lyden er dårlig. Spesielt i forhold til film og serier på hjemmefronten. Størrelsen på høyttaleren har naturligvis noe å si, men jeg er ingen fjellvandrer så sånn sett har størrelse og vekt ikke all verdens å si. Eksempelvis tar jeg bilen til båten, og ber konemor flytte sekken i land på øya der teltet står - og da snakker vi en gangavstand på ca 150 meter ;)

Så ser jeg at prisene varierer en del, og dette har jo noe å si. Jeg er komfortabel opp til og rundt 1000-lappen, men begynner å blir ukomfortabel over det. Over 1500,- er uaktuelt :)

Så vær snille og kom med anbefalninger, grunngi gjerne hvorfor høyttaleren er bra, og eventuelle fordeler og ulemper dere kjenner til / har opplevd :) Denne skal bestilles fra komplett på mandag, så litt hast er det :p

Takker så meget på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...