Gå til innhold

Slik fungerer ferdighetssystemet i Fallout 76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedder en arm på at kortpakker kan kjøpes for ekte penger i løpet av kort tid etter lansering. Bethesda går lengre og lengre bort fra å være goodguys.

 

Har allerede blitt sagt at dette ikke vil skje. Via både Pete Hines og Todd Howard. Så får vi se om det holder sant.

 

Syntes dette systemet har mer dybde enn Fallout 4 og man må tenke seg mer om, problemet er at jo at man kan bytte alt på farten. Liker spill der man må planlegge builds, ikke bare kan få i både pose og sekk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vedder en arm på at kortpakker kan kjøpes for ekte penger i løpet av kort tid etter lansering. Bethesda går lengre og lengre bort fra å være goodguys.

 

Ja. Nå skal alt også sendes ut fra deres egen klient, ikke Steam. Det er slutt på mods slik vi kjenner dem. Dette spillet er rett og slett en tragedie...

Lenke til kommentar

Vedder en arm på at kortpakker kan kjøpes for ekte penger i løpet av kort tid etter lansering. Bethesda går lengre og lengre bort fra å være goodguys.

 

Hvordan i all verden gir dette noen som helst mening? Mener du seriøst at du skal starte en ny karakter på level 1, og få mulighet til å kjøpe og bruke kort på max level? Har du i det hele tatt lest artikkelen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Vedder en arm på at kortpakker kan kjøpes for ekte penger i løpet av kort tid etter lansering. Bethesda går lengre og lengre bort fra å være goodguys.

 

Har allerede blitt sagt at dette ikke vil skje. Via både Pete Hines og Todd Howard. Så får vi se om det holder sant.

 

Syntes dette systemet har mer dybde enn Fallout 4 og man må tenke seg mer om, problemet er at jo at man kan bytte alt på farten. Liker spill der man må planlegge builds, ikke bare kan få i både pose og sekk.

Bør være en "straff" knyttet til å bytte, men å faktisk slippe å lage en helt ny karakter for at man gjorde noe feil, er helt greit i min bok.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke fulgt med på utviklingen som har vært innen spillindustrien de siste årene. Hvorfor kjøper folk kortpakker i alle spill som tilbyr det? Pay to win har dessverre blitt regelen i stedet for unntaket. Om du ikke forstår hva jeg snakker om har du ikke fulgt med på hvordan salg av kortpakker med in-game dritt ødela spill som Battefront 2 Middel-Earth: Shadow of War. Bethesda har allrede tjent hundre millioner dollar på å selge lignende kortpakker i Fallout Shelter.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke fulgt med på utviklingen som har vært innen spillindustrien de siste årene. Hvorfor kjøper folk kortpakker i alle spill som tilbyr det? Pay to win har dessverre blitt regelen i stedet for unntaket. Om du ikke forstår hva jeg snakker om har du ikke fulgt med på hvordan salg av kortpakker med in-game dritt ødela spill som Battefront 2 Middel-Earth: Shadow of War. Bethesda har allrede tjent hundre millioner dollar på å selge lignende kortpakker i Fallout Shelter.

 

Ganske stor forskjell på kort knyttet til SPECIAL systemet, og kortpakkene i spillene du nevner...

SPECIAL systemet har eksistert i alle Fallout spill (i varierende utføring), og din fremstilling her tyder på at du ikke har spilt noen av Fallout spillene tidligere.

Det du skisserer er som å låse ferdighetstreet i Diablo/Skyrim, og at du da fysisk må betale for å få tilgang til spells og skills

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du har tydeligvis ikke fulgt med på utviklingen som har vært innen spillindustrien de siste årene. Hvorfor kjøper folk kortpakker i alle spill som tilbyr det? Pay to win har dessverre blitt regelen i stedet for unntaket. Om du ikke forstår hva jeg snakker om har du ikke fulgt med på hvordan salg av kortpakker med in-game dritt ødela spill som Battefront 2 Middel-Earth: Shadow of War. Bethesda har allrede tjent hundre millioner dollar på å selge lignende kortpakker i Fallout Shelter.

Men slik det er satt opp her, så kan du ha kun et max antall kort aktive om gangen, alt etter hvor mange poeng du har i de forskjellige grenene  og hvilken level du er.

I tillegg krever de beste kortene mer poeng.

 

Med et sånn system gir det ikke mening å selge en kort pakke med kort, da det krever en viss progresjon å ta i bruk kortene. 

Dette er også ulikt andre spill med kortbaserte systemer. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det er flere hundre kort i spillet, og du får disse blant annet i kortpakker der noen f.eks er gullkort. Dersom Bethesda ser at de kan tjener noen hundre millioner dollar ekstra ved å selge disse pakkene til de som ønsker det, så vil jeg si at det er sannsynlig at de kommer til å gjøre det. Jeg kan naturligvis ikke være hundre prosent sikker, men det kan ikke dere heller. Det er få goodguys i spillindustrien, og Bethesda er ikke en av de. I dette tilfellet vil tiden vise, og jeg håper selv at dere har rett angående dette. :)

Lenke til kommentar

 

Du har tydeligvis ikke fulgt med på utviklingen som har vært innen spillindustrien de siste årene. Hvorfor kjøper folk kortpakker i alle spill som tilbyr det? Pay to win har dessverre blitt regelen i stedet for unntaket. Om du ikke forstår hva jeg snakker om har du ikke fulgt med på hvordan salg av kortpakker med in-game dritt ødela spill som Battefront 2 Middel-Earth: Shadow of War. Bethesda har allrede tjent hundre millioner dollar på å selge lignende kortpakker i Fallout Shelter.

Men slik det er satt opp her, så kan du ha kun et max antall kort aktive om gangen, alt etter hvor mange poeng du har i de forskjellige grenene  og hvilken level du er.

I tillegg krever de beste kortene mer poeng.

 

Med et sånn system gir det ikke mening å selge en kort pakke med kort, da det krever en viss progresjon å ta i bruk kortene. 

Dette er også ulikt andre spill med kortbaserte systemer. 

...tenk deg om kortene var med i et spill lansert av EA.

 

Enkelte kort gjør det samme, bare at "styrken" varierer på sjeldenhet.

Kort med rarity, "common, uncommon, rare og EPIC."

...og du vil ha alle EPIC-kortene, som koster 10 000$ eller 10 000 timer av livet ditt å skaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

...tenk deg om kortene var med i et spill lansert av EA.

 

Enkelte kort gjør det samme, bare at "styrken" varierer på sjeldenhet.

Kort med rarity, "common, uncommon, rare og EPIC."

...og du vil ha alle EPIC-kortene, som koster 10 000$ eller 10 000 timer av livet ditt å skaffe.

Forskjellen er at det i spillet du referer til, så var det ingenting som stoppet det fra å ta i bruk "epics" fra første sekund. 

Hele det opplegget er vel helt endret nå snart 1 år etterpå, tror faktisk ikke noen selskaper kommer til å gå på den samme smellen med første. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...