LMH1 Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Jeg ser følgene mobiler i dag: Xiaomi Mix Pro 256gb postivt gir ganske mye for pengene, negativ ikke android 9 vanskelig å bytte batteri? Samsung Galaxy Note 9 smarttelefon (blå) 512 GB Men denne er veldig dyr vet ikke om den er særlig raskere heller? ser også på: på Xiaomi Mi A2/Mi 6X eller Xiaomi Mi Note 3 PRO 2018 Sony Xperia XZ3 to feature 48-megapixel camera AND 5G Er det lurt å vente å kjøpe mobil eller hva mener dere? Finner lite informasjon om samsung note 9 er vanskelig å bytte batteri? For usikker på hvilken prisklasse de andre vil legge seg på. Det som er mest negativt med Xiaomi er garanti og ofte er forfalsket versjoner har dårligere batteri og ofte dårlig byggkvalitet og dårlig vannbeskyttelse. En del mobiler på ebay har falsk rom også som havner på finn.no senere. Enkelte selger sier de selger nytt. Men tror ikke på de. Endret 13. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Batteriene i telefonene som selges nå om dagen er bygget inn, så du skal være godt over gjennomsnittlig flink med dingser hvis du skal bytte det selv. Note 9 er kliss ny, så sikkert derfor du ikke finner så mye informasjon. Den er ikke i butikk enda, dvs. du kan bestille på nett men da er det forhåndsbestilling. Den kommer i salg om en uke eller to. Setter du opp noen punkter med hva som er viktig for deg, så er det sikkert noen som vil hjelpe deg med å velge. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Veldig mye ønsker god batterilevetid, god kamera, kan spille med usb dac, og nyeste android helst. Den bør være vesentlig bedre en Xiaomi Mi 5 til spill og multitasking. Foresten hjelper 256\512 GB på ytelsen eller går det sirrupt? For hadde jeg vist hvis man fyller opp mobilen maks ender man opp med 5-10 minutter oppstartstid funger det ikke? Da må det finnes sikkerhetmodus eller ligdende. Andre ting som er viktig TV2 sumo må fungere som jeg vet kina rom sliter med. Ønsker å kjøpe mobil for 1-2 år. Største problemet er om kina mobiler er invistering eller ikke. Min erfaring er det kun sparer penger men totalsett er jeg usikker. Da har vel hatt m5 kun i 1 år ca. Men tror samsung og apple mobiler ikke er god invistering? Er også usikker på huawei og nokia de henger litt etter. Batteriene i telefonene som selges nå om dagen er bygget inn, så du skal være godt over gjennomsnittlig flink med dingser hvis du skal bytte det selv. Ja men sjekk: Når man må bruke hårtørker og lime batteriet fast sier det seg selv. Nå er ikke m5 enkeleste mobilen å bytte batteri men ikke helt umulig heller. Selv om man mister garantien. Skal det være vanskelig å bytte batteri skal batteriet holde ut reklamasjonstiden på 5 år. Er det riktig kina\asia mobiler å påstå de kjøper de dårligste cpuene\rambrikkene? Så er større sansynlig man kan overklokke på sony\samsung mobiler? For sies kina mobiler taper penger på å selge. kunne ønske batteri på 6000 mAh. For mistenker kinamobiler har en brøkdel av kapasiteten. Siden hvis man sjekker i android får man opplyst batteritid 3-4 dager men i bruk kun 3-4 timer. Så android måler feil. Endret 13. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Nå ser det jo ut som Komplett skal ta inn litt Xiaomi telefoner da : https://www.komplett.no/search?q=xiaomi 1 Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Alle tester av nyere Huawei-telefoner skulle tilsi at det vil være et minst like trygt valg som f.eks Samsung eller Sony, så tror ikke du trenger å være redd for noe problemer der om du kun tenker å ha telefonen i 1-2 år. Det er ved kjøp av en toppmodell vel og merke.Har kun hatt Sony de siste årene, og har utelukkende positive ting å si om det, så det vil også være et trygt valg. Batteritiden er god nok for mitt bruk, og jeg bruker telefonen mye. Hva gjelder ytelse osv så har spesielt XZ2 fått enormt gode kritikker (sjekk f.eks Lyd og Bilde sin anmeldelse), og om du vil ha en enda større telefon er jo XZ2 Premium like rundt hjørnet.Men i grunn tror jeg du at om du kjøper en toppmodell fra et etablert merke idag, vil du bli fornøyd uansett. Forskjellene er ikke like store som de var for f.eks 5-6 år siden. Endret 13. august 2018 av bakalaka Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Nå ser det jo ut som Komplett skal ta inn litt Xiaomi telefoner da : https://www.komplett.no/search?q=xiaomi Problemet prisene er like stive som å kjøpe sony\nokia eller hvilken som helst annen merke. Nå kan jeg ikke bevise alle mobiler på finn\ebay er feilprodusert eller ofte dårligere kvalitetet men mistenker det. Problemet med sony har begrenset med lagringsplass ofte EMMC istedenfor UFS så vesentlig tregere og mindre lagringsplass. Problemet også med sony og samsung er prisene er veldig stive koster fort 10 000 kr for toppmodell i norge. Mens utlandet fås de til 6000-7000 kr. Hvorfor er det så vanskelig å bytte batteri på toppmodellene? Virker ut som man nesten ødlegger mobilen ved å bytte batteri. Før var det lett på nokia og sony vertfall. Nokia 520 og Sony Xperia S LT26i var lett å bytte batteri. Har mobilprosentene kopiert apple her? Er det kun ULEFONE POWER 5 som er enkelt å bytte battteri? Endret 13. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Du får Note 9 til 10599 for 512GB versjonen hos telenor. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Du ser på Xiaomi Mi A2, og galaxy note 9? Er sånn 8000kr i prisforsjell mellom dem så vanskelig å tolke hva du er ute etter Får vanvittig mye telefon for pengene hos Xiaomi i forhold til andre. Endret 13. august 2018 av Complexity 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 (endret) sjekk for du skriver: Don't Buy Xiaomi Mi A2 - PEHLE YE DEKHO! | Honor Play is Better! Spørsmålet er heller om jeg skal vente litt eller kjøpe noe nå? Xiaomi Mix Pro 256gb frister litt men usikker på negative for er jo dyrt å kjøpe mobil ofte. Har jo ingen garanti for nye mobiler finnes på finn eller komplett like billig. Endret 14. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) sjekk for du skriver: Don't Buy Xiaomi Mi A2 - PEHLE YE DEKHO! | Honor Play is Better! https://www.youtube.com/watch?v=2QXRkw3h6_0 Spørsmålet er heller om jeg skal vente litt eller kjøpe noe nå? Xiaomi Mix Pro 256gb frister litt men usikker på negative for er jo dyrt å kjøpe mobil ofte. Har jo ingen garanti for nye mobiler finnes på finn eller komplett like billig. Hva er det slags indisk? Video du har funnet frem? Andre mer stolbare reviews sier det er en god telefon for pengene. A2 Lite er enda mere mobil for pengene da den koster enda mindre. Den er og bedre på en del områder, som at den f.eks støtter SD kort. Og du får jo 5!! Slike telefoner til samme pris som 1!! Galaxy note 9. Da vil du iallefall ikke måtte ha angst for bytte av batteri for du bytter heller bare telefonen. Endret 14. august 2018 av Complexity 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Problemet da må jeg kjøpe: Adata Premier One MicroSDXC UHS-II Minnekort AUSDX256GUII3CL10-CA1 - 256GB Opptil en utrolig 275 MB/sek lese- og 155 MB/sek skrivehastighet til toppytelse og en jevn dataoverføring Problemet mange minnekort klarer ikke så høy hastighet i praksis, og funger dårlig ofte å ha apper på minnekort ikke internt i mobilen er min erfaring. Edit sjekk: Statsansatte i USA har ikke lenger lov til å bruke denneSå tydligvis er kina\asia mobiler sikkerhetsrisiko? Endret 14. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Hva med Oneplus 6 ? toppmodellen til overkant av 6000,- batteri bytte i dagens mobiler ligger vel på samme stadie, må fram med hårfønern Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Sikkert ikke dårlig mobil men tror i så fall blir det oneplus 7-8 den er litt utdatert allerde. Problemet er vel det ikke finnes powerbanker til den eller iphone? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Ikke vits med raskt minnekort. Minnekortlesere er uansett ikke så raske. Ikke ha tregt minnekort heller, men å punge ut for det raskeste er bortkastede penger uansett. Mobiler fra Kina er ikke sikkerhetsrisk. USA er proteksjonistiske og vil beskytte egne selskaper (Apple, Google, MS, Qualcomm) fra kinesisk konkurranse. Det at USA sier de ikke er trygge er bare et bevis på at mobilene fra Kina er like bra som de amerikanske produktene. Og dermed en trussel mot amerikanske selskaper. For hvorfor betale ekstra for en mobil fra USA om du får like bra fra Kina til et par tusenlapper mindre? Da taper USA konkurransen og penger. MEN hvis de sier de ikke får selge dem kan de ikke utkonkurreres. Genialt... 1 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Sikkert ikke dårlig mobil men tror i så fall blir det oneplus 7-8 den er litt utdatert allerde. Problemet er vel det ikke finnes powerbanker til den eller iphone? ehh.. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Project Ara: Inside Google's Bold Gambit to Make Smartphones Modular Slik kunne jeg ønske meg, en mobil som bruker åpne standarder som blir som en pc kan byttes når man vil. Veldig bra for miljøet også. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Sikkert ikke dårlig mobil men tror i så fall blir det oneplus 7-8 den er litt utdatert allerde. Problemet er vel det ikke finnes powerbanker til den eller iphone? OnePlus 6 har samme prosessor som Galaxy Note 9, så skjønner ikke helt hvorfor du mener den er utdatert. Alle powerbanks funker til både Oneplus og iphone, bare man bruker riktig kabel. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) OnePlus 6 har samme prosessor som Galaxy Note 9, så skjønner ikke helt hvorfor du mener den er utdatert. Alle powerbanks funker til både Oneplus og iphone, bare man bruker riktig kabel. Nei, det har den ikke. Endret 14. august 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Xiaomi Mix Pro 256gb postivt gir ganske mye for pengene, negativ ikke android 9 vanskelig å bytte batteri? Ikke Android 9 ?? Nei, i annonsen står det Android 6. Ganske utdatert altså. Om du får den med 7 er det sikkert greit nok. Stort steg fra 6 til 7. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 Nei, det har den ikke. Den har det i USA/LATAM og Kina Men ikke her i Norge nei. Der er det ulikt. Men den som er i OnePlus er jo bedre enn den som er i Note i Norge da. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå