HaKj Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Hei Hvilken kommando må jeg bruke for å få php til å skrive denne ukens ukenr på siden min? Lenke til kommentar
etse Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Hei. Først vil jeg bare nevne at dett er et spørsmål du lett hadde fått svar på ved å google "php week number" eller tilsvarende i google. Du ville da sett forst at kommandoen date kan brukes. Anbefaler å se faktisk lese gjennom hva date kan gjøre i dokumentasjonen: http://php.net/manual/en/function.date.phå Du vil se av dokumentasjonen at date fungerer slikt: date(format, timestamp) Format er en sting som sier hvordan du vil ha datoen formatert. Her kan du bruke "W" for å si ukenummer. Med andre ord kan du: date('W', strtotime('now')) date er ganske kraftig, du kan og gjøre ting som date('W: YYYYY-mm-dd', strtotime('now')) Dette vil gi ut "33: 2018-08-13" Endret 13. august 2018 av etse Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 Takk for hjelpen! Jeg var visst litt rask til å spørre om hjelp her, da jeg fant det ut ikke lenge etterpå via et annet forum. Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 Jeg brukte denne: echo date("W", strtotime("now")); Jeg prøver også å få den til å skrive nr på neste uke, og har prøvd med følgende som ikke fungerer: echo date("W", strtotime( DATE_ADD( NOW(), INTERVAL 1 week),1)); Har dere noe tips her? Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 Denne fungerte: echo date("W", strtotime("+ 7 days")); Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) // Å bruke strtotime() er helt unødvendig da default verdi er now, echo date('W', strtotime('now')); // det holder med echo date('W'); Anbefaler at man tar i bruk DateTime i stedet for date(), mer fleksibelt. Ønsker man enda mer ferdig tid og dato funksjonalitet så bør man ta i bruk Carbon, som er en utvidelse av DateTime. For å legge til en uke kan man f.eks. // DateTime $nextWeek = (new DateTime())->add(new DateInterval('P1W')); // Carbon $nextWeek = Carbon\Carbon::now()->addWeeks(1); Endret 13. august 2018 av Crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå