Gå til innhold

Dette er de beste «YouTube-mobilene» ifølge Google

Anbefalte innlegg

Sony generelt, og experia spesielt er drittmobiler! advarer alle mot å kjøpe noe slikt søppel. Stadige "oppdateringer" som bare gjør telefonen tregere og har hensikten å tvinge deg til å kjøpe en nyere utgave. Stadigvek forsvinner lyd på ringing og alarm. MØKK! kjøp heller et godt og seriøst produkt som Huawei. 

Du sier drittmobiler i flertall. Kan du si hvilke telefoner det er du mener?

Kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Sikkerhetsoppdateringer? Du skal prise deg lykkelig over at selv eldre telefoner får sikkerhetsoppdateringer, for det er overhodet ikke tilfelle hos mange andre merker. Og da sitter du med en virusbombe som er et ekstremt lett bytte for alle med onde hensikter. Men det er kanskje ok for deg?

Hva gjelder Planned obsolence er det vel bred enighet at spesielt Apple og Samsung er verre enn det f.eks Sony er?

Om lyden forsvinner er det på grunn av du har fiklet med lydinnstillingene/volumknappene på høyre side, altså 100% din egen feil.

Hvis du har bruk for det, kan jeg godt gi deg et lynkurs på hvordan du bruker en telefon og da spesielt Xperia, men jeg mistenker at innlegget ditt kun er et forsøk på å trolle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går fint det. Bare å betale for YouTube Premium.

Det var foresten lenge kun på iPhone du fikk dark mode også (i tillegg til desktop)

Android versjonen kom vel etter der for eit par veker sida. 

Jeg betaler for veldig mye, men for å se brukergenerert innhold betaler jeg ikke, og heller ikke inndirekte ved å se reklame. Og youtube sin musikk-satsning er jo nærmest latterlig dårlig sammenlignet med spotify og tidal. Nei ser ingen grunner til å bidra med en krone til youtube. Og jeg har heller ikke dårlig samvittighet når jeg ser videoer uten reklame. De få youtuberne jeg følger støtter jeg via patreon. Google har ræva full i cash og snylter på fellesskapet så de ønsker jeg ikke å støtte økonomisk. Ikke før Google får skattemoral og betaler skatt der pengene er tjent og slutter med å opptre som skatteflyktning i skatteparadis. Jeg vil ikke støtte selskaper som opptrer som togrøvere på høylys dag. 

Og uten å bli politisk aktivist så håper jeg flest mulig andre også tar til seg dette og slutter helt med å se noe som helst av reklamen hos Google, face og alle andre selskaper/snyltere som unndrar penger fra beskatning i de landene der pengene er tjent. Siden politikerne har sovet i timen i over 40 år rundt dette tema, og selv i EU går de inn i dette med halv fart så blir det opp til oss forbrukere å tvinge griske globale selskaper som kun tenker kortsiktig profitt til å ta samfunnsansvar å bidra med skattepenger der inntektene tjenes. Det er eneste bærekraftige måten å drive selskap på som ikke stjeler fra de svake, gamle og syke i de landene selskapene opererer. 

Så hva gjør du for å hindre at Google et.al tjener penger på deg? Og hvilke grep kan du gjøre for å bidra med din protest slik at skattemoral ikke kun er for arbeiderklassen og lavere funksjonærer men også for multinasjonale selskaper? Alene får vi til lite, samlet kan vi tvinge selv kjemper i kne. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sony generelt, og experia spesielt er drittmobiler! advarer alle mot å kjøpe noe slikt søppel. Stadige "oppdateringer" som bare gjør telefonen tregere og har hensikten å tvinge deg til å kjøpe en nyere utgave. Stadigvek forsvinner lyd på ringing og alarm. MØKK! kjøp heller et godt og seriøst produkt som Huawei.

Dette er dessverre min erfaring med Sony også. Jeg har lurt meg selv flere ganger til å tro at det er blitt bedre. Men dengang ei. Siste telefonen fra Sony vi hadde i hus her var XZ1 og den fikk en oppdatering som gjorde at WiFi sluttet å funke flere ganger pr dag. Dette leste jeg er et stort problem på diverse fora, og 6 mnd har gått uten at Sony har tatt tak i det.

Det har vært noe slik med alle de Xperiaene jeg har hatt, Z1C, Z2, Z3C, Z5 og nå sist XZ1. Alt var greit helt til telefonen var en 5-6 mnd gammel, og da kom det oppdateringer som medførte masse trøbbel.

Håper jeg har lært nå.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

"Youtube på sitt aller beste". På en mobiltelefon. Det må være det dummeste jeg har lest i hele dag.

Det er jo selvfølgelig og 100% åpenbart at dette kun gjelder for mobiltelefoner. Hvis du synes det er "det dummeste jeg har lest i hele dag" fordi YouTube på mobiler ikke kan måle seg med YouTube på en ordentlig PC eller TV-skjerm så er det helt og holdent din egen feil. 

Hvis det er noe annet enn det så får du gjerne forklare deg nærmere.

Lenke til kommentar

Nei, poenget var du skal ha drukket mye av cool-aiden hvis du tror at livet blir bedre med en av de youtube-godkjente mobilene, fremfor en hvilkensomhelst annen current mobiltelefon. Det var en utrolig rar ting å "sertifisere" mobiltelefoner for.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...