brekkmiddel Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har nå sittet å lest endel innlegg her på forumet... Må si at fleste parten av dere krever sinnsykt av spillene nå til dags... Ta for eksempel NFS:U ... Det er få som sier noe om de positivt om spillet?? Ja, grafikken på møtende biler kunne vært bedre. Ja, banene kunne vært større, og hatt mer frihet. Men skulle EA lagt ett "perfekt" spill, så måtte sannsynlighvis PC'ene rundt om hatt 1 gb skjermkort, 5 Ghz processor og rimelig FETT med ram... Konsollene hadde ikke hatt sjangs til å kjøre det. Min mening er at NFS:U er ett bra spill. EA har aldri skrytt av å ha lagd en simulator, det er 100% arcade spill. Hva mener dere?? Har vi blitt for kravstore til spillverden???? Og hva skal egentligt til for å lage ett spill som "oppfyller" VÅRE krav??? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Er enig i deg i mye her. Jeg er av den typen som aldri forventer noe av et spill i det hele tatt. Jeg er stort sett fornøyd med det meste. Men, jeg har også forståelse for at ikke alle har et slikt avslappet forhold til spill som jeg har. Sikkert kjipt at ting ikke er etter forventningene når man ofte har ventet i en halv evighet. Og, bare får å dra inn HL2 og Doom3... Ikke forvent alt for mye da. Kan banne på at mange kommer til å bli skuffet. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg synes jeg har begynt å bli for kravstor. Har en del spill som jeg har kjøpt som jeg ikke har giddet å gjennomføre en gang. Før var det jo å gjennomføre et spill 3-4 ganger før jeg la det ifra meg. Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Nei, vi krever mindre og mindre etter min mening... Grafikk prioriteres fremfor gameplay og historie... Pen grafikk erstatter kreativiteten...synes jeg da... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 For å si det slik,hva dreier HL2 og Doom3 diskusjonene seg om? Hvilke grafikkort som kan klare å kjøre de med "alt slått på". Har enda ikke sett en diskusjon om gameplayet,virker som om mange er mest interessert i de to spillene for å kunne telle FPS de får med R9800 pro/XT kortene sine... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 jeg vil ikke si at vi blir kravsstore. jeg vil heller si at den store brukerskaren (dvs. ikke bare oss her, som som regel har litt peil) har lært seg å akseptere middelmådige produkter (fra EA ), mens vi fremdeles ser etter nyvinning og ikke minst kvalitet! Jeg mener, så langt som spillbransjen har kommet, så er det pokker meg ikke for lite å kreve, er det? ett spill som NFS:U...ok, jeg har ikke spillt det for mye, men det virker som det kunne vært gjort utrolig mye bedre...mer tuning muligheter, customizations o.l.... problemet er bare det at det lages for konsoll primært, noe som begrenser mulighetene betraktelig, og så portes til PC som en ettertanke...ergo alle problemene med spillet til PC...for det har det vært! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg vil at spill idag skal ha kvalitet av samme kaliber som for 10år siden, det er vel ikke så veldig kravstort? Nå er det ikke grafikk jeg tenker på men andre kvaliteter. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg føler større og større andel av titlene som blir sluppet er bare der for å få folk til å kjøpe det, for deretter å bli glemt Og mange ganger kan jeg sette meg ned med en emulator og spille de gode gamle spillene fra amigaen (ja, min tok kvelden for 5 år siden) og fortsatt blir forbløffet over hvor morsomme disse spillene tross alt er. Det samme går for noen få pc spill, f.eks Starcraft. Men EA har jo fått rykte på seg for å være den produsenten som spyr ut flest titler med mindre god kvalitet fremfor noen andre så man bør kanskje ikke dømme hele industrien basert på dem Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg tror man har blitt litt "bortskjemt" .. spesielt med tanke på utseende o.l. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Enig med flere her. Jeg tror ikke jeg er mer kravstor nå enn før, men jeg er lei av at fokus er rettet på grafikk i stedet for gameplay. NFSU er et eksempel på nettopp dette. Hva er egentlig dette spillet uten all "sminken"? Det er et temmelig ordinært spill som hadde druknet i massen om det ikke var for at det har blitt så profilert. NFSU kunne vært gjort langt bedre uten at det hadde gått på bekostning av ytelse, det kunne gjerne blitt enklere å kjøre også. Grafikken er nok det desidert tyngste i spillet, mens andre momenter (som har blitt nedprioritert) hadde kostet relativt lite. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Nei, vi krever mindre og mindre etter min mening... Grafikk prioriteres fremfor gameplay og historie... Pen grafikk erstatter kreativiteten...synes jeg da... enig med deg der men det som er anerledes nå i forhold til det det var for 10 år siden er at det er blitt en stor industri dette med spill, før var det bare gamere/hard core gamere som kjøpte spill , det var ikke populært blant den store massen. Problemet nå er at det har blitt alemanns eie og folk stiller ikke krav lenger til spilla se feks ringenes herre spilla , matrix spilla de selge milioner siden "massen" tror på reklamen, de har ikke peiling, sånn som oss hard core gamere, vi er jo blitt mindre med åra så det er nesten ingen som hører på oss bortsett fra blizzard mener jeg da. Så EA har jo forstått poenget de har skjønt det at det er lettere og "lure" massen en oss, defor tjener de penga sine og er fornøyd med det!!! Sinsykt mange jeg har møtt som har ps2 men de har jo lissom 1 til 2 fotball spill 1 til 2 bil spill, og tekken , thats it!!! kjøper dem noe nytt så blir det ringens herre eller hulken eller noe sånt!! De har bare ikke peiling , det som er synd er at det er dem det er mest av!! Endret 16. desember 2003 av redflame Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Apropo kravstor: jeg synes det er på høy tid vi får "lukt-enhet" til spille bruk. tenk dere å ha lukten av svidd gummi og olje rett i trynet når man spiller bilspill, og tenk dere lukta i HalfLife. Hadde vært noe det... Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er enkelt og greit bare se på reviews spill om dagen får. Stort sett alle spill med pen grafikk scorer høyt på skalaen. Før var 8-10 noe som nesten aldri ble tatt frem, nå om dagen blir det kastet etter enhver tittel. Jeg tror vi må sette oss ned og re-kalibrere linjalen som brukes når det gjelder å bedømme spill. Tidene forandrer seg, og det gjør meningene også. Jeg er helt enig med folk som mener at gameplay MÅ gå foran pen grafikk. (Det er tross alt dette som driver spillutviklingen fremover, hva hadde vi vel hatt i dag uten Tetris og Prince Of Persia??) Men det er vel ingenting i veien for å få begge deler?? Tenker her på HL2 som riktignok må ha ett fett skjermkort for å kunne nytes til fulle, men jeg velger å håpe at gameplayet her også vil være nyskapende nok til å kunne stå på egne ben (Selv om min eneste grunn til å vente på dette spillet er rag-doll effekten som taes i bruk...) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Apropo kravstor: jeg synes det er på høy tid vi får "lukt-enhet" til spille bruk. tenk dere å ha lukten av svidd gummi og olje rett i trynet når man spiller bilspill, og tenk dere lukta i HalfLife. Hadde vært noe det... Hmm, hva er dette her da? Oi, et lik som har lugget i sola i 3 døgn og svellet. Se på alle de fluene, det råtne, halvoppspiste kjøttet og de innvollene. Å FÅ ****** FOR EI LUKT! Nei, jeg tror kanskje vi skal være glad for at det ikke er så ekte Og, trådstarter, vi er IKKE blitt kravstore angående NFS:U. Vi er blitt vant med hvr bra et spill BØR være. Når EA presser ut noe slikt DRITT må vi vel få lov til å klage! Man trenger ikke konsoller med 5Ghz for å kjøre bra bilspill i dag. Ta for deg Project Gotham Racing 2. SLIKT forventer vi å se i dag! Er ikke noe snakk om at vi er for kravstore, det er produsentene som tar et skritt BAKOVER for å tyne mest mulig penger ut av et relativt dårlig spill sammenlignet med tidligere og konkurrerende spill. By the way - 8, 9 og 10 er jo klart begynt å trekkes frem i anmeldelser nå, fordi grafikken er blirr helt utrolig bra i forhold til hva den en gang var. Og vi må da ikke sette den linjen bakover: Det kan jo aldri bli bedre enn virkligheten. Og nå som dagens spill nesten har livekte grafikk må jo 10ern frem i dagen. Ingen vits å si at "Nei, vi forventer grafikk som er bedre enn virkligheten i dag" og sette den ned til 5 Lenke til kommentar
LoS Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Enig i mye av hva som står her Men det er noe ting man bare _må_ klage på, dette gjelder selvfølgelig ikke alle spill. Men jeg husker da jeg prøvde ghost recoon eller hva det nå het, så var jeg _mektig_ forbanna over at man ikke kunne gå opp en fjellskrent uansett hvor bratt den var! Har ikke prøvd NFSU men det virka som et rimelig fett spill på ps2, har en kamerat som har det, kult med nitro det er alltid noe man kan klage på i et spill, noe av det er av stor relevans for at spillet skal være bedre. Det eneste problemet jeg har med f.eks Enter the matrix er hvordan man styrer personen. Det finnes ingen måte å skyte på selv (har ihvertfall ikke funnet noen) og når man slåss, så må man stå vendt mot personen man slåss mot, man kan f.eks ikke stikke av gårde uten at man blir banka et par ganger først. Men man kritiserer ikke filmer på denne måten. Det er mye urealistisk i en film, men det er svært få som tenker over det. Endret 16. desember 2003 av LoS Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Det kommer vel litt an på mht kravstor. NFSU er arcade, grafikken er topp, men kjøbarheten er etter mitt syn totalt dass. Jeg faller mer for simulator liknende spill.... FOR kravstor... vel, er ikke sikker på det.... Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Problemet med NFSU er ikke at det er et arkadespill. Problemet er at det er arkadespill med "catch up"-funksjon. Fysjom! Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg synes ikke jeg er for kravstor. Er skuffa over nfsu. Det er ribbet til skinnet og kunne blitt gjort laangt bedre. Nå snakker jeg gameplay. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Vel vel. Jeg kan ikke komme på ett eneste bilspill som har gitt bedre fartsfølelse enn NFSU. Ikke siden Lotus 2 har jeg kost meg sånn med bilspill (nå skal det sies at jeg ikke har spilt så mye..). Selve kjøringen er knall, mer varierte "oppdrag" og oppfinnsomme baner så hadde man vært der. Mekkingen som alle savner er noe jeg personlig absolutt klarer meg uten (det er allerede nok meningsløs rånestyling som det er...men hver sin smak). Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Enig med mange her jeg også. Jeg mener ikke vi er blitt for kravstore for som flere sier så blir bare historiene dårligere og dårligere i spillene. Det er skjelden vi får et spill med virkelig god historie nå for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå