Pstereo Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Jeg henger ikke med i tiden. Men vi har flyttet inn i et nybygg og vil ha TV på soverom i etasjen under, men eneste vegguttak er i stua oppe. Hvordan løser man dette enklest? Er tvungent knyttet til Get i et par år her, så det er det det må bli. Og helst ikke så lyst til å oppgradere den inkluderte nettlinja på 10/10 mbps. Vil aller helst bare ha samme løsning som den vi har i stua uten å dra ledninger ned. Solutions anyone? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Jeg bruker Get-appen til å se TV på TV nr 2. Dette krever dog sannsynligvis litt mer enn 10 Mbps for å fungere optimalt. I tillegg må man ha en måte å streame til Tv'en, enten med en separat AndroidTV eller Apple TV, eller Chromecast e.l. og da enten Ethernetkabel eller at det trådløse signalet når til Tv'en. (Jeg bruker en AndroidTV-enhet som jeg kjøpte fra Aliexpress for noen hundrelapper, som er koblet til Tv'en. Fungerer supert for meg.) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Jeg ville også vurdert noe all aAppen til Get (hvis de har dette, noe jeg regner med) og en eller annen form for strømming. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Og fordelen med å ha en Androind-boks/enhet slik jeg har det, er at jeg også får full støtte for å streame via nettleser, youtube, amazon, NrkTV-appen etc. som en bonus. Man får dermed en "smart TV" som ikke er avhengig av TV'en. Har dårlig erfaring med de innebygde appene i TV'en, og for meg fungerer en ekstern AndroidTV-boks bedre. Ulempene i tillegg til det jeg nevnte i mitt forrige innlegg over, er at jeg må ha en inn-enhet i nærheten av TV'en. Man klarer seg med mus og virtuelt tastatur, men jeg har kjøpt egne tastaturer (Edit: med innebygget touchpad) som jeg bruker til Android-enhetene mine. En del Kina-bokser kan også ha litt ymse med oppgraderingsmuligheter og kan kreve litt fikling for å fungere optimalt, og for en som ikke ønsker å fikle for mye, tror jeg AppelTV kan være en bedre løsning enn Android. (Men dette er kun mine antagelser, uten at jeg kjenner til AppleTV. Jeg bare regner med at Apple har en bedre out-of-the-box-løsning) Endret 13. august 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Kjøpte for en del år siden en dings som løste et slikt problem. Den gikk imidlertid på scart, men får vel tilsvarende løsninger nå med hdmi eller tilsvarende. Det var to bokser, den ene gikk tuneren og den andre i TV`n. Den ene hadde en kabel med en dings i enden som skulle motta signaler fra fjernkontrollen, og den andre hadde en lignende kabel med dings som man skulle sette foran tuneren som da sendte signal til tuneren om kanalbytte osv. Edit: noe slikt som dette: https://www.komplett.no/product/1016019/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tilbehoer-tv/traadloes-hdmi-overfoering-hd# Endret 13. august 2018 av Tor C Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Det enkleste er jo å spørre Get, og høre om de har noen løsning....Canal Digital har såvidt jeg vet det.... Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 Get anbefalte enten å montere et nytt uttak (utelukket) eller bruke appen gjennom en Apple-TV eller Chromecast. Blir vel noe jeg får teste ut uansett - Chromecasten ser i det minste veldig nett ut. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 Jeg bruker Get-appen til å se TV på TV nr 2. Dette krever dog sannsynligvis litt mer enn 10 Mbps for å fungere optimalt. I tillegg må man ha en måte å streame til Tv'en, enten med en separat AndroidTV eller Apple TV, eller Chromecast e.l. og da enten Ethernetkabel eller at det trådløse signalet når til Tv'en. (Jeg bruker en AndroidTV-enhet som jeg kjøpte fra Aliexpress for noen hundrelapper, som er koblet til Tv'en. Fungerer supert for meg.) Hvilken AndroidTV boks kjøpte du og kan du lagre filmer fra google play film&tv på SD kort eller USB eller harddisk på den? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 ... Vil aller helst bare ha samme løsning som den vi har i stua uten å dra ledninger ned... Du vil ha kablet tilkobling uten kabel...? Det fungerer like dårlig som trådløs skjøteledning. 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Du vil ha kablet tilkobling uten kabel...? Det fungerer like dårlig som trådløs skjøteledning. hehe! Dagens beste Endret 25. august 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 25. august 2018 Del Skrevet 25. august 2018 (endret) Hvilken AndroidTV boks kjøpte du og kan du lagre filmer fra google play film&tv på SD kort eller USB eller harddisk på den?Kjøpte denne, men har aldri prøvd å lagre fra Google om at film&TV.Jeg kjører alt fra enten appstreaming eller NASen min: https://m.aliexpress.com/item/32733166272.html Endret 25. august 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå