Gå til innhold

Vurderer bytte fra Samsung S9+ til Huawei P20 Pro.Tanker innspill?

JFM

Anbefalte innlegg

Hadde et lite uhell i går på på ATV-i forbindelse med skogrydding.
Klarte å knuse skjermen (både den innerste og den ytterste) på telefonen min (S9+). (ATV-en og forsåvidt)

Siden ATV-forsikringa kommer til å dekke skadene på telefonen min er jeg begynt med research på hva jeg skal kjøpe meg nå. Telefonen jeg har fra før er en Galaxy S9+.

S9+ er jo egentlig en veldig bra telefon. Men batteritiden er søppel. 

I følge reviews så lurer jeg på om P20 Pro er et bedre alternativ. Noen som har hatt både P20 Pro og S9+ som kan si noe om overgangen?

Det største minuset, som jeg vet, på P20 Pro er at den ikke har støtte for SD-kort.

I min S9+ har jeg 64GB intern + 128GB SD-kort. 

Tror egentlig minnet i P20 Pro holder. Men liker egentlig å ha tingene lagret på et kort som kan flyttes over i andre enheter.

Lurer også på om det er noen begrensning på hvor mange fingre man kan registrere på fingeravtrykk scanneren. S9+ har maks 4.

Neste ting jeg tenker er dette med to sim-kort. Jeg har pr i dag to simkort. Et lite mobil abonnement med 3GB (brukes kun til sms og anrop). Så har jeg et mobiltbredbånd abonnement på 100GB som sørger for internett på telefonen.

I forhold til dette lurer jeg på om P20 Pro støtter såkalt "Dual LTE". Slik at Wifi-tale og 4G-tale vil være aktivt på SIM-kort nr1 mens SIM-kort nr2 gir telefonen internett.

S9+ hadde ikke denne funksjonen før den kom i ei oppdatering for et par mnd siden.

Noen som har erfaring med rooting av P20 Pro?

PS: Nå er det kanskje noen som reagerer på at S9+ ikke støtter både SD-kort og to SIM-kort samtidig. Men jo. Med en liten "mod" så gjør den det:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok og at en ny S9+ kan ha for ny FW for å kunne bruke 2 SIM + SD.

Har jeg forstått rett, så er vell Huawei Mate 20 serien like rundt hjørnet. Men i likhet med Note 9,tror jeg ikke det er noe for meg

Med root kan du få simkort hacken til å virke igjen. Du kan muligens nedgradere fw til den som det virker med, så slipper du eventuelt root. Men da er du "stuck" på den samme v. hele tiden 

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...