Xan86 Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Det ser ut som at det kan nærme seg norsk/nordisk lansering av Google Pay. I følge en svensk forumbruker, så får han nå opp avtalevilkårene på svensk når han prøver å legge til bankkortet sitt fra Nordea Sverige. En annen bruker sier han får opp norske avtalevilkår når han legger til sitt norske Nordeakort. Visstnok er dette så langt de kommer, før de får beskjed om at kortet ikke kan legges til enda. Når jeg prøver med mine kort (DnB og Santander), så får jeg bare beskjed om at dette kortet ikke kan konfigureres for kontakløs betaling. Er det noen her med kort fra Nordea som kan prøve om de kommer så langt at de får sett avtalevilkårene når de prøver å legge til kortet? Evt ta en screenshoot og legge det ut her? Om du ikke har Google Pay på telefonen fra før av, så kan den lastes ned fra apkmirror. Får bare beskjed om at enheten ikke er kompatibel på play store. Et annet tegn på at det er noe i gjære, er at jeg stadig får spørsmål på Google Belønninger om hvordan jeg betalte på de forskjellige stedene jeg har vært, om det var med debet- eller kredittkort, kontanter etc. Flere enn jeg som er gira på å få Google Pay? Jeg kjenner misunnelsen vokser sakte, men sikkert, hver gang samboeren betaler med Apple Pay på sin iPhone 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2018 Del Skrevet 24. august 2018 Det ser ut som at det kan nærme seg norsk/nordisk lansering av Google Pay. I følge en svensk forumbruker, så får han nå opp avtalevilkårene på svensk når han prøver å legge til bankkortet sitt fra Nordea Sverige. En annen bruker sier han får opp norske avtalevilkår når han legger til sitt norske Nordeakort. Visstnok er dette så langt de kommer, før de får beskjed om at kortet ikke kan legges til enda. Når jeg prøver med mine kort (DnB og Santander), så får jeg bare beskjed om at dette kortet ikke kan konfigureres for kontakløs betaling. Er det noen her med kort fra Nordea som kan prøve om de kommer så langt at de får sett avtalevilkårene når de prøver å legge til kortet? Evt ta en screenshoot og legge det ut her? Om du ikke har Google Pay på telefonen fra før av, så kan den lastes ned fra apkmirror. Får bare beskjed om at enheten ikke er kompatibel på play store. Et annet tegn på at det er noe i gjære, er at jeg stadig får spørsmål på Google Belønninger om hvordan jeg betalte på de forskjellige stedene jeg har vært, om det var med debet- eller kredittkort, kontanter etc. Flere enn jeg som er gira på å få Google Pay? Jeg kjenner misunnelsen vokser sakte, men sikkert, hver gang samboeren betaler med Apple Pay på sin iPhone Men det er vel ikke så mange butikker som har tatt i bruk Apple Pay enda heller? Husker jeg hadde mobilepay og betalte med mobilen på Rema den første tiden. Det var enklere å bruke kortet og gikk tilbake til det. Så kjøpte DNB seg inn å la ned hele tjenesten. DNB er verdens største møkkabank. Men det er kjekt med mobilbetaling om man har glemt lommeboka Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 27. august 2018 Forfatter Del Skrevet 27. august 2018 Jeg ser faktisk flere og flere butikker og brukersteder som har aktivert støtte for kontaktløs betaling/NFC, og dermed støtte for alle "payene", om det så er fra Google, Apple, Samsung, Fitbit eller Garmin. I følge siste offisielle tall, så er ca en tredjedel av alle betalingsterminaler her i Norge, aktivert for kontaktløse betalinger. De aller fleste av de resterende er også klargjort for kontaktløs betaling, de mangler kun å få aktivert funksjonen. Hvis man ser på de aktørene som utgjør en stor del av betalingsmarkedet, så er det de store matkjedene som mangler støtte pr i dag. Dette med begrunnelse i manglende sammenkobling til de respektive kundefordelprogrammene (Trumf, Coop, Æ) når betalingen foregår kontaktløst. Dette skal visstnok være på plass neste år. Uansett så må alle betalingsterminaler som aksepterer Visa, støtte kontaktløs betaling innen 2020, så dette er på plass hos alle om ikke så alt for lenge. Mobilepay baserte seg på betaling gjennom bluetooth eller qr-kode, og var en relativt tungvindt måte å gjøre det på. Grunnen til at det ble sånn, er vel i stor grad "Apple sin feil", i og med at de ikke har gitt andre aktører tilgang til nfcbrikken på iPhone. Regner med at Mobilepay følte de ikke kunne gjøre forskjell på android og ios-brukerne, ved å gjøre det enklere å betale på android (via nfc). Det blir jo spennende å se om Vipps sin løsning for mobilbetaling blir like enkel i bruk som Apple pay, Google pay etc, når den kommer på plass etter hvert. Hvis de kommer med en løsning som baserer seg på qr, bluetooth eller lignende, så tror jeg de har tapt kampen allerede før den er i gang. Lenke til kommentar
Svarh Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Heisann. Har nordea, og fikk plutselig opp muligheten til å legge til kort i google pay når jeg skannet mobilskjermen i forbindelse med å lese av ett boardingkort på flyplassen.. Så det aktiverte tydeligvis noe. Får til å legge til kortet, og får brukervilkår o.l for nordea, men får til slutt att ikke alle opplysningene jeg har oppgitt stemmer med banken.. Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Heisann. Har nordea, og fikk plutselig opp muligheten til å legge til kort i google pay når jeg skannet mobilskjermen i forbindelse med å lese av ett boardingkort på flyplassen.. Så det aktiverte tydeligvis noe. Får til å legge til kortet, og får brukervilkår o.l for nordea, men får til slutt att ikke alle opplysningene jeg har oppgitt stemmer med banken.. Spennende! Kan ikke skjønne annet enn at de holder på å teste ut løsningen, i påvente av en offisiell lansering av Google Pay. Husker det var lignende rapporter før Apple Pay hadde offentlig lansering også, med brukere som fikk opp avtalevilkårene, men som ikke fikk gjennomført det siste steget. Har du Google Pay appen synlig blant de andre appene dine? Jeg hadde ikke det før jeg lastet ned appen via apkmirror, da først dukket den opp sammen med de andre appene. Hvis du hadde fått opp avtalevilkårene igjen, hadde du fått til å tatt en screenshot av de, og lagt opp her? Hadde vært interessant å sett hva som sto i avtalen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 (endret) Ingen av kredittkortene jeg har virker, men utrolig google har oversatt gpay til norsk. Får feilmelding ingen av kortene støtter kontantløs betaling men remember\coop kortet skal gjøre det. Endret 31. august 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 31. august 2018 Forfatter Del Skrevet 31. august 2018 Ingen av kredittkortene jeg har virker, men utrolig google har oversatt gpay til norsk. Får feilmelding ingen av kortene støtter kontantløs betaling men remember\coop kortet skal gjøre det. Det er kontaktløs betaling via gpay appen som menes når det står at det ikke støttes, uavhengig om selve kortet støtter det eller ikke.For at det skal fungere, så må kortutsteder ha lagt til støtte for det. På samme måtte som Apple Pay, som samarbeider med Nordea, Santander og Sbanken, pr i dag. I og med at de som er kunde i Nordea får opp avtalevilkårene for kontaktløs betaling via appen når de prøver å legge til kortet sitt i gpay, så regner jeg med at Nordea kommer til å støtte gpay når det blir offisielt lansert i Norge. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Satt og fiklet med en iZettle Reader i dag da det plutselig kom en forespørsel om jeg ville konfigurere Google Pay. Dessverre rakk jeg sette opp da jeg måtte ta imot en betaling. Nå finner jeg ikke ut hvordan jeg får opp beskjeden igjen. Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Satt og fiklet med en iZettle Reader i dag da det plutselig kom en forespørsel om jeg ville konfigurere Google Pay. Dessverre rakk jeg sette opp da jeg måtte ta imot en betaling. Nå finner jeg ikke ut hvordan jeg får opp beskjeden igjen. Det kom kanskje opp når du holdt telefonen i nærheten av kortleseren? Regner med at nfc-biten aktiverer default betalingsapp på telefonen når du holder den i nærheten, og da ber deg om å konfigurere google pay siden det ikke allerede er gjort. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Jeg har ikke google pay appen og finner den ikke i play store heller. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Det kom kanskje opp når du holdt telefonen i nærheten av kortleseren? Regner med at nfc-biten aktiverer default betalingsapp på telefonen når du holder den i nærheten, og da ber deg om å konfigurere google pay siden det ikke allerede er gjort. Godt forslag, men hjalp ikke... Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Fikk til slutt opp igjen. Prøvde tre ulike kort, men ingen av dem kunne bli lagt til. Ikke klargjort, fikk jeg beskjed om. Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Jeg har ikke google pay appen og finner den ikke i play store heller. Siden appen ikke er offisielt lansert i Norge enda, så finner man den ikke i play store. De fleste androidmobiler har derimot appen installert på telefonen, men appen er deaktivert. Hvis man laster ned appen fra f.eks. apkmirror . com, så vil appen være tilgjengelig på samme måte som alle andre apper på telefonen Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Fikk til slutt opp igjen. Prøvde tre ulike kort, men ingen av dem kunne bli lagt til. Ikke klargjort, fikk jeg beskjed om. Du får sikkert opp samme beskjed som jeg gjør?: Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Siden appen ikke er offisielt lansert i Norge enda, så finner man den ikke i play store. De fleste androidmobiler har derimot appen installert på telefonen, men appen er deaktivert. Hvis man laster ned appen fra f.eks. apkmirror . com, så vil appen være tilgjengelig på samme måte som alle andre apper på telefonen ok Jeg var inne på apkmirror men det var så mye å sette seg inn i, så jeg tror jeg venter til appen blir tilgjengelig på play store. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Du får sikkert opp samme beskjed som jeg gjør?: Jepp Lenke til kommentar
AndreasVoll Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hei, GPay blir lansert i dag (Nordea-ansatt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Blir det slik at man kan betale med GPay der man kan betale med Apple pay? Lenke til kommentar
Xan86 Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 Hei, GPay blir lansert i dag (Nordea-ansatt) Dagens beste nyhet! Jeg har allerede bestilt kort hos Nordea Om du har mulighet til å si noe om det, har dere visst om denne lanseringen lenge? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Ja, men hvor mange kredittlevrandører bortsett fra skandiabanken og nordea støtter gpay og apple pay? Sikkert ikke så nytt, de som har hatt nordea eller skandiabanken har sikkert kunnet sette opp kontantløs betaling på android. Endret 30. oktober 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå