TMB Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Skal bygge meg et "kontorhjørne" hvor bordplatene skal være i ståhøyde, så 90 eller 100cm er perfekt. Bordplatene får jeg billig på IKEA, men for å få denne høyden på platene så er det billigste alternativet disse til 95,- per stykk noe som blir 760,- for 8 stk. som jeg må ha, noe som er helt sinnsykt synes jeg. Noen som vet hvor man kan kjøpe bordben billigere? Trenger ikke være justerbare da det uansett er 90/100cm jeg skal ha. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 https://www.biltema.no/bygg/beslag/mobeltilbehor/mobelben-2000028622 - Fra ~70,- men vet ikke hvordan kvaliteten er. Hvis du tenker pultens levetid i et tiårsperspektiv, blir 70,- eller 95,- /stk. ikke store kostnadsforskjellen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Kan det være eit alternativ med veggfesta benkeplate? Særleg dersom du skal ha kontorplassen i eit hjørne så er det lett å få ein stødig arbeidsplass sjølv om den kun er veggmontert. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Kan bruke vanlig konstruksjonstrevirke da... 2" ubehandlet kan fungere som støttebein. Men du trenger strengt tatt ikke bordbein mot veggen da. Fint mulig å skru bordplate rett i veggen med vinkelbeslag eller en lekt på veggen som støttepunkt. Da trenger du kun 3 eller 4 bein fra IKEA Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. august 2018 Forfatter Del Skrevet 18. august 2018 Men du trenger strengt tatt ikke bordbein mot veggen da. Fint mulig å skru bordplate rett i veggen med vinkelbeslag eller en lekt på veggen som støttepunkt. Da trenger du kun 3 eller 4 bein fra IKEA Det tenkte jeg faktisk ikke på, takk for forslag! Dette blir nok løsningen tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå