Gå til innhold

Hvor får jeg tak i "jumpere" til hovedkort og annet i Norge?

TGB

Anbefalte innlegg

Jeg har en USB->SPDIF bridge som har en del innstillingsmuligheter ved å koble sammen 2 og 2 pinner via jumpere. De ser helt identiske ut med hva som finnes på diverse hovedkort. Kan noen fortelle meg hvor i Norge disse kan kjøpes i løsvekt? Og siden jeg flyttet over til Apple-verden for mange mange år siden har jeg ikke noen gamle maskiner med hovedkort som vanligvis har en stabel av disse både som er i bruk og ikke i bruk.

post-182759-0-66250400-1534038035_thumb.jpg

Vet de kan kjøpes i poser på 50-100 til et par USD, men hadde håpet å slippe å bestille fra utlandet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er vanskelig å finne rene selgere i Norge. Beste er vel å høre med relevante service-verksted eller sjekke i kontaktnettet ditt.

Ellers har du jo slike som disse om du tåler litt ventetid.

https://www.aliexpress.com/store/product/200Pcs-DVD-HDD-PC-Mainboard-PCB-Plugs-Jumper-Caps-2-Pin/3093118_32831639390.html

Du kan også vurdere å bare midlertidig surre litt tynn kabel rundt jumper-pinnene så lenge du ikke kommer borti noe annet ledende med den.

Lenke til kommentar

Du får 20 stk fra kina for 8kr. inkl frakt, som sansynligvis er mindre enn kun frakt i Norge.

https://www.ebay.com/itm/20pcs-Computer-Mobo-CD-DVD-Shunt-Jumpers-2-54mm-0-1-green-PANEL-PCB-HEADER-PIN/290830940767?hash=item43b6dffa5f%3Ag%3AiTMAAOxySE9Q8lu1&_sacat=0&_nkw=jumpers+computer&_from=R40&rt=nc&LH_TitleDesc=0%7C0

Edit: Var frakt i tillegg på 16kr. men tipper det fremdeles er under frakta fra Norge.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...