Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Hei, jeg har en dimmer i stuen, og jeg ønsker å fjerne den helt. Er det mulig å fjerne dimmeren og så koble de to ledningene sammen? Eller er det ikke lurt? Planen er å utvide hullet slik at jeg kan installere en liten skjerm og en raspberry pi, slik at den kan kontrollere Philips Hue lysene mine. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 En topolt dimmer er koblet som en bryter. Å koble ledningene sammen er det samme som at bryteren alltid er på. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 En topolt dimmer er koblet som en bryter. Å koble ledningene sammen er det samme som at bryteren alltid er på. Så da er det bare å slå av sikringen, fjerne dimmeren og koble sammen ledningene da? Lenke til kommentar
srt Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) En topolt dimmer er koblet som en bryter. Å koble ledningene sammen er det samme som at bryteren alltid er på.Hvor får du topolt dimmer fra?For orden skyld er ikke dette en 2 polet dimmer! Og hva er det den dimmer som du nå vil ha tilkoblet hele tiden? Ser nå at det sikker er for pærene dine selvsagt. Endret 11. august 2018 av srt 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Og hva er det den dimmer som du nå vil ha tilkoblet hele tiden? Ser nå at det sikker er for pærene dine selvsagt. Stemmer, det er mine Philips Hue lys som er koblet på denne nå Og denne dimmeren får lysene til å flimre av og til, og om den ikke er på maks, så fungerer ikke lysene. Dermed vil jeg fjerne dimmeren helt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Hvor får du topolt dimmer fra? For orden skyld er ikke dette en 2 polet dimmer! Ble feil det, ja. En-pol, to ledere. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Koble dem sammen med wago. Da sitter det godt 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Fjernet dimmer og koblet dem sammen, hadde ikke wago liggende rundt, så ble en permanent løsning. Nå gjenstår det bare å få lukket hullet Endret 15. august 2018 av Slettet-aEAbw77a Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Er det en sånn kobling for telekabler? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Lykke til med forsikringsoppgjøret med den koblingen Hva skal det stå på gravstenen din? Har du skrevet testament hvis ikke bør du gjøre snarest. Det er en 1. polet dimmer, har du en to polet dimmer har du 4 ledninger inn til den. Den koblingen du har brukt er beregnet på signalkabel med noen få mA strømtrekk. Jeg har brukt noen hundre av de på tele kabler men å bruke de på strømkabler er selvmord. Bruker du Philips Hue bør du ha de på en bryter siden de har default on. Dette er hva du trenger for og koble sammen strømkabler. https://www.clasohlson.com/no/Wago-221-koblingsklemme/Pr366521000 Skal du fjerne bryteren bør du dra tilbake kabelen til boksen de kommer fra og koble strømmen direkte derfra. Endret 16. august 2018 av Maxopp 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Det var en merkelig løsning. Jeg ville dratt innom Clas Ohlson, Elektroimportøren eller andre steder som selger skikkelige varer... I mellomtiden ville jeg vurdert å ikke bruke den kursen. Av og til skjønner man grunnen til at myndighetene setter krav til faglig kompetanse når man skal endre elektriske anlegg. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Mulig jeg ser feil, men synes det ser ut som knivene bare så vidt treffer tuppen av kordelene. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Enig i at TS bør ha en bryter ved bruk av Philips Hue. Blant annet hvis man skal utføre en reset av en pære, da må man skru av og på lyset (ta strømmen) raskt flere ganger. Å enkelt kunne skru noe helt av er uansett en fordel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Håper han faktisk leser detta så han kan få bytta til en skikkelig skjøt så han ikke risikerer å brenne ned huset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Håper han faktisk leser detta så han kan få bytta til en skikkelig skjøt så han ikke risikerer å brenne ned huset. Var å skaffet meg Wago koblinger og har byttet disse. Har også plassert en lysbryter i taket, like før skinnene, som ligger skjult bak dekselet i taken (har dropdown ceiling). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå