Gå til innhold

Alternativ til Apple tv

Anbefalte innlegg

Har barn i hus, kan derfor ikke styre med streame via telefon/PlayStation/pc, det må være enklest mulig.

Ser ut som om jeg må bite i det "sure eple" å kjøpe et eple produkt

Riv ut en Apple TV gen4 på Elkjøp.

Da kan du teste den en stund og evnt levere tilbake om det ikke var noe for deg.

Selv tror jeg ikke du kommer til å levere den tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utvalget av apper som er tilgjengelig for Android-TV er lavere enn det som finnes for vanlig Android.  Bla. TV2 Sumo og HBO Nordic mangler.  Dette fordi appene til Android-TV skal være tilpasset tv bruk med vanlig fjernkontroll, og dette har ikke TV2 /HBO Nordic giddet gjøre.  Personlig syns jeg dette er ganske latterlig, iom. at de fleste nye Sony/Philips TVer, samt nye tunere til feks. Canal Digital satellitt leveres med Android TV innebygd.  Altså et forholdsvis stort marked.

Men det er fullt mulig å installere alle vanlige Android apper på Android-TV via en liten omvei.  Enten via web-utgaven av Play Store (der du kan velge hvilken enhet appen skal installeres på), eller via å laste ned installasjonsfila (APK) til appen og installere den manuelt.

https://www.youtube.com/watch?v=pfbceDoZDUk&t=172s

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Her gjelder det å holde tunga rett i munnen. "Android TV" er et produkt fra Google, som kan brukes på smart TV-er, STB-er o.l. Her får man tilgang til Google Play Store, og appene der som er tiltenkt Android TV.

I tillegg har man - gjerne til en billigere penge - STB-er ("tv-bokser") som er basert på Open Source Android (Android ASOP), og uten tilgang til Google Play og app-er fra Google som f.eks. Youtube. Youtube kan her imidlertid implementeres på andre måter, som f.eks. i en nettleser.

Jeg har fått et presserende behov for en slik STB, men den må kunne kjøre ES file explorer, og kunne installere youtubeGO. Jeg skal spille lavoppløsning youtube på TV.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et presserende behov for en slik STB, men den må kunne kjøre ES file explorer, og kunne installere youtubeGO. Jeg skal spille lavoppløsning youtube på TV.

Så vidt jeg husker er ES File Explorer en av appene jeg hadde installert på Mii Box-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...