minim Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Jeg har solgt brukstelefonen til fordel for en note 9 som kommer om noen uker og i den forbindelse børstet jeg støv av en gammel s5. Rootet den (ikke lurt siden vipps døde) og la inn android 8.1, men den ble ganske treg. Er det noen andre roms jeg kunne brukt som er mer optimalisert? Kan jeg reversere rootingen så bank appene virker igjen? Har en iPhone 6s liggende som virker fint, men må ha litt android tilvenning så ikke noten ikke går i retur Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Jeg har solgt brukstelefonen til fordel for en note 9 som kommer om noen uker og i den forbindelse børstet jeg støv av en gammel s5. Rootet den (ikke lurt siden vipps døde) og la inn android 8.1, men den ble ganske treg. Er det noen andre roms jeg kunne brukt som er mer optimalisert? Kan jeg reversere rootingen så bank appene virker igjen? Har en iPhone 6s liggende som virker fint, men må ha litt android tilvenning så ikke noten ikke går i retur Det skal ikke være noe problem å unroote telefonen, last ned original firmware fra sammobile.com (tar 2 timer), og flash via Odin.Ang Android 8.1...er det LineageOS, RR, eller hva? Selv så synes jeg LineageOS er det greieste, selv om Resurrection Remix er favoritten når det er stabilt. Lenke til kommentar
minim Skrevet 11. august 2018 Forfatter Del Skrevet 11. august 2018 (endret) Resurrection Remix Os, men det er ikke helt stabilt :S Unrooter den seg med den metoden? Da blir det vel android 6 som kanskje ikke støtter vips/bank uansett? Endret 11. august 2018 av minim Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Sist jeg installerte LineageOS (for ca ett år siden), så var det ikke rootet, og det meste fungerte utmerket. Eneste Altibox tullet litt, og BankID på mobil ville ikke fungere. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Og ja, når du installerer ny firmware, så unrooter telefonen seg. Hadde forsøkt å installere LineageOS fra lineageos.org først. Last ned rette variant (international) Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 (endret) "Root-hider", så funker vipps Har å en S5 liggende som backup-telefon. Mener denne har "Phoenix-Rom" Endret 12. august 2018 av JFM Lenke til kommentar
minim Skrevet 12. august 2018 Forfatter Del Skrevet 12. august 2018 (endret) Har rota det bra til nå Kom meg inn i TWRP recovery greiene og fikk tatt en wipe, men der stopper det. Prøvde å laste opp zip og tar.md5 fil til minnekortet, men ingen av de lar seg installere med "install" knappen i twrp og odin finner ikke telefonen så jeg får ikke flashet med odin heller. USB kabelen virker for jeg får overført filer til telefonen der, men den er i "minnekort modus" og ikke i fw laste modus. Sikkert TWRP som gjør det, men er det mulig å få den over i et modus så odin finner den? Har reinstallert drivere og prøvd adb sideload uten at jeg vet helt hva det er, men får ikke den i gang. edit: fikk omsider telefonen over i download mode og fikk forsøkt å oppdatere, men den feilet når den kom til noe ext4 greier og nå får jeg ikke opp twrp recovery mer men en skjerm som sier at det oppstod problemer og at jeg må prøve i kies. Kies finner ikke telefonen Odin finner den, men den feiler hver gang jeg prøver å flashe.. På telefonen står det "volume size is to big 61440 < 102400. "Odin: Invalid ext4 image" Endret 12. august 2018 av minim Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Har du ikke fått alle filene? BL+AP+CP+CSC Virker ut som du glemte å wipe data i twrp. Lenke til kommentar
minim Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 Nei det er kun en fil på disse gamle, men de andre filene ligger inni der om man pakker ut tarballen. Jeg fant løsningen omsider og det var at en må åpne filen og rename hidden.img.ext4 til hidden.img.ext4.tar og laste denne inn separat. Nå har jeg fått tilbake stock telefon og ting går litt glattere S5 var ikke happy med android 8.1 tydeligvis. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Det var en periode man kunne lure vipps til og funke selv ved root, husker hva den appen hette igjen, men den skjulte root fra noen applikasjoner . Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Root cloak funker fint, og ser ingen grunn til at Vipps ikke skulle fungere på android 6? Lenke til kommentar
minim Skrevet 13. august 2018 Forfatter Del Skrevet 13. august 2018 Neida alt virker på 6ern. Er bare midlertidig til note 9 kommer uansett så det holder Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2018 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Har du ikke fått alle filene? BL+AP+CP+CSC Virker ut som du glemte å wipe data i twrp. Gjorde det samme på min Note 4 i går da jeg skal selge den (hadde LinageOS)Er bare en fil som skal legges på AP i odin på gamle enheter. Den rensker hele systemet og får det stock igjen. Mister TWRP og. Mulig telefonen ikke vil boote etterpå, men da starter du den i recovery og velger "factory reset" så vil den komme seg. Forøvrig fungerte vipps og alt slikt i LinageOS på den. Ressoruction ROM er vel heftigere modifisert enn Linage. Endret 14. august 2018 av Complexity Lenke til kommentar
minim Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 Skjønner ihvertfall godt at folk legger inn custom for original med all samsung bloatware er forferdelig. Håper ikke nye noten er slik når den kommer.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) Skjønner ihvertfall godt at folk legger inn custom for original med all samsung bloatware er forferdelig. Håper ikke nye noten er slik når den kommer.. Heh.. Ville ikke holdt pusten. Damas S8+ er helt jævlig iallefall.. Bixby og bloatware i alle retninger. Min Oneplus er en fryd i forhold. Endret 16. august 2018 av Complexity Lenke til kommentar
minim Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 Heh.. Ville ikke holdt pusten. Damas S8+ er helt jævlig iallefall.. Bixby og bloatware i alle retninger. Min Oneplus er en fryd i forhold. Husker note8 var sånn også. Men man ofrer vel penn funksjonaliteten om man legger inn custom room på note vil jeg tro? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Husker note8 var sånn også. Men man ofrer vel penn funksjonaliteten om man legger inn custom room på note vil jeg tro?Får custom rom basert på Samsung ROM Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Husker note8 var sånn også. Men man ofrer vel penn funksjonaliteten om man legger inn custom room på note vil jeg tro? Får som nevnt custom rom basert på stock, hvor dem bare har fjærnet all dritten. På min Note 4 fungerte pennen fint med LinageOS, men funksjoner som knappen har funker ikke. Men brukte en app som heter sPencommander (eller lignende) som gjorde den brukbar igjen. Funket aldri like bra som Samsung sin egen, men det var enkelt valg for å slippe alt det andre tullet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå