Gå til innhold

[Løst] Samsung galaxy s5 på clean android

minim

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt brukstelefonen til fordel for en note 9 som kommer om noen uker og i den forbindelse børstet jeg støv av en gammel s5. Rootet den (ikke lurt siden vipps døde) og la inn android 8.1, men den ble ganske treg. Er det noen andre roms jeg kunne brukt som er mer optimalisert? Kan jeg reversere rootingen så bank appene virker igjen? Har en iPhone 6s liggende som virker fint, men må ha litt android tilvenning så ikke noten ikke går i retur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har solgt brukstelefonen til fordel for en note 9 som kommer om noen uker og i den forbindelse børstet jeg støv av en gammel s5. Rootet den (ikke lurt siden vipps døde) og la inn android 8.1, men den ble ganske treg. Er det noen andre roms jeg kunne brukt som er mer optimalisert? Kan jeg reversere rootingen så bank appene virker igjen? Har en iPhone 6s liggende som virker fint, men må ha litt android tilvenning så ikke noten ikke går i retur :)

Det skal ikke være noe problem å unroote telefonen, last ned original firmware fra sammobile.com (tar 2 timer), og flash via Odin.

Ang Android 8.1...er det LineageOS, RR, eller hva? Selv så synes jeg LineageOS er det greieste, selv om Resurrection Remix er favoritten når det er stabilt.

Lenke til kommentar

Har rota det bra til nå :D Kom meg inn i TWRP recovery greiene og fikk tatt en wipe, men der stopper det. Prøvde å laste opp zip og tar.md5 fil til minnekortet, men ingen av de lar seg installere med "install" knappen i twrp og odin finner ikke telefonen så jeg får ikke flashet med odin heller. USB kabelen virker for jeg får overført filer til telefonen der, men den er i "minnekort modus" og ikke i fw laste modus. Sikkert TWRP som gjør det, men er det mulig å få den over i et modus så odin finner den? Har reinstallert drivere og prøvd adb sideload uten at jeg vet helt hva det er, men får ikke den i gang. 

edit: 

fikk omsider telefonen over i download mode og fikk forsøkt å oppdatere, men den feilet når den kom til noe ext4 greier og nå får jeg ikke opp twrp recovery mer men en skjerm som sier at det oppstod problemer og at jeg må prøve i kies. Kies finner ikke telefonen :D Odin finner den, men den feiler hver gang jeg prøver å flashe.. På telefonen står det "volume size is to big 61440 < 102400. "Odin: Invalid ext4 image" 

odin.png

Endret av minim
Lenke til kommentar

Nei det er kun en fil på disse gamle, men de andre filene ligger inni der om man pakker ut tarballen. Jeg fant løsningen omsider og det var at en må åpne filen og rename hidden.img.ext4 til hidden.img.ext4.tar og laste denne inn separat. Nå har jeg fått tilbake stock telefon og ting går litt glattere :) S5 var ikke happy med android 8.1 tydeligvis. 

Lenke til kommentar

Har du ikke fått alle filene?

BL+AP+CP+CSC

Virker ut som du glemte å wipe data i twrp.

Gjorde det samme på min Note 4 i går da jeg skal selge den (hadde LinageOS)

Er bare en fil som skal legges på AP i odin på gamle enheter.

Den rensker hele systemet og får det stock igjen. Mister TWRP og.

Mulig telefonen ikke vil boote etterpå, men da starter du den i recovery og velger "factory reset" så vil den komme seg.

Forøvrig fungerte vipps og alt slikt i LinageOS på den. Ressoruction ROM er vel heftigere modifisert enn Linage.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Skjønner ihvertfall godt at folk legger inn custom for original med all samsung bloatware er forferdelig. Håper ikke nye noten er slik når den kommer..

Heh.. Ville ikke holdt pusten.

Damas S8+ er helt jævlig iallefall.. Bixby og bloatware i alle retninger.

Min Oneplus er en fryd i forhold.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Heh.. Ville ikke holdt pusten.

Damas S8+ er helt jævlig iallefall.. Bixby og bloatware i alle retninger.

Min Oneplus er en fryd i forhold.

Husker note8 var sånn også. Men man ofrer vel penn funksjonaliteten om man legger inn custom room på note vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Husker note8 var sånn også. Men man ofrer vel penn funksjonaliteten om man legger inn custom room på note vil jeg tro?

Får som nevnt custom rom basert på stock, hvor dem bare har fjærnet all dritten.

På min Note 4 fungerte pennen fint med LinageOS, men funksjoner som knappen har funker ikke.

Men brukte en app som heter sPencommander (eller lignende) som gjorde den brukbar igjen.

Funket aldri like bra som Samsung sin egen, men det var enkelt valg for å slippe alt det andre tullet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...