MariusJS Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Joda, men frem til alt er nøkkelløst så må det nødvendigvis være en som gir deg nøkkelen... vi har allerede "vending machines" for biler, så en liten robot for å gi riktig nøkkel er nok det minste problemet... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 vi har allerede "vending machines" for biler, så en liten robot for å gi riktig nøkkel er nok det minste problemet... Ser fortsatt ikke for meg at bilselgere dør ut med det første... Hvem skal da lure folket til å kjøpe masse dilldall de ikke trenger eller vil ha? 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Ser fortsatt ikke for meg at bilselgere dør ut med det første... Hvem skal da lure folket til å kjøpe masse dilldall de ikke trenger eller vil ha? Mikrotransaksjoner i entertainment systemet... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Mikrotransaksjoner i entertainment systemet... Tesla har det allerede, de er ikke så veldig mikro da men.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 (endret) Eksempelvis min bil (en del modeller fra Mercedes generelt) kan man gjøre en rekke valg på, enkelte av valgene prises til og med individuelt ut fra hva du ønsker og du kan få bilen ca akkurat som du vil. Dette er ikke noe du kan klikke deg frem til på en webside Da er det websida som er for dårlig designet. Det er null problem å lage et skreddersømskjema som tar høyde for hvilke kombinasjoner av tilleggsutstyr som ikke kan kombineres, eller hvilke som må kombineres/velges sammen. For eksempel at luftbremseuttak for tilhenger også krever et annet tilleggsutstyr; montert kompressor (som i tillegg kan kombinerers med luftfjæring), om vi ser litt på eksemplet mitt under. Finske traktorprodusenter (og andre fulgte etter) klarte dette på papir for 27 år siden (fire relativt tette A4-sider med fabrikkmonterte tilleggsutstyr-alternativer, inkludert 15-20 forskjellige valg på dekk/felgdimensjoner og merker, og naturligvis med slike beskrivende tekster som at for dekkdimensjoner X og Y er brede skjermer (et eget valgalternativ) inkludert i dekk/felg-pakken), så at en tysk premium-bilprodusent ikke skulle klare det på et avkrysningsskjema på data/nett i 2018, om de ellers ville, er bare vås. Eksempler: https://ics-documents.s3.amazonaws.com/attachmentsv1/3e5664db/eecc/4192/9200/a6d105f09f7c/4b3/Bestykning.pdf http://www.deere.it/it_IT/docs/parts_services/attachments/catalog/6020_series.pdf Årsaken til at de fleste heller vil kjøpe bil av en fysisk selger av kjøtt og blod enn på en nettside er nok mest at de i alle fall vil TRO at de har muligheter til å forhandle på prisen (du kan jo sjekke rabatt-rubrikken i den øverste linken...) med en menneskelig forhandler å forholde seg til. Endret 18. august 2018 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå