danfredr Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei. går det ant og ha kodene til Command1, command2 i en txt fil ? slik at når jeg starter EXE fila jeg har laget i visual basik så henter den kodene fra txt fila hva fks. command1 knappen skal gjøre når jeg trykker på den ? Går dette ant, og i såfal hvordan ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Lurer også på det.. og går det ann å hente tekst og bruke denne koden: dim tekst% tekst = hente-tekst-fra-tekst-fil-kommando også skrive tekst% der du skal ha det? Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg skulle gjærne få vite hvordan man kan gjøre dette Jeg hadde tengt og lage live opdate på programmet mitt eller lignende. programmet mit går ut på å fjærne alt ubruklig skrap som midlertidige internett filer, tempfiler osv... Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Eller kansje det finnes en annen måte. FKS: når jeg åpner programmet mitt så opner programmet et ekstern fil som er formen. Er dette mulig og hvordan ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Alle kodene blir komplimert til EXE. Den letteste løsningen til noe sånt er å lage en .DLL fil som kan bli kjørt fra programmet. Problemet er selvsakt alle formene og alt det der inne i programmet som selvsakt ikke kan nås fra .DLL filen. Du kunne vel kanskje ha laget et script språk som hadde gjort biffen, men det vil ta tid. Kanskje det beste ville være å bruke Microsoft Script Control (Project>References> og velg Microsoft Script Control og trykk på OK) Så legger du f.eks dette inn i formen: Dim Script As ScriptControl Private Sub Form_Load() Dim Code$ Open App.Path & "\Commands.txt" For Binary As #1 Code = Space(LOF(1)) Get #1, , Code Close Script.AddCode Code Script.AddObject "Me", Me End Sub Private Sub Command1_Click() Script.Run "Command1_Click" End Sub Private Sub Command2_Click() Script.Run "Command2_Click" End Sub Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Script.Run "Form_MouseDown", Button, Shift, X, Y End Sub I Commands.txt filen som skal legges i program-mappa skriver du kodene rett inn, som: Sub Command1_Click() MsgBox "Command1_Click" Me.Caption = "Hallo" End Sub Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Det er akkurat dette jeg er ute etter men jeg får det ikke til å funke Jeg får feil melding når jeg prøver og starte programmet og det koden (Dim Script As ScriptControl) blir merket gult Endret 16. desember 2003 av danfredr Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Beklager, kom ikke på at Script Controlen ikke har en default språk, derfor må dette skrives inn i begynnelsen av Form_Load: Set Script = New ScriptControl Script.Language = "VBScript" Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 OK Perfekt ! Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå