Gå til innhold

Forbrukslån / MasterCard / delbetaling / handlekonto etc. - er det så ille?

TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man vil jo alltid få høyere månedsutgifter dersom man har lån, i motsetning til om man ikke har lån. Eller, dersom man driter i å betale lånet vil man jo ha en periode hvor utgiftene er de samme da, helt til " the shit hits the fan"...

Man vil også bruke mer penger på drivstoff når man kjører mye, så ser ikke helt poenget ditt

Lenke til kommentar

Man vil også bruke mer penger på drivstoff når man kjører mye, så ser ikke helt poenget ditt

Forskjellen lån/ikke lån overført til bilkjøring blir som om du som velger lån da bevisst velger å fylle bensin der det er dyrest, mens jeg som ikke velger lån fyller der det er billigst. Vi får nøyaktig samme vare og jeg kan kjøre mye lenger enn deg til samme pris. Og dermed også bruke pengene jeg får til overs på noe annet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Forskjellen lån/ikke lån overført til bilkjøring blir som om du som velger lån da bevisst velger å fylle bensin der det er dyrest, mens jeg som ikke velger lån fyller der det er billigst. Vi får nøyaktig samme vare og jeg kan kjøre mye lenger enn deg til samme pris. Og dermed også bruke pengene jeg får til overs på noe annet.

Men hva hvis det er lettere tilgjengelig/mer praktisk å fylle der det er dyrere? Man vet at det blir dyrere bensin, men man synes det er verdt det å fylle der det er dyrere pga andre forhold enn hvor mye bensin man får for den samme summen.
Lenke til kommentar

Men hva hvis det er lettere tilgjengelig/mer praktisk å fylle der det er dyrere? Man vet at det blir dyrere bensin, men man synes det er verdt det å fylle der det er dyrere pga andre forhold enn hvor mye bensin man får for den samme summen.

Hvordan er det lettere å kjøpe en vare på kreditt enn å gå ut av butikken? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hva? Fortsett å kaste bort pengene dine på å kjøpe på kreditt du, så fortsetter jeg å ikke betale masse ekstra for ting jeg kjøper, men heller bruke pengene mine på langt morsommere ting enn renter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...