Gå til innhold

Melde flytting i folkeregisteret - eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei! 

Leste her: https://e24.no/jobb/student/sjekkliste-naar-du-flytter-hjemmefra/10017972 at man får et reisestipend; "Flyttemelding: Er du student kan du velge om du vil melde flytting i Folkeregisteret, eller om du bare vil endre adresse på Posten.

Er du under 25 år (født 1985 eller senere) kan du få reisestipend på inntil 7.110 kroner i året fra Lånekassen. Dette regnes fra din folkeregistrerte adresse. Det vil si at du mister retten til reisestipend dersom du melder flytting i folkeregistereret. Du mister også retten til å være dekket av dine foreldres innboforsikring."

Hvis jeg har forstått det rett, så burde jeg ikke melde flytting i folkeregisteret? Har meldt flytting på Posten.

Er jo dog en gammel artikkel (2010), så kanskje ting har endret seg. Noen med peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville beholdt folkeregistrert adresse hjemme hos foreldrene om du kan, da hindrer du at post sendes til feil adresse en stund etter at du har flyttet. Det er ganske vanlig for studenter å flytte rundt i samme by, for å enten oppgradere til en bedre og billigere hybel, da er det greit om ting havner hjemme. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...