Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startvansker etter å ha vært strømtom.

Janhb

Anbefalte innlegg

Jeg glemte å skru av anlegget i bilen forrige helg og måtte ha startkabler for å komme i gang igjen. Gikk f ok NT i noen dager før jeg sto fast igjen, også nå funket det med startkabler. Senere samme dag virket sto jeg fast igjen, og denne gangen virket ikke startkabler. Har prøvd å lade batteriet, uten hell. Når jeg trykker på tenninga er det helt stille. Noen som har noen forslag til diagnose? Det eg er en VW Passat 2006mod bensin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Batteriet har vel tatt kvelden etter utladningen, det er vanlig.

Ofte tar batterier kvelden om sommeren når det er varmt eller på vinterstid når det er kaldt, og ved utladning.

Lenke til kommentar

Tror ikke batteriet er dødt. Lysene skrur seg på når jeg låser opp og dashbordet lyser opp som vanlig. Har elektronisk brekk, har du noen tips til hvordan jeg kan få av det?

Batteriet er dødt.

Vil du løse problemet bytter du til nytt.

Blybatterier tåler ikke å bli helt utladet uten å ta permanent skade.

Lenke til kommentar

Tror ikke batteriet er dødt. Lysene skrur seg på når jeg låser opp og dashbordet lyser opp som vanlig. Har elektronisk brekk, har du noen tips til hvordan jeg kan få av det?

Batteriet er nok dødt. Det skal lite strøm til for å få lys, men mye strøm for å få start. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror biltemabatteri er helt greit, alternativt kan du jo høre med en hogger om de har batterier å selge om du ønsker spare noen kroner.

Lenke til kommentar

Har aldri kjøpt noe annet enn biltemabatterier. Har funket helt fint, men jeg vet om noen som har hatt problemer med dem. Men det gjelder vel egentlig alt. Pappa fikk problemer med et biltema-batteri, og fikk byttet det gratis uten å vise kvittering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...