Okdokk Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Da har jeg et nytt spørsmål til dere... Fikk tilbud på bilforsikring, dette var litt rimeligere enn det jeg hadde fra før og med en annen forsikring sammen med dette, så tenkte at dette hørtes ut som en ganske god deal. Etter at forsikringen var aktiv og og jeg hadde tilgang til "Min side" på nettsiden deres så fant jeg avtalevilkårene, viser seg at vilkårene er langt dårligere enn det jeg fikk inntrykk av når forsikringsrådgiveren ringte meg. Som sagt, jeg ha ikke fått vilkårdokumentet under opprinelig samtale, er avtalen bindene i slike tilfeller? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Hvis han har løyet til deg så er det ikke lov. Om du har misforstått så er det lov. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Du skal overhode ikke finne deg i at de har lurt deg. Si opp avtalen! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Kontakt forsikringsselskapet først og be de rydde opp. Om de ikke gjør dette, bytt selskap. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) Ble du spurt om tillatelse til at samtalen blir tatt opp? Be i så fall om å få opptaket utlevert med GDPR som begrunnelse. Videre er det nok markedsføringsloven som regulerer dette. Helt generelt er det forbudt å levere et dårligere produkt/tjeneste enn det som markedsføres (her muntlig). Hvis du ikke får opptaket så vil det bli ord mot ord hva som egentlig er markedsført. Forbrukerombudet er rette klageorgan for villedende markedsføring. Endret 11. august 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 11. august 2018 Forfatter Del Skrevet 11. august 2018 Det er ikke slik at de løy, men tilbakeholdt informasjon, fikk mail med forsikringsdokumentene, men det var ingen vilkår i noen av de, bare hva forsikringen dekket. Så oppsigelsestid, og lignende var ikke med. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 (endret) Jeg har selv forsøkt å sammenligne vilkår i forsikringer og registrerer at det kan være veldig vanskelig å finne vilkårene før du allerede er kunde. Det virker som de spekulerer i å gjøre det vanskelig å ta et valg basert på noe mer enn reklameteksten, der de presenterer nøye utvalgt informasjon som setter de i et godt lys. Beklager, det var en liten digresjon. Du skal selvsagt ikke måtte akseptere en avtale uten å vite innholdet i den på forhånd. Endret 13. august 2018 av Vegard# Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. august 2018 Del Skrevet 13. august 2018 Beklager, det var en liten digresjon. Du skal selvsagt ikke måtte akseptere en avtale uten å vite innholdet i den på forhånd.Hvis man gjør det klart at man ikke signerer noe før vilkårene foreligger pleier selgerne å ha en ganske god evne til å hoste opp. Men med det sagt, så har man altså 14 dagers angrefrist på telefonsalg også. Det er i slike sammenhenger man burde bruke den om man er missfornøyd. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 14. august 2018 Forfatter Del Skrevet 14. august 2018 Gikk med på avtalen, da det under tidspunktet hørtes ut som en ganske god deal, men etter at jeg las igjennom vilkårene så viste det seg at bonustap ved 70 eller lavere utgjorde 30% poeng. Da de fleste har per i dag 10, så var dette en fullstendig feil avtale. Har allerede gått med på en ny avtale hos et annet forsikrsingsbyrå, bare tenker at om jeg skal være uheldigfrem til opsigelsen er tredt i kraft, så kan dette svi hardt på lommeboka. Var ikke før lenge etter at jeg gikk med på avtalen at jeg begynte å tenke at jeg aldri fikk vilkårene, ikke nevnt i telefon eller mail. Regner med at angrefristen gjelder fra dagen jeg takket ja til avtalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå