Gå til innhold

Mobilnettet er på flere steder slått ut av uværet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det står i artikkelen er batteribackup/UPS allerede på plass (og har vært det i mange år). Men de varer ikke lenge. Jeg tipper det er teletilsynet som utformer konsesjonskravene og dermed krav til driftstid på UPS og funksjonsnivå ved UPS-drift. Kanskje kravene er litt slappe eller at folk er for kravstore. Treg streaming er ikke akkurat førsteprioritert i ekstremsituasjoner.

Lenke til kommentar

Det var jo det jeg mente, bra du tok undertonen i setningen min fram da :love:

Som jo er at batteritiden er for kort. Så får teknologene finne ut om det er mer batteri eller dieselaggregat som blir tingen. Eller mer miljøvennlige ting som øh solceller?

Endret av G
Lenke til kommentar

Som jo er at batteritiden er for kort. Så får teknologene finne ut om det er mer batteri eller dieselaggregat som blir tingen. Eller mer miljøvennlige ting som øh solceller?

Hensikten med sikker strømforsyning er at den er sikker. Dermed utgår solceller. Dieselaggregat egner seg som "rekkeviddeforlenger" i større installasjoner, men i de størrelsene det er snakk om her er nok rent batteri det enkleste, billigste og beste. Særlig i kombinasjon med energisparing (kutte/redusere datatrafikk, frekvenser etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...