Luske_Ludvig Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Hei, kom over denne artikkelen i Nettavisen, der skribent har merket seg at noen av teslaførere er ekstra hard på pedalen. Teslaer kjører bemerkelsesverdig fint i trafikken i Bergen. Kanskje dette er et lokalt fenomen. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) De kjører som folk her jeg bor også. Har en bror med en P85, og man må holde seg litt i skinnet når man kjører de Endret 10. august 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg opplever at de kjører mye hardere en andre elbiler, men ikke hardere en "vanlige biler". Tesla-eierne har jo en meget kraftig bil, samt at man for det meste slipper rekkeviddeangst, samt angsten for å bruke unødvendig energi. Bilen har jo så stor rekkevidde uansett. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Typisk "Jeg så en gang, da stemmer det for alle" person... Litt de som hater alle flyktninger for alibaba er kjeltring. Jeg tror generelt sett elbiler oppleves som noe hardere på gassen for de er fortere ut av kryss osv, det er bare en naturlig ting med hvordan motorene fungerer. Men jeg opplever at de aller fleste holder fartsgrensen innenfor rimelige grenser(+/- 10%?) uavhengig av bil. Har aldri funnet ett mønster i de som kjører over fartsgrensen... 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 https://m.nettavisen.no/meninger/nisjawil/kjre-deg-som-kjrer-tesla/3423523708.html her er link Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Enkelt bilmerker har en tendens til å tiltrekke mer risikovillige førere som er "hardere på pedalen" dette vil da over tid føre til flere ulykker og forsikringspremien for disse merkene/modellene vil da gå opp. Det finnes statistikk på dette. feks så har BMW førere 10 ganger større sannsynlighet for å forårsake alvorlige ulykker enn en Toyota fører (som meg selv) ifølge en artikkel hos tv2. Kan ikke se at Tesla førere utmerker seg noe spesielt statistisk så dette må være en myte. Endret 10. august 2018 av andr3as Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Alle som kjører eldre biler er råkjørere, for det er de jeg som regel blir forbikjørt av.. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Alle som kjører eldre biler er råkjørere, for det er de jeg som regel blir forbikjørt av.. Auto-correct fra "el biler"? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Jeg synes det er flere Nissan Leaf som dundrer i vei i vill fart. Endret 10. august 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Disse folka kommer jo i stor grad fra Audi, det er derfor ikke særlig overraskende at de kjører hardt og viser lite hensyn til andre. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Så alle Audi sjåfører kjører hardt og viser ikke hensyn? Er du en av de "jeg så en gang, da stemmer det for alle" person som ble nevnt tidligere i tråden? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Disse folka kommer jo i stor grad fra Audi, det er derfor ikke særlig overraskende at de kjører hardt og viser lite hensyn til andre. Åja? Sier ikke at det ikke stemmer altså, lurer bare hvor du har det i fra at de stort sett kommer i fra Audi. Finnes det noe Statistikk? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Det største problemet imo er 2 ting; 1; Reglene angående kollektivfelt 2;Blinklys, men det gjelder i hovedsak alle andre merker også... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Hvilke regler om kollektivfelt er et problem? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 (endret) Hvilke regler om kollektivfelt er et problem? At elbiler får kjøre der med passasjer, personlig syntes jeg vi kunne nektet taxi å kjøre der, og heller latt feltet være for buss, lastebil og kjøretøy på to hjul. Spesielt i retning lillestrøm, så oppstår det daglig relativt farlige situasjoner hvor det kommer elbiler i 80 fra kollektivfeltet, også skal de helt ut i venstrefila, filen til venstre for kollektivfeltet tar av mot lørenskog ca 500m fra der det er slutt på kollektivfeltet. Det blir bare mer kø av at alle i elbil skal snike seg forbi noen hundre meter for så å frese over til andre siden... Endret 11. august 2018 av MariusJS Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Heldigvis(?) har jo elbiler stort sett blitt helt borte fra kollektivfelt hvor det krever passasjer. Noen strekninger krever jo da også en passasjer i rush-tidsrommet, noe som jeg syns er et veldig godt tiltak. Politiet, spesielt på E18, er også veldig flinke på og håndheve de reglene. Er faktisk litt smått utrolig hvor mange elbilere som sniker seg inn i feltet uten passasjer. Da er det deilig å se de blir stoppet også. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Heldigvis(?) har jo elbiler stort sett blitt helt borte fra kollektivfelt hvor det krever passasjer. Noen strekninger krever jo da også en passasjer i rush-tidsrommet, noe som jeg syns er et veldig godt tiltak. Politiet, spesielt på E18, er også veldig flinke på og håndheve de reglene. Er faktisk litt smått utrolig hvor mange elbilere som sniker seg inn i feltet uten passasjer. Da er det deilig å se de blir stoppet også. Var en periode jeg var så rasshøl at jeg heiv inn rapport om politi der på waze, fungerte faktisk overraskende bra Men så har du alltids de som til og med drar innom busslomma for å spare enda 30 sec, er deilig å se de gangene politiet står der. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 Her er enda en artikkel fra DB; https://www.dagbladet.no/kultur/mitt-liv-som-tesla-eier-er-det-rart-folk-hater-meg/70120875 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. august 2018 Forfatter Del Skrevet 21. august 2018 Samme forfatter? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. august 2018 Del Skrevet 21. august 2018 Samme forfatter? Forfatter av den forrige saken er vell Pål Nisja Wilhelmsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå