Redaksjonen. Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Omfattende boligbygging planlegges rundt knutepunktene i kommunen for de neste årene.Skal utvide Asker sentrum med 60 prosent [Ekstra] Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Dette virker som gode edrulige planer. Med lavblokker og småhusbebyggelse. Og byggeområder er det nok av på ubrukte koller og små skogsområder, i og rundt Asker. Alle de gode jordbruksarealene bør selvfølgelig få ligge urørt; både for matproduksjn og det estetiske. Med nærhet til både marka, sjøen og Oslo, vil det nok ikke mangle på interesse for boligene. Lenke til kommentar
Kjetil Kjernsmo Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Det er fullstendig galskap å bygge ut mer i Heggedal før man får fart på Spikkestadbanen. Nå tar toget 10 minutter lenger tid enn da vi kjøpte tomt i 2011, og mer enn15 minutter lenger enn i 1975. Det gjør at samferdsel er veldig bilbasert. Røykenveien har allerede 20 000 biler i døgnet. Det er en boligvei med 50-grense og tåler ikke en eneste bil til. EU-standard for når man skal ha 4-felts vei er 12000 biler i døgnet. Da vi kjøpte var det ingen grunn til å tro at samferdselstilbudet skulle raseres de neste årene. Men det betyr dessverre at enhver videre utbygging er fullstendig uansvarlig. Det er et enkelt tiltak som fikse problemet, og det er å få tilbake direktetog til Oslo. Folk her bryr seg ikke veldig om vei, men om tog. Problemet er selvfølgelig at det ikke er enkelt... Man prioriterer trafikken fra Vestfold, så det er raskere å kjøre dobbelt så langt, fra Holmestrand. Jeg er ikke sikkert på at det er klokt. Etterhvert blir det også raskere å kjøre fra Fredrikstad. Da bruker man altså tre ganger så mye energi på det samme pendlerbehovet. Det er selvfølgelig satt på spissen, men... I Asker trenger man et nytt krysningsspor. Prisen er mellom 155 Mill og halvannen milliard, men politisk er signalene at det må på plass ny Oslotunnel. Det betyr at det tar 20 år å løse dette problemet. Spikkestadbanen kan ta en veldig stor del av presset på boligmarkedet i Oslo, men nå er det altså uansvarlig å planlegge noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå