Gå til innhold

iPhone X fortsatt raskere enn Galaxy Note 9


Anbefalte innlegg

Personlig handlet jeg alltid android telefoner fordi du fikk bedre hardware til en rimeligere pris, samt at de som regel hadde større skjermer.

Nå er det jo dette forandret.

Nåja.. Oneplus 6 (som jo var raskere enn Note 9 her) koster halvparten.

Android Pie har den jo og så den får ikke trege oppdateringer.

 

Samsung og Apple har blitt moteikon, og kan ta betalt akkurat hva dem vil for folk kjøper dem uansett. Samsung prøver jo fortvilt å sjule alt som har med Android å gjøre på sine modeller og. Hadde Tizen eller BadaOS slått ann hadde garantert samsung heller brukt det på sine telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må fortsatt sveipe. Det må du ikke på Android. Og du kan ikke velge på iOS, siden det er iOS. Du kan gjerne sveipe mens den låser opp, men det tar fortsatt lengre tid. Og en del av poenget med å bare ta den foran ansiktet forsvinner.

 

Når jeg tar opp mobilen min så er den allerede opplåst når den når ansiktet. iPhone X kunne og med fordel hatt fingersensor på baksiden. Men igjen det å kunne velge opplåsningsmetode basert på om mobilen ligger på et bord, du tar den opp av lommen osv blir jo for mye valg for Apple sin del. Selv om forskjellige metoder og plasseringer er bedre i ulike situasjoner så er det bedre å holde seg til en uansett. Og du må swipe opp altså?? Hva er da vits i å lage rask opplåsning?

 

Nei, du må ikke sveipe for å låse opp mobilen på iPhone X. Hvis det er en notifikasjon på låseskjermen så kan du trykke på den for å gå til tilhørende app, uten at du trenger å sveipe. FaceID låser opp mobilen. Sveip er for å gå fra låseskjermen til startskjermen evt. der du var når mobilen ble låst. 

Lenke til kommentar

Nei, du må ikke sveipe for å låse opp mobilen på iPhone X. Hvis det er en notifikasjon på låseskjermen så kan du trykke på den for å gå til tilhørende app, uten at du trenger å sveipe. FaceID låser opp mobilen. Sveip er for å gå fra låseskjermen til startskjermen evt. der du var når mobilen ble låst.

 

Fortsatt tungvindt for en del folk. Dem skulle latt deg velge bort dette.

Liker at jeg bare trykker på låseknappen og er inne på hjemskjermen med en gang så lenge fjeset mitt er der.

Lenke til kommentar

Nei, du må ikke sveipe for å låse opp mobilen på iPhone X. Hvis det er en notifikasjon på låseskjermen så kan du trykke på den for å gå til tilhørende app, uten at du trenger å sveipe. FaceID låser opp mobilen. Sveip er for å gå fra låseskjermen til startskjermen evt. der du var når mobilen ble låst. 

Hvorfor i alle dager er det en låseskjerm der? Er den fin å se på? Når du har lyst å bare gå inn på telefonen din og ikke sitte og se på låseskjermen din? Jeg tipper de fleste ikke sitter og nyter låseskjermen sin. De fleste ønsker nok å bruke mobilen. Om du trykker eller sveiper er det samme det. Du må gjøre et ekstra steg for å komme inn på mobilen. Som gjør opplåsning på Android raskere uansett.

 

Akkurat som iPhone ikke har noe mulighet til å henge med Android på menyer, lette apps, inn og ut. Hvorfor? Fordi iOS har masse animasjoner som ikke kan skrus av. Det kan de på Android. Fine til å skjule stuttering og lag som gjør at folk har opplevd det mer på Android. Derimot nå som maskinvare er så bra samt at Android er polert fra grunnen av så har du ingenting av dette, og heller ingen animasjoner altså.

 

Apple bare legger inn ekstra unødvendige trinn som gjør at ting tar lengre tid i iOS. Og du får ikke engang velge å skru dem av.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager er det en låseskjerm der? Er den fin å se på? Når du har lyst å bare gå inn på telefonen din og ikke sitte og se på låseskjermen din? Jeg tipper de fleste ikke sitter og nyter låseskjermen sin. De fleste ønsker nok å bruke mobilen. Om du trykker eller sveiper er det samme det. Du må gjøre et ekstra steg for å komme inn på mobilen. Som gjør opplåsning på Android raskere uansett.

 

Akkurat som iPhone ikke har noe mulighet til å henge med Android på menyer, lette apps, inn og ut. Hvorfor? Fordi iOS har masse animasjoner som ikke kan skrus av. Det kan de på Android. Fine til å skjule stuttering og lag som gjør at folk har opplevd det mer på Android. Derimot nå som maskinvare er så bra samt at Android er polert fra grunnen av så har du ingenting av dette, og heller ingen animasjoner altså.

 

Apple bare legger inn ekstra unødvendige trinn som gjør at ting tar lengre tid i iOS. Og du får ikke engang velge å skru dem av.

Innstillinger, generelt, tilgjengelighet og reduser bevegelse. Bortimot av spør du meg.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Innstillinger, generelt, tilgjengelighet og reduser bevegelse. Bortimot av spør du meg.

 

 

Jeg registrerer bare ironien i det hele. Ikke mange år siden Android brukere dro opp ytelsen med hver anledning, gjerne repetert sammen med frasen "utdatert hardware", hvor ytelsestester da selvsagt ikke var irrelevant. Ganske ironisk at, når bordet da er snudd, så bruker gjengen samme argumentene selv for at de ikke spiller noen rolle..

Lenke til kommentar

Ser det nevnes å nyte låseskjermen over her, var vel en greie det med Android vs iOS for noen år siden det også. Alt skulle klemmes inn på låseskjermen for lettere tilgang :p Men Android gjengen har kanskje gått lei av å konfigurere telefonen fra helvete og tilbake?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg registrerer bare ironien i det hele. Ikke mange år siden Android brukere dro opp ytelsen med hver anledning, gjerne repetert sammen med frasen "utdatert hardware", hvor ytelsestester da selvsagt ikke var irrelevant. Ganske ironisk at, når bordet da er snudd, så bruker gjengen samme argumentene selv for at de ikke spiller noen rolle..

Mmmm, og jeg er overrasket over hvor mange som ikke har iPhone som har problemer med både det ene og det andre ved iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det fortsatt slik at Samsung mobiler er treg som sirup i menyene? For iphone er lynrask. Trykker eg på noe der, skjer det umiddelbart. Det har eg aldri sett på en Android mobiler som ikke var rene google mobiler.

Selv som en som ikke liker Android kan jeg fortelle deg at dette ikke er tilfelle. Det henger igjen fra gammelt av, Android er lynraskt nå, i hvert fall de bedre modellene. Sikkert ikke billig modellene, men hvem bryr seg, da får du det du betaler for ;)

Lenke til kommentar

Selv som en som ikke liker Android kan jeg fortelle deg at dette ikke er tilfelle. Det henger igjen fra gammelt av, Android er lynraskt nå, i hvert fall de bedre modellene. Sikkert ikke billig modellene, men hvem bryr seg, da får du det du betaler for ;)

Får lynraske billige modeller og.

Kjøpte nettop en Xiaomi A1 til fattern, kosta 1400kr og ytelsen er helt vanvittig til prisen. Den har Android One så clean android som hjelper mye, men jeg ble sykt imponert av den.

 

Min eldre Oneplus 5 er og latterlig rask, og kostet i sin tid "bare" 5000kr.

 

Samsung stapper mobilene sine med bloatware som treger dem ned en del, men dem selger som hakka møkk så folk ser ikke ut til å bry seg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg registrerer bare ironien i det hele. Ikke mange år siden Android brukere dro opp ytelsen med hver anledning, gjerne repetert sammen med frasen "utdatert hardware", hvor ytelsestester da selvsagt ikke var irrelevant. Ganske ironisk at, når bordet da er snudd, så bruker gjengen samme argumentene selv for at de ikke spiller noen rolle..

 

Ser det nevnes å nyte låseskjermen over her, var vel en greie det med Android vs iOS for noen år siden det også. Alt skulle klemmes inn på låseskjermen for lettere tilgang :p Men Android gjengen har kanskje gått lei av å konfigurere telefonen fra helvete og tilbake?

Hvor mange bruker Android? Over 80%?

 

Hvis jeg hadde klart å samle 80% av verden bak en stemme da synes jeg jeg hadde fortjent en fredspris altså. Det er nå derimot ikke slik. Må gjerne peke på hvor jeg har skrevet om at iPhone har utdatert HW, og det er rene CPU tester som teller. (Som forresten Qualcomm fortsatt vinner da, iPhone er ikke raskest på noen måter, men den nye blir nok raskest, de bytter på det).

 

Jeg har heller ikke sagt noe om at det er bra å klemme inn på låseskjerm. Jeg konfigurerer ikke min Android noe som helst. Jeg forventer den er bra akkurat som den er, gidder ikke å endre på alt. Aldri i mitt liv installert launcher eller lignende.

 

 

Det å generalisere så enorme grupper mennesker fungerer svært dårlig. Og ingen liker å bli generalisert. Det finnes ingen "Android gjeng" akkurat som det ikke finnes noen "iOS gjeng". Det er ingen krig mellom disse. Det som finnes i verden er masse individer med individuelle meninger. Bare fordi noen kjøpe en i Android telefon endrer de ikke meninger, fordi da er de plutselig med i Android gjengen. Sånn fungerer ting åpenbart ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager er det en låseskjerm der? Er den fin å se på? Når du har lyst å bare gå inn på telefonen din og ikke sitte og se på låseskjermen din? Jeg tipper de fleste ikke sitter og nyter låseskjermen sin. De fleste ønsker nok å bruke mobilen. Om du trykker eller sveiper er det samme det. Du må gjøre et ekstra steg for å komme inn på mobilen. Som gjør opplåsning på Android raskere uansett.

 

Akkurat som iPhone ikke har noe mulighet til å henge med Android på menyer, lette apps, inn og ut. Hvorfor? Fordi iOS har masse animasjoner som ikke kan skrus av. Det kan de på Android. Fine til å skjule stuttering og lag som gjør at folk har opplevd det mer på Android. Derimot nå som maskinvare er så bra samt at Android er polert fra grunnen av så har du ingenting av dette, og heller ingen animasjoner altså.

 

Apple bare legger inn ekstra unødvendige trinn som gjør at ting tar lengre tid i iOS. Og du får ikke engang velge å skru dem av.

 

Jeg vet ikke hvordan din låseskjerm fungerer, men de fleste synes nok det er greit å ha mulighet til å få med seg meldinger eller bruke widgeter på låseskjermen, uten at den forsvinner etter noen tidels sekunder når ansiktet blir gjenkjent.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan din låseskjerm fungerer, men de fleste synes nok det er greit å ha mulighet til å få med seg meldinger eller bruke widgeter på låseskjermen, uten at den forsvinner etter noen tidels sekunder når ansiktet blir gjenkjent.

Jeg har ingen business på låseskjermen min, så jeg ville ikke likt det.

Får all slik info bare ved å løfte telefonen fra bordet uansett..

 

Ergo Apple kunne gitt deg ett valg, så hadde alle vært fornøyd..

I det minste i en eller annen sjult meny som f. eks developer options på Android hvor dem som er spesielt intressert får mulighet til å leke med instillinger vanlige folk i gata ikke bryr seg om.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg har ingen business på låseskjermen min, så jeg ville ikke likt det.

Får all slik info bare ved å løfte telefonen fra bordet uansett..

 

Ergo Apple kunne gitt deg ett valg, så hadde alle vært fornøyd..

I det minste i en eller anne sjult meny som f. eks developer options på Android hvor dem som er spesielt intressert får mulighet til å leke med instillinger vanlige folk i gata ikke bryr seg om.

 

Du beskriver her hvordan det er å bruke en iPhone X, så det er nok egentlig ikke noe å velge mellom.

Lenke til kommentar

Du beskriver her hvordan det er å bruke en iPhone X, så det er nok egentlig ikke noe å velge mellom.

Nei, fordi man må sveipe for å få tilgang til mobilen (med unntak av de tingene man får gjort på låseskjermen)

 

Skal jeg først sveipe noe så tegner jeg heller symbolet til det jeg vil åpne. S for snapchat eller M for musikk f.eks. gjør jeg det mens skjermen er av låser den seg opp med annsiktet og åpner appen for meg på millisekunder. Hadde vært idiotisk å måtte sveipe noe ekstra midt i prosessen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ser det nevnes å nyte låseskjermen over her, var vel en greie det med Android vs iOS for noen år siden det også. Alt skulle klemmes inn på låseskjermen for lettere tilgang :p Men Android gjengen har kanskje gått lei av å konfigurere telefonen fra helvete og tilbake?

Nei, nei. Med en ny telefon medfølger det noen timer med snoking gjennom alt av menyer for å finne godiser som er alt for godt skjult bort, spesielt hos Huawei. Jeg liker det, men tror gjennomsnittet ikke har peiling på hva som finnes på en Mate 10 Pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

12500,- koster en ny iPhone som er brukanes (hvis du ønsker mer enn 64 gb intern minne).

 

Note 9 har høyere batteritid, mer lagring, mer ram, bedre skjerm, sertifisert for 4k youtube, aux inngang og fingreavtrykk leser.

 

Note 9 er milevis bedre enn iPhone X.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...