Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Det er det jeg mener med at det sannsynligvis bygger på App-V. Og så lages det et overbygg slik at vanlige brukere kan lage og administrere sine egne App-V - pakker, sort of. Står ingenting i artikkelen om noe strømmingsapper slikt som APP-V er. Om du skal dra noen sammenligninger med tidligere Microsoftprodukter, så er noe XP-mode til Windows 7 det som er mest nærliggende å sammenligne med. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Står ingenting i artikkelen om noe strømmingsapper slikt som APP-V er. Om du skal dra noen sammenligninger med tidligere Microsoftprodukter, så er noe XP-mode til Windows 7 det som er mest nærliggende å sammenligne med. App-V er ingen strømmingsapp, og XP-mode til Windows 7 er nok bygget på App-V - teknologi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 App-V er ingen strømmingsapp, og XP-mode til Windows 7 er nok bygget på App-V - teknologi. Joda. Når man lager programpakkene, kan man velge selv hvor mye som skal kjøres på klienten, og hvor mye som skal kjøres på serveren. Velger man at alt skal kjøres på serveren, er det bare RDP med skjermbilde ene veien og tastatur og musbevegelse og klikk andre veien. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Joda. Når man lager programpakkene, kan man velge selv hvor mye som skal kjøres på klienten, og hvor mye som skal kjøres på serveren. Velger man at alt skal kjøres på serveren, er det bare RDP med skjermbilde ene veien og tastatur og musbevegelse og klikk andre veien. Det er ikke riktig. Det du velger er om klienten skal laste ned hele pakken med en gang eller bare etterspørre de delene av programmet det har behov for. Alt blir uansett lastet ned og kjørt på klienten, det er ikke snakk om noen form for RDP. Men det du forsøker å beskrive er uansett bare en bitte liten bit av App-V - teknologien, og noe som de færreste bruker i dag av de som benytter App-V. Det jeg snakker om er selve programpakkene og hvordan de er virtualisert og blir kjørt på klienten (uavhengig om filene ligger på klienten eller blir strømmet etter behov). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Det er ikke riktig. Det du velger er om klienten skal laste ned hele pakken med en gang eller bare etterspørre de delene av programmet det har behov for. Alt blir uansett lastet ned og kjørt på klienten, det er ikke snakk om noen form for RDP. Men det du forsøker å beskrive er uansett bare en bitte liten bit av App-V - teknologien, og noe som de færreste bruker i dag av de som benytter App-V. Det jeg snakker om er selve programpakkene og hvordan de er virtualisert og blir kjørt på klienten (uavhengig om filene ligger på klienten eller blir strømmet etter behov). Nei det er ikke rett. Nå man lager pakkene, så kan man velge at alt skal kjøres på serveren via RDP. Om en liten del skal kjøres på klienten, men må ha kontakt med serveren. Om en liten del skal kjøres på klienten, men ikke kontakt med serveren hele tiden, eller om alt skal kjøres på klienten. Been there done that. Konkurrentene til App-V er jo Citrix XenApp og VMware ThinApp. Det er en stund siden jeg holdt på med App-V og jeg tror det nå er mulig å virtualisere alt i browservinduet. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Nei det er ikke rett. Nå man lager pakkene, så kan man velge at alt skal kjøres på serveren via RDP. Om en liten del skal kjøres på klienten, men må ha kontakt med serveren. Om en liten del skal kjøres på klienten, men ikke kontakt med serveren hele tiden, eller om alt skal kjøres på klienten. Been there done that. Konkurrentene til App-V er jo Citrix XenApp og VMware ThinApp. Det er en stund siden jeg holdt på med App-V og jeg tror det nå er mulig å virtualisere alt i browservinduet. Dette blir mitt aller siste innlegg i en diskusjon ingen gidder å følge med på og som etter hvert hadde lite med trådstart å gjøre. Jeg skjønner at det jeg skriver ikke blir akseptert og jeg gidder ikke å krangle om irrelevante ting. Vil bare nevne til slutt at jeg har blant mye annet har MS-sertifisering på MDOP/App-V og har ikke for vane å slenge ut påstander jeg ikke har belegg for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Dette blir mitt aller siste innlegg i en diskusjon ingen gidder å følge med på og som etter hvert hadde lite med trådstart å gjøre. Jeg skjønner at det jeg skriver ikke blir akseptert og jeg gidder ikke å krangle om irrelevante ting. Vil bare nevne til slutt at jeg har blant mye annet har MS-sertifisering på MDOP/App-V og har ikke for vane å slenge ut påstander jeg ikke har belegg for. Å ja da må du få rett siden du har sertifiseringen i orden.[/sarkasme] https://www.parallels.com/blogs/ras/2x-application-virtualization-with-microsoft-app-v/ Lenke til kommentar
toffo Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Å ja da må du få rett siden du har sertifiseringen i orden.[/sarkasme] https://www.parallels.com/blogs/ras/2x-application-virtualization-with-microsoft-app-v/ Oi! Du henviser altså til reklamen for et tredjepartsprodukt fra 2010 for å bevise at du har rett?? Jeg er imponert (ironi). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Oi! Du henviser altså til reklamen for et tredjepartsprodukt fra 2010 for å bevise at du har rett?? Jeg er imponert (ironi). Beviser flere ting. En av de at du ikke holder dine ord. Det var ingen reklame, men det er vel ikke så lett å se forbi det svære sertifikatet du påberoper deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå