Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Må spy etter jeg har spist pølse.

Person 22

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i alle år følt at jeg må spy etter at jeg har spist. Da jeg var rundt 11 så slutta jeg med det etter å få tatt kontakt med doktor og fikk medisiner mot sure oppstøt. Etter det har jeg kun måtte spy(følt at jeg måtte spy) etter at jeg hadde spist pølse. Jeg har det son fortsatt og begynner å gå lei av å måtte spy/spy etter pølsemåltider. Det skjer kun etter at jeg har spist pølse.

Mvh Person 22

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv mine teorier om pølser. Det blandes så mye forskjellig greier i det som vi ikke vet om.

Jeg får dessverre kick selv et par-tre ganger i året, og er like skamfull hver gang for at jeg støtter industrien ^^ tenk dét, at pølser er det som spises mest på selve nasjonaldagen vår! Det burde vært røyketønner med svin, lam og laks!

Vel, nok om det. Hvis jeg skal prøve å svare seriøst på problemet ditt, så har jeg to teorier:

1) Det er noe med konsistensen som virker frastøtende på ett eller annet underbevisst nivå.

2) Det er noe i selve pølsa som du ikke tåler.

Jeg kan fortelle deg hva pølse inneholder. Da slutter du å spise pølse.

Please do! Har alltid prøvd å få svar ut av folk som har jobbet i pølsefabrikk, uten hell.

Lenke til kommentar

Pølser inneholder vel som regel avskjær, fettet som ikke er i marmoreringen i kjøttet, bindevev, hodekjøtt,  krydder og tilsetningsstoffer som får det til å henge sammen. En del produsenter bruker nok MUK (maskinelt  utbeinet kjøtt) også.
Største minuset med pølser er vel generelt holdbarheten p.g.a at man kverner opp alt og sprer bakteriene i hele massen istedet for at de ligger på overflaten slik som med hele kjøttstykker. En annen ulempe er høyt innhold av fett, samt at de promoterer tarmkreft.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er som sagt ikke lov med MUK fra storfe, men en har lov å bruke fra fjærkre som kylling og kalkun.

Husker det ble gjort en undersøkelse ang frokostprodukter og det var vel over 50% av de lovpålagte ingredienslistene som ikke stemte når de ble analysert på laboratorie. Regner med dette er overførbart til pølseproduksjon også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...