stkris Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Bilen min ble skadet i en ulykke. Fikk en epost fra forsikringsselskapet mitt om at jeg var uten skyld. Men nå har det gått over 2 år og 5-6 besøk hos 3 verksteder og bilen er fortsatt ikke i orden. Finnes det noen rettningslinjer for slike situasjoner? Hadde det vært selger som prøvte å reparere bilen hadde jeg hevet kjøpet for lenge siden. Men siden det er en forsikringsskade gjelder ikke det regelverket. Jeg er mildt sagt frustrert - er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Hørt med motpartens forsikringsselskapet om dette ? Sånn jeg tenker er det deres ansvar som økonomisk skadeansvarlig å gi deg en tilsvarende god bil som du hadde før skaden. Du har jo også forsikringsklagenemda. Endret 9. august 2018 av vidor Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Hørt med motpartens forsikringsselskapet dette ? Sånn jeg tenker er det deres ansvar som økonomisk skadeansvarlig å gi deg en tilsvarende god bil som du hadde før skaden. Du har jo også forsikringsklagenemda. Det er ikke sikkert det er noen motpart. Og før man bruker penger på en klage til finansklagenemda bør man først gå gjennom det formelle klagesystemet til forsikringsselskapet, slik at juristene deres får sett på den. De er redde for å tape en eventuell kamp i finansklagenemda, så det er meget sannsynlig at de vil gi deg en fair behandling av din sak. Det er vanskelig å si noe mer fornuftig om akkurat denne saken uten å kjenne til den inngående. Lenke til kommentar
stkris Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 Hørt med motpartens forsikringsselskapet om dette ? Sånn jeg tenker er det deres ansvar som økonomisk skadeansvarlig å gi deg en tilsvarende god bil som du hadde før skaden. Du har jo også forsikringsklagenemda. Mitt forsikringsselskap sier de skal håndtere skaden uten bonustap for meg. Så de velger å ikke blande inn motparten. Forsikringsklagenemda tar bare saker som er avsluttet. Så lenge mitt selskap velger å dra ut saken så aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
stkris Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 Det er ikke sikkert det er noen motpart. Og før man bruker penger på en klage til finansklagenemda bør man først gå gjennom det formelle klagesystemet til forsikringsselskapet, slik at juristene deres får sett på den. De er redde for å tape en eventuell kamp i finansklagenemda, så det er meget sannsynlig at de vil gi deg en fair behandling av din sak. Det er vanskelig å si noe mer fornuftig om akkurat denne saken uten å kjenne til den inngående. Det jeg er mest ute etter å finne ut er Finnes det noen rettningslinjer for slike situasjoner? Dvs hvor magre reparasjonsforsøk og over hvor lang tid som skal til før man overtar bilen så kunden får mulighet til å kjøpe noe som fungerer? Og når det begynner å gå år - hva med verditap på en bil som ikke kan brukes? Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg tror du bør legge noe mer informasjon om hva problemet er for å få noe godt svar fra noen. Det høres jo mildt sagt litt underlig at 3 ulike verksteder i løpet av 5-6 reparasjoner ikke klarer å løse problemet. Er det samme problemet hver gang, eller er det nye feil? Siden du skriver at det er en bil som ikke kan brukes, så da må det jo være noe alvorlig galt med bilen. Det er ikke umulig at det er verkstedet som er rette adressat, og ikke forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
stkris Skrevet 10. august 2018 Forfatter Del Skrevet 10. august 2018 Beklager - men jeg vil ikke legge ut alle detaljer om en sak som fortsatt er aktiv. Mitt hovedspørsmål er fortsatt: > Finnes det noen rettningslinjer for slike situasjoner? Dvs hvor magre reparasjonsforsøk og over hvor lang tid som skal til før man overtar bilen så kunden får mulighet til å kjøpe noe som fungerer? Det er samme problemet hele tiden. Verkstedene sier først at "dette fikser vi lett". Etter å ha hatt bilen en uke gir de opp. Feilen kommer og går - dvs av og til virker det som det skal en stund kanskje noen få dager men så er problemet tilbake. Forsikringsselskapet bytter så verksted da et annet sier "dette fikser vi lett". Historien gjentar så seg selv. Det ene verkstedet var utenlands på fabrikken der bilen ble laget. Den ble returnert og alle trodde den var OK. Men etter noen dager var feilen tilbake. Et norsk merkeverkstedet overtok så stafetten igjen - men bilen er fortsatt ubrukelig. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Her er det flere forhold mellom mange parter så jeg tror ikke du får noe godt svar på åpent forum med mindre du gir mer presise opplysninger. De fleste forsikringsselskapet har en viss dekning for juridisk bistand (og kan brukes mot samme selskap). Gå til advokat. Det koster ikke all verden, og vedkommende kan hjelpe deg videre. Får du medhold så får du dette uansett helt eller delvis dekket. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Vaklefeil er vanskelig å finne når ting ser greit ut hele tiden mens man tester og observerer. Det beste du kan gjøre for å hjelpe reparatørene er å gi en så detaljert feilbeskrivelse som mulig og helst også hva som mest sannsynlig fremprovoserer feilene du opplever. En detaljert beskrivelse av ulykken kan også være til god hjelp. F.eks er elektroniske kretskort veldig vanskelig å finne feil på om det oppstår veldig små brudd som bare gir kontaktfeil ved helst spesielle belastninger som kanskje er selvsagt for deg og ditt bruksmønster, men som noen andre kanskje ikke prøver. Endret 16. august 2018 av vidor Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Vaklefeil er vanskelig å finne når ting ser greit ut hele tiden mens man tester og observerer. Det beste du kan gjøre for å hjelpe reparatørene er å gi en så detaljert feilbeskrivelse som mulig og helst også hva som mest sannsynlig fremprovoserer feilene du opplever. En detaljer beskrivelse av ulykken kan også være til god hjelp. F.eks er elektroniske kretskort veldig vanskelig å finne feil på om det oppstår veldig små brudd som bare gir kontaktfeil ved helst spesielle belastninger som kanskje er selvsagt for deg og ditt bruksmønster, men som noen andre kanskje ikke prøver. Men da bør jo forsikringsselskapet dekke leiebil mens bilen ikke fungerer. Og om de ikke får reparert bilen skikkelig, må den kondemneres. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 Er det noen grense for hvor lang tid et selskap har før en vannskade blir utbedret? Her er forsikring i orden og jobben skulle ta ca 2-3 uker!huset er ubeboelig og blir neppe ferdig i løpet av totalt 3 til 4 Måneder!hva har jeg krav på i dette tilfellet? Mvh Bård ivar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå