NorsknRev Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Mange har prøvd å etablere det tredje norske nettet, og ICE er de som har kommet lengst. Men hindrene er fortsatt der: Begrensede radioressurser, ICE har 40 MHz, Telia 90 og Telenor 110. Kun 4G, avhengig av Telia for taletrafikk. Sent i gang med 4G tale Norge er langt og dyrt å dekke. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Mener å ha lest at 75% av Norge allerede dekkes av ICE, og jeg vil da tro dette er 4G siden de mangler annen type dekning. Nå når 4G-tale kommer for fullt ser det veldig bra ut for ICE. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Tror det virkelige spørsmålet blir hva som skjer når 5G kommer Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Telenor og telia er nok først ut vil jeg tro. Så icenet hvis de ikke får pengestøtte av staten. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg tror Ice sakte men sikkert vil bli en reell konkurrent til Telenor - Telia. Men det tar nok lang tid og både bygge nett og kapre kunder. Jeg tipper vi har svaret i løpet av en 5-10 års periode. Mye kan skje både av oppkjøp og frekvens auksjoner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå