Janvik Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Takk for svar, jeg mener bare å ha lest en gang at noen hadde problemer med å få simkortet til å virke i noe annet enn ruteren fra Ice men godt mulig dette var før de begynte å gå over til å bruke 4G-dekning. Er det fortsatt slik at Ice struper hastigheten på rundt 16 mbits på de mindre abonnementene eller har de senket denne grensen? Jeg kjenner en som har Ice på hytten og han hadde alltid rundt 16 mbits når strupingen inntraff. Etter kvote? Skal være 64 kbit/sek. har faktisk aldri gått over kvoten min. Hastighet ellers? jeg måler fort 20-40 mbit når jeg har noe bedre enn 450 MHz ^Over 60 mbit med Ice 4G modem i Trondheim (LTE cat4) Lenke til kommentar
freeskater2 Skrevet 6. november 2018 Del Skrevet 6. november 2018 Her er hastighet med telenor og note 9 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) Har så vidt testet samsung note 9 syns det er rart mobil til 12 000 kr har så dårlig batteri? Battery EB-BN965ABU For Samsung Galaxy Note9 Note 9 N9600 SM-N9600 4000mAh Selv min xiomi mi mix har bedre batterilevetid med uorginal 5200 mAh. Ellers så er jo 4g raskere, 145 mbit ned og ca 40 mbit opp. Er litt mere oppdateringer på samsung en xiomi vil jeg si. Byggkvaliteten særlig simkort lokket virker bedre kvalitet. Hva syns dere om cpu\gpu ytelsen? Selv syns jeg første intrykket den ikke er særlig raskere en mi mix. Endret 8. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) Har så vidt testet samsung note 9 syns det er rart mobil til 12 000 kr har så dårlig batteri? Battery EB-BN965ABU For Samsung Galaxy Note9 Note 9 N9600 SM-N9600 4000mAh Selv min xiomi mi mix har bedre batterilevetid med uorginal 5200 mAh. Ellers så er jo 4g raskere, 145 mbit ned og ca 40 mbit opp. Er litt mere oppdateringer på samsung en xiomi vil jeg si. Byggkvaliteten særlig simkort lokket virker bedre kvalitet. Hva syns dere om cpu\gpu ytelsen? Selv syns jeg første intrykket den ikke er særlig raskere en mi mix. Jeg klarer ikke å klage på batteriet, da jeg klarer å få 2 døgn ut av den. (3 hvis jeg trenger.) Nå kjører jeg stort sett bare oppløsning på 2220X1080, men har alltid AOD på. Jeg merker ikke noe lag i noen apper så langt og alt virker "snappy". Jeg er super fornøyd med tlf, men hadde jeg ikke gjort meg avhengig av pennen siden jeg kjøpte Note 3 for endel år siden så hadde jeg nok valgt en billigere tlf. Er du mer fornøyd med en 2016 mod Xiomi, så ville jeg kanskje bytta inn i samme merket. Personlig syns jeg Samsung Norge er forferdelig trege med å få ut oppdateringene. Har du lyst til å optimalisere tlf og har 2,5 time ledig, så se på denne videoen: https://youtu.be/nua8gyscVG4 Endret 8. november 2018 av Trene Arnholdt 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. november 2018 Del Skrevet 8. november 2018 (endret) Mere fornøyd kan jo diskuteres, skal teste litt mere grundig i kveld, men første intrykket er ikke særlig god, skal sjekke displaylink og hodetelefoner med usb C om det funger plug an play, men inntrykket så langt tror jeg det blir åpen kjøp. Prisen er neppe verdt det. Angående pennen er det litt unødvendig. Med smartklokker forstår jeg det men ikke mobil. Utrolig hvor treg og hvor varm note 9 blir under ladning? Er vesentlig forskjell? Så er SSD ytelsen 450 MB les\250 MB skriv? hva syns dere om disse tallene til en pris av 12 000 kr Nå er vel sikkert ikke iphone XR særlig bedre her. Hadde håpet på det dobbelte minst. Endret 8. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 *Snip* - For første gang opplever jeg notifikasjoner som stabile med Android, jeg har enda tilgode å oppleve å ikke motta notifikasjoner fra ulike apper. På S8'en min fra arbeidsgiver så hendte det ofte at notifikasjonene kom forsinket eller ikke i det hele tatt før jeg åpnet appen det gjaldt. Nova Launcher med Tesla Unread sikrer at jeg fortsatt kan se antall uleste notifikasjoner selv om jeg har sveipet de bort fra notifikasjonsfeltet *Snip* Helt enig. Knirkefritt. En ting som faktisk fungerer mindre godt på dette punktet er telefonens/appenes evne til å forstå at en notification er "registrert" på f.eks en pc. Når jeg får en mail får jeg notification på telefonen - jeg leser mailen på pc`n - telefonen/appen registrerer ikke dette og notification blir hengende på startbildet til jeg manuelt fjerner det. Dette fungerte bedre på min gamle Honor J3 (tror jeg den het) Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 (endret) Hei Forum Note 9 oppdatering ute idag - Sec Patch November ++ En annen ting - ser dere hvilke apper som har brukt battery ? Jeg får bare "no data available". . . Ser nå at jeg bare har 12t 30m battery tid (fullt battery) - vanligvis ligger det på 1 dag ++, men jeg klarer ikke å se hvilke apps som drainer batteriet. Har tilogmed satt ned skjermoppløsningen til lavest (HD+) på grunn av Android Auto bruk i bil - bilen (med AAuto innebygget) begynte plutselig å klikke med touch respons - i AA forum ble det sagt at løsningen var å sette ned skjermoppløsningen, og det fungerer fint. Ser at det var bare Security Patch Nov i denne oppdateringen - ikke noe ++ som jeg skrev over Endret 17. november 2018 av MisteRolf 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Ser det er flere som tweaker skjeroppløsningen - min har vært default hele tiden. Hva bør den settes til, og hva er fordelene/ulempene? Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Ser det er flere som tweaker skjeroppløsningen - min har vært default hele tiden. Hva bør den settes til, og hva er fordelene/ulempene? Innstillingene har 3 trinn, så det er jo ikke en tweak - bruker litt mer strøm på den høyeste oppløsningen, men man får en helt annen dynamikk i skjermen, alt blir klarere og bedre. Men, nå som jeg gikk fra høyeste til laveste er faktisk ikke forskjellen enormt stor, f@en, jeg sitter jo ikke og stirrer på skjermen hele tiden Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 Innstillingene har 3 trinn, så det er jo ikke en tweak - bruker litt mer strøm på den høyeste oppløsningen, men man får en helt annen dynamikk i skjermen, alt blir klarere og bedre. Men, nå som jeg gikk fra høyeste til laveste er faktisk ikke forskjellen enormt stor, f@en, jeg sitter jo ikke og stirrer på skjermen hele tiden Hmm... Me like. Må ha godt syn da, skal man bruke høyeste oppløsning. Skal teste det en stund fremover. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 (endret) Personlig syns jeg Samsung Norge er forferdelig trege med å få ut oppdateringene. Tenker du på OS-oppgradering? VI får se hvordan det blir med Android 9, hvis de klarer desember / tidlig januar, så synes jeg det er litt tregt, ikke forferdelig tregt, med tanke på hvor store endringer som de legger inn med denne oppgraderingen, utvikling og kvalitetsikring tar tid. https://www.samsung.com/global/galaxy/apps/one-ui/ Så gjenstår det å se om Treble kommer til å påvirke OS-oppgraderingstiden vesentlig på lengre sikt. Programvareoppdateringene kommer ellers månedlig, enten som rene sikkerhetsoppdateringer eller med andre feilfikser og ny funksjonalitet: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-note9/SM-N960F/NEE/ Endret 18. november 2018 av mandela Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Er det noen som erfaring med makrolinse til Note9 og kan komme med anbefalinger? Har testet et par forskjellige, men disse var ikke spesielt brukervennlige (vanskelige å holde/passeform) til akkurat denne telefonen. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Litt dyre kanskje, men Moment har gode løsninger https://www.shopmoment.com/shop/categories/cases?devices=note-9&sort=popular Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) Litt dyre kanskje, men Moment har gode løsninger https://www.shopmoment.com/shop/categories/cases?devices=note-9&sort=popular Ja var mye fint der, men dyrt og samtidig fort gjort å kjøpe noe som ikke passer tenker jeg. Er i utgangspunktet ute etter en "klips" som er litt tryggere med tanke på å passe skikkelig. Denne eller denne til Note9 vurderer jeg. De skal brukes i jobb - dokumenterer "skadde produkter". Blir helt utrolige bilder med slike har jeg sett. Endret 21. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
kjibba Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Ja var mye fint der, men dyrt og samtidig fort gjort å kjøpe noe som ikke passer tenker jeg. Er i utgangspunktet ute etter en "klips" som er litt tryggere med tanke på å passe skikkelig. Denne eller denne til Note9 vurderer jeg. De skal brukes i jobb - dokumenterer "skadde produkter". Blir helt utrolige bilder med slike har jeg sett. Moment har egne deksler til telefonen, som du fester objektivet i. Det er vel mye større sjanse for at objektivet sitter rett med den løsningen, enn med klips. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Moment har egne deksler til telefonen, som du fester objektivet i. Det er vel mye større sjanse for at objektivet sitter rett med den løsningen, enn med klips. Ja skjønner. Man må kjøpe et passende cover i tillegg. Greit nok det, men det ser ikke ut til at de har flip-covers. Er nødt til å ha deksel for telefonens front og.. Har heller ikke veldig lyst til å bytte ut LED-dekselet mitt.. Er nok veldig gode produkter dette. Sendte dem en mail og spurte om de hadde en løsning til meg, så får me sjå. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 For de som ikke fikk IconX; https://my-samsung.com/no/mysamsung/offers/#/GWE4QNTKWVBG2/ 2 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 S9 og S9+ brukere får Samsung Tab A9Hva skjer om vi prøver å registrere samme telefon igjen egentlig? Lenke til kommentar
MisteRolf Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 S9 og S9+ brukere får Samsung Tab A9 Hva skjer om vi prøver å registrere samme telefon igjen egentlig? Jeg forsøkte å registrere min Note 9 kjøpt 24 Aug, det går ikke - tar ikke IMEI nummeret - sier det er allerede registrert. Sjekket med support Samsung, de hevder dette SD kort tilbudet er kun for telefoner kjøpt mellom 3. og 31. Dec 2018. Men vi har jo sett før at de er litt slepphendte med datoer/betingelser - så får vente til det dukker opp i Members Appen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Jeg forsøkte å registrere min Note 9 kjøpt 24 Aug, det går ikke - tar ikke IMEI nummeret - sier det er allerede registrert. Sjekket med support Samsung, de hevder dette SD kort tilbudet er kun for telefoner kjøpt mellom 3. og 31. Dec 2018. Men vi har jo sett før at de er litt slepphendte med datoer/betingelser - så får vente til det dukker opp i Members Appen Prøvde med en telefon kjøpt tidligere som ikke har fått iconx, den gikk rett gjennom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå