Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks Utstyr?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vi skal ha et LAN i romjula, men utstyret synger på siste verset..hehe! Vi blir opp mot 40 personer, så det er ikke noe kjempe store greier.

 

Vi må alikevell gå til innkjøp av nye switcher. Det vi har er gamle, trege og klarer ikke å kommunisere skikkeli med hverandre. Så jeg hadde håpet på om noen med god peiling på området kunne gi noen tips.

 

Grovt så jeg for meg en liten 5 - 8 porters 100% GB Lan switch som serverene osv kan kobles til. å en stor 48 porters eller to 24 porters 10/100 switcher med GB tilkoblinger som kan brukes mellom switchene. Har følelsen av at gigabit mellom switchene kan gjøre nettverket kjappere og mer stabilt.

 

Men jeg er langt fra ekspert på området, derfor søker jeg hjelp her. Jeg ønsker forslag som både holder seg under 10.000kr og forslag mellom 10.000 - 15.000kr.

 

Som dere sikkert har forstått, haster d.. så alle hjelp er ønskeli. Ting må nesten bestilles i dag.

 

Mvh,

Frost!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Fristet litt å kjøpe d 3 Cnet switchene, men er cnet noe bra? Noen som har anbefalinger om hvilket merke jeg bør ha? Uansett må jeg ha utstyre før jul, så d må bestilles fra norge.

 

Men mulig jeg går for d cnet switchene. Det gamle vi har er også cnet da og di er ikke så bra. men di er jo gamle så. hehe!

Lenke til kommentar
[quote]Grovt så jeg for meg en liten 5 - 8 porters 100% GB Lan switch som serverene osv kan kobles til[/quote]

Pass på at det er DHCP-tjeneste på switchen du skal kjøpe, eller du kan jo alltid dele ut 40 IP-adresser på ark da.
ELLER du kan sette opp en DHCP-server. Du får nesten se ann litt selv, det virker som du kan en del så. Se også litt på innleggene over, jeg ser det er mye bra. :yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...