Gå til innhold

Økt risiko for wifi-avlytting etter avsløring av to sårbarheter på en uke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er verdt å nevne at man kan bruke Amazon sine tjenester med tesla gpuer for å bruteforce hashen du får tilgang til, du behøver ikke lenger en dedikert rig til dette, men det koster jo litt da.

I tillegg er det masse datakraft der ute i mining rigger som ikke nødvendigvis er i bruk for tiden grunnet høye strømpriser, så det er relativ stor tilgang på datakraft.

Og så fremt det er minst én klient tilkoblet så er det fortsatt raskere å deauthe den for å fange opp handshake enn å vente 10 minutter på pmkid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Jeg skrudde av samtlige wifi nettverk her i går kveld og byttet admin passord på router+modem. Wifi kommer aldri på igjen her.

Samme her. Kjører også kun fiber internt i huset sånn at tp kabelen ikke kan overvåkes. Har også satt opp vakthunder på hvert hjørne, roterende lyskastere på taket også har jeg bygget et rom med 20cm betong vegger, tak og gulv hvor jeg har PCen min.

Lenke til kommentar

Jeg skrudde av samtlige wifi nettverk her i går kveld og byttet admin passord på router+modem. Wifi kommer aldri på igjen her.

Samme her. Kjører også kun fiber internt i huset sånn at tp kabelen ikke kan overvåkes. Har også satt opp vakthunder på hvert hjørne, roterende lyskastere på taket også har jeg bygget et rom med 20cm betong vegger, tak og gulv hvor jeg har PCen min.

Betongvegger? Bare legg et lag finmasket hønsenetting i tak, vegger og golv, så får du et farraday-bur der det ikke kommer noe støy ut i hele tatt. Mye enklere.

Hvis du får noen klager fra din bedre halvdel, så tilby deg å tapetsere veggene, male taket og legge teppe på golvet, så burde den saken være ute av verden :-)

Mvh

Per Gunnar Hansø

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...