Joerghau Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei. Jeg får rett over nyttår endelig det berømmelige bredbåndet inn i huset, og tenkte i den forbindelse å finne på noe morsomt. Siden jeg ikke har særlig greie på dette, lufter jeg mine tanker her på forumet: Siden det finnes flere PCer i huset, kommer jeg til å sette opp et hjemmenettverk. Dette kan jeg, men her stopper også mine beskjedne kunnskaper. Det er derfor jeg ber dere om tips, og mine to stikkord her er VPN og FTP. Det jeg kunne hatt lyst til å fått til, er å nå min egen PC fra en hvilken som helst annen PC med internettilkobling. Hvordan løser jeg dette? Med denne for eksempel? Er dette vanskelig å sette opp? Kan jeg også, relativt enkelt, sette opp en løsning hvor jeg kan ta over skrivebordet på (fjernstyre) min egen PC? Hva med FTP? Hvordan fungerer dette i praksis, og hva må til for å sette opp sin egen WEB-server? Håper noen gidder å hjelpe meg litt i gang her! Selv om jeg ikke har all verdens med kunnskaper når det gjelder dette, synes jeg det er fryktelig moro, og kunne gjerne tenkt meg å fått til noe morsomt ut av det! :-) Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Til VPN er etter min mening Radmin ( Remote Administrator ) det best og letteste. Husk at den porten du velger i Radmin må du forwarde i routern også (dette står i manualen, ofte under virtual server, så rtfm ) Til FTP kan jeg ambefale bulletproof ftp server. HAr brukt denne en del selv og ikke opplevd noe problemer. PS! Her må du også åpne/forwarde ftp porten (som du angir i instillingenem default 21) til din pc. Apache er en forholdsvis enkel og grei webserver. Har brukt denne en del selv, og kan ambefale deg å bruke denne. Håper dette hjelp deg littegrann på vei ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå