knutby Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Noen som har erfaringer ved kjøp på Ebay? Tenkte jeg skulle kjøpe en plakat for 5$ hva blir ca. pris for frakt til Norge? Det står 6$ på siden men jeg vet ikke om den har taenkt på at jeg bor i Norge. Hvilken betalingsfor burde jeg velge? Er ikke visa enkelt og greit? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Se på selgerens feedback, veldig mange seriøse selgere på ebay. Husk også å sjekke om selgeren sender til til Norge (worldwide) før du gir bud. Paypal er enkelt å trygt å betale med. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Hva er Paypal? Shipping and payment details Shipping and handling: US $6.00 (within United States) Buyer pays for all shipping costs Shipping insurance: Not offered Sales tax: 8.630% (only in NY) Will ship worldwide. Seller's payment instructions & return policy: Please add an additional $2.00 for insurance. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Paypal er et mellomledd mellom deg og selger. Du setter inn penger hos PayPal, og deretter overføres pengene til ham. Det er vel f.eks fordi da kan han ikke se hvilket kontonummer overførselen kommer fra. Og omvendt. Paypal skal være sikkert, men det har i den siste tiden kommet noen look-a-like sider som utgir seg for å være paypal, men som ikke er det. Du får vel tilsendt en mail med beskjed om å bekrefte passord på ny eller noe i den duren, men det som egentlig skjer er at du oppgir bnavn og passord til andre. Så innslag om det på FBI på NRK1 for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
joolae Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg har brukt ebay noen ganger nå, og det har gått helt greit. Jeg har riktignok kjøpt en cd som jeg ikke har fått ennå (betalte for ca 3 uker siden), men den skulle sendes fra Singapore, så det tar vel litt tid. Det var litt kluss med paypal i begynnelsen forresten, men nå er det ok. Kan absolutt anbefales. Alternativet (for meg)er å sende kontanter som rekommandert sending (=dyrt). Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Har handlet endel på Ebay uten noen problemer i det hele tatt. Når det som i ditt tilfelle ikke står internasjonal/europa fraktpris, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med selger før du legger inn bud, slik at du sikrer deg mot overraskelse.. Bruk paypal som betalingsløsning hvis det er mulighet for det. paypal kan komme til nytte andre plasser også. Mange netbutikker i USA godtar ofte bare paypal til internasjonale kunder fordi de tar VISA sikkerhet på nett svært alvorlig. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 nå har jeg alleredet gitt bud jeg da... Heldig vis ikke snakk om store penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå