Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fremme et krav? hjelp!

Geekeern

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpt ny leilighet på oppføring og overtatt den imai. Små og store mangler. Noen av punktene medfører kontraktsbrudd. 

Jeg har snakket med en advokat og tenkte å bruke rettshjelp gjennom innboforsikring. Advokat sier at jeg må fremme et krav, og det holder med at utbygger avviser hele eller deler av kravet.

Jeg har aldri fremmet noe krav før, så jeg er ikke sikker på hvordan det skal se ut og formuleres.

Jeg er ikke en formel-person dessverre, og skriver ofte slik som det er. Viktigste for meg er å få ført inn alle mangler og feil som punktvis i kravet, som utbygger kan svare på. 

Noen flinke mennesker der ute? som kan hjelpe meg med tekst med henvisning til bustadsoppføringslova? med gitte frister

Endret av Geekeern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Følgende forhold utgjør etter min oppfatning mangler ved boligen som du som selger er ansvarlig for:

* X

* Y

* Z

Jeg ber om din tilbakemelding på om du aksepterer ansvar for manglene. Jeg tar forbehold om å kreve prisavslag, heving, eller erstatning."

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Følgende forhold utgjør etter min oppfatning mangler ved boligen som du som selger er ansvarlig for:

* X

* Y

* Z

Jeg ber om din tilbakemelding på om du aksepterer ansvar for manglene. Jeg tar forbehold om å kreve prisavslag, heving, eller erstatning."

fin den! den vil jeg gjerne bruke som mal. Hvordan er det med frister? hva sier bustadoppføringslova?

Lenke til kommentar

Reklamasjon må fremmes innen rimelig tid etter at du burde ha oppdaget mangelen. Hvis du oppdaget dette i mai/juni bør du få av gårde dette fort som fy, for stort mye mer enn to måneder skal det litt til å slippe unna med.

hehe :) heldigvis har jeg reklamert alt innen rimelig tid. har kanskje 40 punkter totalt, og de har utbedret 15-20 stk så langt. Det som er igjen er de største tingene som de klør seg i hode med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...