Gå til innhold

Kjøp av PC hos Power - Ble solgt brukt pc som ny.


Anbefalte innlegg

Ifbm med salget til skolestart kjøpte jeg meg en ny pc hos power av typen https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/hp-envy-13-ad105no-133-baerbar-pc/p-875537/?q=hp%20env. 

 

Da jeg mottok pcen la jeg merke til at embalasjen var "uryddig", men tenkte først det dreide seg om skader etter frakt. Jeg så også at embalasjen inni ikke var så fin som jeg hadde forventet. 

 

Fant relativt kjapt ut at pcen hadde en defekt som en del av hp sine pcer er plaget av i form av en løs touchpad som bråkte selv ved lett berøring. Bestemte meg med en gang for å reklamere på den. Logget meg inn på Hp sine sider og oppdaget at det kun var igjen 10 måneder av produsent garantien og at pcen var solgt første gang 11 mai 2018.

 

Jeg oppretter en sak på det til power og får noen dager senere etter noen purringer et svært vagt og unnvikende svar. Jeg blir tilbudt et gavekort på 1000 kroner som "plaster på såret". Jeg opplever ikke at dette er et spesielt godt tilbud grunnet at bensin frem og tilbake fra butikken+bompenger antageligivis spiser opp det meste av dette. Det har også vært mye fokus på at elektronikk butikker tidligere har solgt brukte produkter som nytt.

 

https://www.tv2.no/a/5999554/

https://www.tv2.no/a/7302187/

 

Power(v/expert) har også tidligere vært en versting i klassen. Jeg trodde derfor at power ville se verdien av å komme meg i møte og foreslo en løsning som slik som jeg så det var rimelig som ville gjøre at jeg ville få en noe bedre pc enn det jeg først bestilte, men egentlig også viktigere ikke ville ha noe voldsom logistikk ifbm med å gjennomføre byttet. Siden pcen jeg hadde bestilt ikke var på lager i området der jeg bor foreslo jeg at jeg kunne levere den inn på en lokal butikk og hente ut en annen pc som var i "samme segment".(dog noe dyrere, men etter mitt skjønn ikke urimelig mye dyrer).

 

Dette ble blankt avvist på en ganske uproff måte. Forklaringen på rundt min løsning ikke kunne gjennomføres ble ikke begrunnet med at de ikke ville strekke seg så langt, men snarere at det var "umulig å gjennomføre". Har såpass god kjennskap til bransjen så vet at dette er direkte uriktig,

 

Løsningen jeg til slutt gikk med på er jeg på ingen måte fornøyd med og det innebærer at jeg må legge ut ca 20000,- for så å få prisen på den opprinnelige pcen refundert senere. Jeg må også betale frakt++ på den nye forsendelsen. Gavekortet på 1000 er det egentlig lite igjen av når alt av utgifter er trukket fra.

 

Om dette fremstår som et surmaga innlegg så er jo det helt riktig. På en side opplever jeg jo at dette er en irriterende sak der jeg har kommet dårlig ut som forbruker og ser dette som en måte å "get even". På den andre siden tenker jeg at det er viktig å opplyse om også da det tross alt ikke er ok å selge brukte ting som nye. 

post-472045-0-79627100-1533750471_thumb.jpg

Endret av Kristian ska
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er i alle fall ikke Expert på kundebehandling.

 

Har heldigvis begge kjedene  i nærheten og det er vanligvis Elkjøp som får salget siden jeg sitter igjen med negative opplevelser slik som deg ang Expert når det gjelder tidligere transaksjoner.

 

Elkjøp har alltid vært ryddige for min del, noe som gjør at jeg handler 95% der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den pcen er resultatet vi ser av praksisen med åpent kjøp. Elkjøp har nesten to måneder (50 dager)

Praksisen i dette tilfellet har tydligvis å selge denne hp laptoppen som er levert tilbake som ny .

Uten å gi informasjon at den har vært tidligere solgt/returnert og selge med prisavslag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har jo åpent kjøp på power, hvorfor bruker du ikke bare det?

 

Jeg kunne ha gjort det. Og det var min første innskytelse. Men jeg kjøpte pc på dette tidspunktet av en grunn da det er et av tidspunktene i året der det er en del gode tilbud. En del av de beste tilbudene har allerede vært, så om jeg hadde tatt pengene tilbake så hadde jeg kommet ganske dårlig ut av det sånn som jeg ser det.

Lenke til kommentar

1000kr synes jeg var et helt kurant plaster på såret. At du har hatt utgifter i form av bensin osv er jo ikke noe de skal ta høyde for.

Kan godt hende at det er "et helt kurant plaster på såret" som du sier. Allikevel mener jeg at det den "totale kundeopplevelsen" der jeg ble solgt en brukt pc som ny(og dette er jo faktisk det som er mest alvorlig) kombinert med det jeg opplevde som upfroff kundeservice og liten vilje til å komme meg i møte gjør at jeg opplever meg litt dårlig behandlet

Endret av Kristian ska
Lenke til kommentar

henvend deg til butikken som solgte deg maskinen og be om å snakke med avd. leder / varehussjef. forklar saken og se hva de vil tilby deg. Det er som du sier uprofft å selge en brukt vare som ny, det minste en fornuftig avdelingsleder burde gjøre er å la deg bytte til en annen maskin med like specs om den du kjøpte ikke er å oppdrive.  

Lenke til kommentar

1000kr synes jeg var et helt kurant plaster på såret. At du har hatt utgifter i form av bensin osv er jo ikke noe de skal ta høyde for.

 

Ville du kjøpt denne maskinen om den ble solgt som en brukt maskin og for 10.999,- i stedet for 11.999,-? Jeg synes tusen kroner i avslag nesten er en fornærmelse i denne saken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1000kr synes jeg var et helt kurant plaster på såret. At du har hatt utgifter i form av bensin osv er jo ikke noe de skal ta høyde for.

 

 

Tusen kroner er "et helt greit plaster på såret" for at butikken brøt loven og solgte en brukt gjenstand som om den var ny?

 

Den eneste akseptable løsningen er at TS får det han betalte for: en ny, ubrukt PC med samme spesifikasjoner eller så nært som mulig.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Ville du kjøpt denne maskinen om den ble solgt som en brukt maskin og for 10.999,- i stedet for 11.999,-? Jeg synes tusen kroner i avslag nesten er en fornærmelse i denne saken.

Jeg hadde levert den tilbake og kjøpt ny, muligens et annet sted. Så 1000kr kompensasjon synes jeg er mer en bra nok. 1000kr avslag på varen derimot hadde jeg såklart ikke akseptert.

Lenke til kommentar

Jeg hadde levert den tilbake og kjøpt ny, muligens et annet sted. Så 1000kr kompensasjon synes jeg er mer en bra nok. 1000kr avslag på varen derimot hadde jeg såklart ikke akseptert.

Han får jo ikke 1000kr uansett. Han får 1000kr for å beholde pc'en, I praksis 1000kr avslag.

 

Siden dette er et mandagseksemplar (allerede ødelagt), ville jeg ha krevd en ny pc, alternativ en ny og bedre pc, alternativt dekningskjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

henvend deg til butikken som solgte deg maskinen og be om å snakke med avd. leder / varehussjef. forklar saken og se hva de vil tilby deg. Det er som du sier uprofft å selge en brukt vare som ny, det minste en fornuftig avdelingsleder burde gjøre er å la deg bytte til en annen maskin med like specs om den du kjøpte ikke er å oppdrive.  

Dette var forøvrig hos "power-nettbutikk"

Lenke til kommentar

Dette var forøvrig hos "power-nettbutikk"

Jeg kjøpt noe på nettbutikken, det konka, tok med produktet til nærmest butikk og fikk nytt bedre produkt, mot et lite mellomlegg da den jeg ville ha kostet 200,- mer enn orginal prisen til min "gamle", som jeg kjøpt på halv pris på black friday (førpris 2000, BF 1000, nytt produkt 2200)

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...