Gå til innhold

Hvor demokratisk er Norge?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er du så aggressiv og bitter? Snakk om å være hatefull og intolerant..

 

*ignorert*

 

De fleste jeg ignorerer gir jeg en ny mulighet ved å åpne innleggende deres tross at de er ignorert, men fortsetter det så bare ignorerer jeg det permanent. Trolling, avsporinger, aggressivitet og slike ting er jeg lei av, og siden ting ikke blir moderert her på forumet, så får jeg gjøre det selv.

Men å starte en tråd som heter "Massesensur på internett, ytrings og informasjonsfilter" hvor du klager på at folk ikke får slippe til grunnet utestengelse uten lovbrudd, det hadde du ikke noe problem med.

 

Du skrev vel rett ut at du ikke kunne forstå hvorfor noen skulle utestenges bare for å såre noens følelser, var det ikke?

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demokratisk nok, som regel. Det eksisterer likevel mange unntak. Det finnes jo en del eksempler på saker der storting og/eller regjering virkelig overkjører folkets mening mellom stortingsvalg, i saker som ikke sto i partiprogrammene eller var relevante ved valgtidspunktet. Da har man som innbygger overhodet ingenting man skulle sagt, og det er en smule uheldig. Om man ikke hadde noe grunnlag for å sannsynliggjøre at partiet man stemte på vil stemme for et spesielt forslag man er dypt uenig i, bør partiet i større grad lytte til velgerne.

Lenke til kommentar

Sånn sett kan det oppstå uheldige sammenhenger mellom faktisk vedtatt politkk i Stortinget og det partiene står for. Det er nå slik at så lenge det ikke er et parti som har flertall så blir det forhandlinger om budsjettet eller den aktuelle sak. I de tilfellene blir det ofte hestehandel eller kompromisser som råder. Da må man gi noe for å få noe. Dette er normalen og sånn systemet vi har er designet.

 

Kommer det opp en sak som ikke er dekning for i partiprogrammet får partiet finne seg et standpunkt. Her er det ikke så mye å hverken kritiserer eller rose.

 

Det store aberet er når et parti har en klar posisjon på en sak i forkant av et valg. Går til valg på den saken for så å gjøre en 180 graders snuoperasjon rett etter valget. Uten at det har kommet ny informasjon på bordet eller at de har vært nye diskusjoner i partiet som skulle påvirke partiets ståsted. Det er uredelig, ikke minst når det ikke handler om å svelge en kamel i forhandlinger o.l.

Lenke til kommentar

Demokratisk nok, som regel. Det eksisterer likevel mange unntak. Det finnes jo en del eksempler på saker der storting og/eller regjering virkelig overkjører folkets mening mellom stortingsvalg, i saker som ikke sto i partiprogrammene eller var relevante ved valgtidspunktet. Da har man som innbygger overhodet ingenting man skulle sagt, og det er en smule uheldig. Om man ikke hadde noe grunnlag for å sannsynliggjøre at partiet man stemte på vil stemme for et spesielt forslag man er dypt uenig i, bør partiet i større grad lytte til velgerne.

Men samtidig så er våre folkevalgte nettopp fra folket, og har blitt valgt frem av partiets medlemmer, før de ble valgt av folk i kommunen de bor i, før de gikk fra å være en av 10 000 folkevalgte lokalpolitikere i kommuner og fylker, til å bli en av 169 representanter på Stortinget valgt av folket.

 

Vi kan være rimelig sikker på at de fleste som stemmer på partiene ville fulgt partiets handlinger, om de hadde erfaringene og kunnskapen om sakene det stemmes for som de folkevalgte faktisk har.

 

De som er uenige i partiets valg og mener de kan gjøre en bedre jobb står fritt til å gå inn i politikken selv;

Hverken klasse, kjønn, legning eller hudfarge er til hinder.

Det er ingen herskerklasse I samfunnet eller elite i politikken.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så aggressiv og bitter? Snakk om å være hatefull og intolerant..

 

*ignorert*

 

De fleste jeg ignorerer gir jeg en ny mulighet ved å åpne innleggende deres tross at de er ignorert, men fortsetter det så bare ignorerer jeg det permanent. Trolling, avsporinger, aggressivitet og slike ting er jeg lei av, og siden ting ikke blir moderert her på forumet, så får jeg gjøre det selv.

 

Jeg har da hverken vært aggressiv, bitter eller hatefull. Det kan umulig være hatefullt å eksplisitt uttrykke at hlbt miljøet har samme rettigheter som resten av oss og at det ikke er noe nullsum spill. Videre er det teknisk umulig å være hatefullt å skriftlig irrettesette en homofob for hans intolerante diskriminerende holdninger. Snakk om tull. Og en som argumenterer for rettighetene til hlbt miljøene er intolerant? Er det intoleranse ovenfor intoleranse så er det greit.

 

Hvis du tror det du blir utsatt for grunnet dine homofobiske diskriminerende holdninger, generelle uvilje til å ta til deg informasjon og kunnskap, er hatefullt og intolerant da er det på tide med en virkelighetssjekk. Du blir motsagt relativt hardt, men innenfor spesielt når det gjelder din homofobi. Jeg lurer i grunn på om du forstår hva disse ordene

 

Tråder blir moderert, det er flere tråder som ganske kraftig blir moderert når det går for hardt for seg. Jeg vil tippe hovedgrunnen til at din homofobi og generelle diskriminerende holdninger mot hlbt miljøet får stå i tråden er fordi brukerne i denne tråden respekterer din rett til å ytre seg.  Uavhengig av hvor usmakling. inkompetent, diskriminerende, patetisk og så videre brukere ser på dine ord har du ikke blitt rapportert. Tenk over den et øyeblikk. Brukere vil heller gi deg mottale enn å se dine usmakligheter fjernet. Hvorfor kan du spørre deg! Sjekk modereringen med å rapportere noen av dine egne homofobiske innlegg. Så kan vi konkludere hva som skjer med modereringen.

 

Det er i grunn morsomt at du nå anklager meg for trolling, avsporting og aggressivitet. Har dine følelser blit såret? Skal min ytringsfrihet til å offentlig gi dine diskriminerende holdninger begrenses? Og av alle ting i en tråd og demokrati og slikt. Morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråder blir moderert, det er flere tråder som ganske kraftig blir moderert når det går for hardt for seg. Jeg vil tippe hovedgrunnen til at din homofobi og generelle diskriminerende holdninger mot hlbt miljøet får stå i tråden er fordi brukerne i denne tråden respekterer din rett til å ytre seg.  Uavhengig av hvor usmakling. inkompetent, diskriminerende, patetisk og så videre brukere ser på dine ord har du ikke blitt rapportert. Tenk over den et øyeblikk. Brukere vil heller gi deg mottale enn å se dine usmakligheter fjernet. Hvorfor kan du spørre deg! Sjekk modereringen med å rapportere noen av dine egne homofobiske innlegg. Så kan vi konkludere hva som skjer med modereringen.

Dette burde kopieres til tråden om ytringsfrihet. En tråd han sågar startet selv...

Man må jo beynne å lure på om det bare gjelder der man selv syntes det passer. Men selvoppnevnte vektere for enhver sak har en tendens til å være mer subjektive enn hva som er bra for saka. Intet nytt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...