Gå til innhold

PUBG-utvikleren innrømmer at spillet er ødelagt – lanserer «Fix PUBG»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at de endelig tar tak i optimaliseringen. Spillet har dessverre vært preget av snarveier fra utviklerens side, der raske løsninger har vært vanlig. De har derimot nå et såpass etablert spill at de kan ta seg tid til å gjøre det bedre.

 

"Dropp i bilderatene " Ærlig talt tek, kan vi ikke bare bruke noen engelske universal ord?

 

Det rette ordet her er bildefrekvens. "Frame rate" er Engelsk, men her i Norge snakker vi norsk. Universalord finnes ikke.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan jo med en gang bare si at de kommer aldri til å fikse særlig med mindre de ikke har tenkt å gi oss ett helt nyt spill ifra scratch.

Men slik er det med folk som tenker mer på å tjene penger på skins enn å faktisk lage noe som funker, men de skal jo ha det at de klarte å lure bra mange folk til å kjkøpe spillet og kjøpe masse skins osv, dette fix pubg greiene er jo bare en distraksjon, ingenting vil skje.

Lenke til kommentar

Bra at de endelig tar tak i optimaliseringen. Spillet har dessverre vært preget av snarveier fra utviklerens side, der raske løsninger har vært vanlig. De har derimot nå et såpass etablert spill at de kan ta seg tid til å gjøre det bedre.

 

 

"Dropp i bilderatene " Ærlig talt tek, kan vi ikke bare bruke noen engelske universal ord?

 

Det rette ordet her er bildefrekvens. "Frame rate" er Engelsk, men her i Norge snakker vi norsk. Universalord finnes ikke.

Kan vel gjerne bruke teknisk engelsk i forbindelse med en artikkel. Enda mer når de har brukt ord som "matchmaking" allerede.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dropp i bilderatene " Ærlig talt tek, kan vi ikke bare bruke noen engelske universal ord?

 

Alt i dag må "fornorskes" ingen ting kan være på Engelsk mere ser ut som de er livredde for at man kan lære seg litt Engelsk, husker før i tiden het "hjørnespark" corner osv osv men dette er heeeelt borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

PUBG-utvikleren innrømmer at spillet er ødelagt

 

Den tittelen der synes jeg er svada altså. Nei, de innrømmer ikke at spillet er ødelagt, de innrømmer at det kan forbedres! 

 

Kan jo med en gang bare si at de kommer aldri til å fikse særlig med mindre de ikke har tenkt å gi oss ett helt nyt spill ifra scratch.

Men slik er det med folk som tenker mer på å tjene penger på skins enn å faktisk lage noe som funker, men de skal jo ha det at de klarte å lure bra mange folk til å kjkøpe spillet og kjøpe masse skins osv, dette fix pubg greiene er jo bare en distraksjon, ingenting vil skje.

 

Er du med på utvikler teamet til Bluehole? Om ikke hvordan kan du påstå dette i det hele tatt? 

 

De kjører på Unreal Engine, den  motoren er svært fleksibel ift. optimalisering. Så med mindre du har noen konkrete kilder som du kan vise til så er det bare å klappe igjen. 

 

De har gjort mye bra de siste månene, og jeg er helt enig at de kan forbedre mye, men å påstå at det er ødelagt, og ikke kan fikses er totalt bullshit. 

 

Spørsmålet er hvor feilen ligger, om de må skrive mye av koden på ny osv. Men de har såpass greie på dette at dette får de til. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Er du med på utvikler teamet til Bluehole? Om ikke hvordan kan du påstå dette i det hele tatt? 

 

De kjører på Unreal Engine, den  motoren er svært fleksibel ift. optimalisering. Så med mindre du har noen konkrete kilder som du kan vise til så er det bare å klappe igjen. 

 

 

Hvis denne motoren er så bra og fleksibel så beviser jo bare det jeg har sagt hele tiden, bluehole er amatører hva angår å lage spill og hadde de hatt greie på dette som du påstår så burde de kanskje ha fått til dette for lenge siden, med mindre de da ikke er amatører, noe som bare forsterkes hele tiden.

Og ikke for å snakke om hvor mye cheats det er i spillet, man kommer aldri unna cheating, men de gjør neppe nok der også.

Men bare fortsett å forsvar disse amatørene eller så kan du jo også bare klappe igjen, man forsvarer ikke folk som ikke klarer jobben sin når spillet har vært ute lenge nok til at store feil burde vært fikset istedenfor å pushe nøkler og seasonpass som man må betale for.

Har vel aldri vært borti ett spill som krasjer mer enn pubg også, det i seg selv sier jo sitt egentlig.

 

Savner gamle dager da spill kom ferdige ut av boksen, idag kjøper du 50%, må laste ned 25% også de resterende 25% må du igjen betale for, sånn 6 måneder etterpå når de må fikse det halv ferdige dritt produktet deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Er helt enig i at de kunne ha gjort mye med problemet mye tidligere, men du må også huske på at de ikke var store når de først lanserte spillet i early access. 

 

Et spill som PUBG trenger polering ganske ofte da de også ligger til mye. Det er ikke som et single player spill som bare får nye content packs hver 5 måned som du nevner. 

 

Spilte faktisk en god del runder nå i dag, og merker utrolig stor forskjell fra sist jeg spilte spillet, da jeg ikke spiller det så regelmessig. 

 

Dessverre er det slik at man må ha mye tålmodighet i dag, skal du få et strålende produkt.. 

 

Å kalle dem amatører synes jeg blir tullete, de har drevet med spillutvikling i mange år, og dersom du synes de er så amatør messig så burde spillerbasen også tale imot det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvis denne motoren er så bra og fleksibel så beviser jo bare det jeg har sagt hele tiden, bluehole er amatører hva angår å lage spill og hadde de hatt greie på dette som du påstår så burde de kanskje ha fått til dette for lenge siden, med mindre de da ikke er amatører, noe som bare forsterkes hele tiden.

Og ikke for å snakke om hvor mye cheats det er i spillet, man kommer aldri unna cheating, men de gjør neppe nok der også.

Men bare fortsett å forsvar disse amatørene eller så kan du jo også bare klappe igjen, man forsvarer ikke folk som ikke klarer jobben sin når spillet har vært ute lenge nok til at store feil burde vært fikset istedenfor å pushe nøkler og seasonpass som man må betale for.

Har vel aldri vært borti ett spill som krasjer mer enn pubg også, det i seg selv sier jo sitt egentlig.

 

Savner gamle dager da spill kom ferdige ut av boksen, idag kjøper du 50%, må laste ned 25% også de resterende 25% må du igjen betale for, sånn 6 måneder etterpå når de må fikse det halv ferdige dritt produktet deres.

Sammenlikne spill i gamledager og spill i dag, er som å sammenlikne flintøks, mot avansert 2018modell skogsmaskin. Litt mere kompleks, for å si det slik. :p

 

Hvis du mener de er amatører, så får du jo hjelpe dem litt ;)

 

Du har jo garantert særdeles gode kunnskaper om å lage spill...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Spillet vil dø før det blir lansert engang, utviklerne har tjent penga sine og går videre til neste pengemaskin.

Spillet er jo allerede lansert? Ville ikke kalt spillet dødt når det ligger som #1 på https://steamcharts.com/...

 

 

Sammenlikne spill i gamledager og spill i dag, er som å sammenlikne flintøks, mot avansert 2018modell skogsmaskin. Litt mere kompleks, for å si det slik.  :p

 

Hvis du mener de er amatører, så får du jo hjelpe dem litt  ;)

 

Du har jo garantert særdeles gode kunnskaper om å lage spill...

Disse BR-spillene har jo også imponert mtp. antall spillere per game.  
Endret av Voosj
Lenke til kommentar

Jeg syns selv at jeg har fått utrolig mye underholdning for de 300 kronene jeg brukte på PUBG for et år siden eller noe slikt. Siden da har de forbedret spillet masse, nye maps og våpen, og det er store prosjekter disse mapsa.

 

Jeg har spilt på et GTX 780 fra 2014 om jeg husker riktig, aldri hatt ytelseproblemer. Bare så jeg har sagt min erfaring. Hva er det folk forventer for 300 kroner nå til dags?

 

Angående deres kompetanse så kan vi jo starte med å huske på at det er ikke utviklere / ingeniører som prioriterer hva som skal jobbes på. Jeg kan garantere at det har vært konflikt internt i bedriften pga. snarveier, det er faktisk bransjestandard.

 

Trenger jeg å minne folk på dayZ standalone? De som mener at PUBG er lureri kan umulig være elder enn 10-11 år gammel og ha brukt alle bursdagspengene på dette spillet. Jeg kjenner heller ingen -INGEN- som har hatt problemer med å kjøre PUBG, så hva er det folk spiller på for noe? Eller gråter vi fordi man ikke kan kjøre alt på ultra med en enkel GPU fra 2010?

 

Her er sannheten: PUBG utviklerne har gjort en usedvanlig god job, det er et usedvanlig godt spill.

 

Tenke seg litt om, hvorfor heter det utvikling? Når dere kjøpte PUBG så kjøpte dere spillet i sin daværende tilstand, om det ikke var godt nok så kan dere skylde på dere selv.

 

Jeg foreslår at de som har baller til å i det hele tatt uttale seg om utvikling og business uten å ha et snev av erfaring eller innsikt i noen av feltene kanskje lar vær å uttale seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet var bra noen måneder etter at det var lansert. Bedre menyer og UI. Opplevde nesten ingen crash (Nå crasher det jevnlig) 1 kart! Liker ikke Miramar eller Sanhok. Heller ingen AS spillere som ødela. Lite juks. Raskere matchmaking. Tror heller det ikke var loot boxes, om jeg ikke husker feil. Var ihvertfall ikke så fremtredende som det er nå. Da ble vi lovet bedre optimalisering, for min del har det blitt verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...