maxmhz Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Eg vil ha en brukernavn/passord beskyttet side. Hvordan lager eg scriptet? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: maxmhz skrev (2002-03-03 20:06):Eg vil ha en brukernavn/passord beskyttet side.Hvordan lager eg scriptet? Lær deg eit språk som PHP eller Perl. Når du først kan eit slikt språk (og sjølvsagt ein del HTML), så er det svært lett å laga eit slikt login-skript. mvh., Vegard Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 0hh...ja så eg skal liksom lære meg et heilt nytt programmerings-språk får at clan-medlemmene i klanen min skal få skrivve inn et passord, og komme til et private web-område kun for medlemmene CS-klanen? Nei takk! Men eg kunne godt tenkt meg å kunne perl, men eg konsentrerer meg om en ting om gangen! Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Det er ikke snakk om å lære seg et helt nytt programmeringsspråk. Du spurte jo om hvordan du lager scriptet og da må du jo regne med at du må programmere litt. Fremgangsmåten for å lage et slikt script i PHP er egentlig veldig enkel. Bare definer to variabler; brukernavn og passord, og sjekk dem opp mot f.eks en tekstfil som inneholder alle brukernavn og passord. Du kan jo også gjøre det veldig enkelt ved å sette alle brukernavn og passord i selve koden. Et lite eksempel (har ikke prøvd denne koden så den kan inneholde feil): <?php $brukere = "morten||per||ola"; $passord = "katt||hund||hest"; if (isset($brukernavn) and isset($passord)) { $bruker = explode("||", $brukere); $pass = explode("||", $passord); $count = count($bruker); for ($i = 0; $i < $count; $i++) { if ($brukernavn == $bruker[$i] and $passord == $pass[$i]) { # Riktig brukernavn og passord! } else { # Feil brukernavn og passord! } } } ?> _________________ Morten Vik <a href="http://www.sourcecode.no/">Sourcecode.no</a> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Magellan på 2002-03-03 22:40 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Magellan på 2002-03-03 22:41 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Er'e en apache - server kan du bruke en .htaccess - fil. Guider til dette florerer det av på nett. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Eg fann et script på nettet... funka ganske bra! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei maxmhz! Kunne sikkert vært kjekt for andre å vite kva script du bruker.. Sjølv har eg tenkt å bruke htaccess..Siden start.no støtter det..:wink: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Gå inn på start.no's guider for Perl, og da kommer det opp en del linker til høgre med sider med MASSE script med login og cookies og heile pakka...sjekk der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå