Salvesen. Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Fra 1.1.2019 skal arbeidsgiver drive med forskuddstrekk på skatt av bonuspoeng som er opptjent i bedrift og tatt ut i privat ferie(om jeg har forstått det rett). Noen der ute som har lagt noen slagplan på hvordan en skal håndtere dette? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Jeg vil tro mange arbeidsgivere setter ned foten for opptjening av bonuspoeng på jobbreise, en annen løsning er å si at bonuspoeng opptjent på jobbreise kun skal brukes på andre jobbreiser.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. august 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 Jeg vil tro mange arbeidsgivere setter ned foten for opptjening av bonuspoeng på jobbreise, en annen løsning er å si at bonuspoeng opptjent på jobbreise kun skal brukes på andre jobbreiser.. Ja det ser ut til at dette kan bli løsningen for mange, men det kan jo føre til problemer med å holde på ansatte også. Mange som ser på dette som en ekstra gode og heller ser en annen vei om de mister den. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 8. august 2018 Rapporter Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Ja det ser ut til at dette kan bli løsningen for mange, men det kan jo føre til problemer med å holde på ansatte også. Mange som ser på dette som en ekstra gode og heller ser en annen vei om de mister den. Dette har vært diskutert litt andre steder, men kommer vel an på om du samler mest i Norwegian eller SAS. SAS har jo planlagt rundt dette. Der er det jo mulig å registrere i ettertid, og dermed omgå forbudet mot bonuspoeng fra arbeidsgivers side. Dette systemet er prisgitt at arbeidstaker rapporterer inn. Om vedkommende ikke gjør det, kan jeg ikke se for meg at det blir noen konsekvenser. Da er arbeidsgiver uskyldig (de kan jo ikke vite hvis ikke arbeidstaker rapporterer inn). De skal samtidig slite med å vite hvor mye som er brukt hva (siden eldste poeng brukes først), hvilke, når osv. Masse problemstillinger som gjør at dette kommer til å ebbe ut i ingenting, tror jeg. Bruker egne poeng (private) fordi du mangler 2k poeng til en reise eller oppgradering - fratrekk på skatten? Skylder arbeidsgiver deg penger? Gidder ikke nevne alle. Tror dette blir en stor ikke-sak, egentlig. Ender nok med forbud som du sier for enkelhetens skyld fra arbeidsgivers side, og så blir det en gjensidig forståelse fra begge sider om dont ask, dont tell. Da kan ansatte beholde godene sine, og arbeidsgiver slipper pes fordi de har sitt "på det tørre". Endret 8. august 2018 av Neonex 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå