ilpostino Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Selv bruker jeg mye YouTube 8setter på lange spillelister / lange sanger) innen diverse genre i tilleg til å se på dansevideoer. Nylig tok jeg opp SoundCloud og det virker lovende for å oppdage ny musikk. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Discover og new music på Spotify. Evt. spillelister for forskjellige sjangre med ulike artister. Av og til på related artists inne på en artistprofil også. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Ørene Jeg bruker Spotify sin "discover"-funksjon. Så bruker jeg også en del tid på diverse musikkforum. Men jeg hører egentlig ikke så mye nytt..står fast i det gamle jeg "alltid" har hørt på og trives greit med det.. Endret 9. august 2018 av :utakt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. august 2018 Forfatter Del Skrevet 9. august 2018 Jeg har i og for seg testet ut Discovery-funksjonen i Spotify men synes det som kommer der er så dårlig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Har oppdaget mye musikk gjennom sjangerkanaler på Youtube, spesielt i litt mer nisje sjangere som Synthwave og Vaporwave. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Et annet triks er å lage en spilleliste i Spotify med ting du liker. Når listen har spilt seg ferdig fortsetter Spotify å spille musikk i samme stil som det du hadde på lista. Det kommer noen gullkorn der. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Brukte Last.fm mye før, men de ødela siden og funsjonaliteten for noen år siden. Ettersom Spotify bakte tilsvarende inn med "related artists" (artister i samme sjanger), og senere la til "discover weekly" (din egen playlist på 30 sanger basert på hva du hører på) og "release radar" (samme som discover, bare med nye lanseringer), finner jeg utrolig mye bra der. Det er mye bra på Bandcamp og Soundcloud hvis man roter litt i sjangere man liker og faktisk bare hører på litt forskjellig nytt. Ellers har Youtube også mye gode forslag. Jeg hører på en del sanger på Youtube som ikke finnes andre steder (dreielire/hurdy gurdy, Light in Babylon, Luc Arbogast etc.), og fikk i går foreslått "Turkish 70's groovy funk, psychedelic rock on vinyl" som var en fyr som spilte masse singler på vinyl. Masse bra som jeg pitler ut og finner i Spotify. Neste video opp er (39:10 for den beste) Også med masse bra + link til Soundcloud-profilen til han som la det opp. Som videre igjen tar meg videre til mer musikk i samme stil. Endret 9. august 2018 av Jørgen Sørheim 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) VH-1 Classic, VH-1, Something Awful, YouTube, foreslåtte nye sanger på Tidal, og anbefalinger fra venner og familie. Og har jeg penger å bruke, tar jeg meg gjerne en tur innom Platekompaniet og kjøper album med kule cover og satser på at musikken er bra. Litt hit and miss, men det går seg til. E: Og kjøper engelske musikkblader. Der følger det gjerne med en CD. i alle fall sist jeg kjøpte Uncut. Endret 10. august 2018 av Datasmurf Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 (endret) Discover-funksjonen og "your daily mix"-listene i Spotify har gjort at jeg har finni en del bra. Også gjort at jeg faktisk har hørt låter av band jeg kjenner til men som jeg ikke har hørt så mye på, slik at jeg faktisk har valgt å høre på dem. Fans also like-funksjonen er også fin. Ellers leser jeg en del anmeldelser på nettsider som fokuserer på musikk jeg hører på (punk, emo, hardcore, ska). Enkelte nettsider og blogger er også flinke til å komme med anbefalinger og "band of the week"-greier. En siste metode er å høre på samleplater/mixer fra diverse plateselskaper, ofte uavhengige og små. Kjøper slike sjeldent lenger, men da jeg fortsatt kjøpte cd-er kunne slike comp-er være skatteskister. Endret 9. august 2018 av Tomeito Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg ser en del konserter i opptak på youtube, feks ifra Tomorrowland. Der blir det ofte presentert nyere musikk i set-listene. Oppdagte KSHMR på den måten i år. 1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Soundcloud for det meste.Finn en artist eller to du liker og se på hvem de følger osv. Går litt sakte i starten men du finner fort mye bra. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Tar utgangspunkt i noe jeg allerede liker, for eksempel fra soundtrack i film eller musikkbiblioteket som allerede er på rundt 19 000 sanger, deretter finner jeg relaterte artister gjennom spotify og andre mindre lovlige tjenester. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2018 Del Skrevet 11. august 2018 Finner ganske mye på Bandcamp. Stort utvalg. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Ja, Bandcamp er en god side. Der kan man klikke seg inn på folk som liker artist/plate/sang og se hva annet de liker. Mange band/artister har egne anbefalinger. Og ofte kan du komme deg inn på labelsene som har gitt ut musikken og se hva annet de har... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Jeg ber alltid læregutta styre musikken. Denne ungdommen finner mye kul musikk jeg aldri har hørt før. Jeg spaner også mye musikkproduksjon forums(Steinberg, FLstudio, Logicpro, Epidemicsound). Random playlists på spotify, soundcloud, youtube. Radio slutta jeg med etter at det gikk over til DAB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå