Gå til innhold

Lyd i garasjen - trenger tips

Anbefalte innlegg

Ønsker å sette opp et anlegg i garasjen, og trenger tips om utstyr;

• Garasjen er ikke isolert, så det vil bli kaldt der (inntil 5 minusgrader på det aller kaldeste)
  • Garasjen er tørr
  • Skal bare spille fra Spotify på mobil, så trenger ikke noe avansert (bare aktive høyttalere?)

Samtidig ønsker jeg et anlegg jeg kan ta ut i hagen og bruke med litt skikkelig bass (litt avstand til nærmeste nabo, så det går greit). Etter å ha søkt litt ser jeg for meg PA anlegg som et alternativ, men har egentlig ikke peiling, så tar imot alle tips og råd. 

Ønsker i utgangspunktet i pose og sekk; både mye bass og skikkelig 'spiss' lyd ved behov.

Den største utfordringen (og grunnen til at jeg går inn her og søker råd) er at jeg ønsker å finne noe som fungerer typisk innenfor en prisramme på 3-4000 kr, og da ser jeg for meg å kjøpe noe brukt på finn. For et høyere budsjett hadde jeg bare tatt turen innom en hifi forretning ...

-> Linker til gode kjøp på finn settes derfor også pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg bare tatt fruens gamle anlegg (Sanyo-greie fra tidlig 90-tall) og satt der. Luftig garasje.

Det har funket fint selv i tre kalde og fuktige vintre nå. Fikk selskap av et enkelt dab-adapter, som ta imot fra mobil, brett osv. 

Men strengt tatt vil jeg anbefale deg noen av utendørsløsningene. Det er kommet haugevis med høyttalere som tåler fuktighet og vann, så velg størrelsen du trenger, evt prisen du er villig til. 

Om du stoler på tørrhetsgraden i garasjen din kunne du f.eks prutet litt på disse https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125490910.

For enda mer robuste blir det slike "bærbare", som Sony https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124705734.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...