Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Forskere tar til orde for ny defensiv teknikk.Planter tusenvis av bugs i programvare for å lure hackere Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 I praksis som DNA vs virus. Hah. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Nå bør vi vel roe ned litt på click-baiten her. En ting er å teorisere om det, en annen ting å gjøre det. Om jeg har en teori om å klone dinosaurer fra DNA funnet i fossiler, ville dere ikke skrevet "kloner tusenvis av dinosaurer". 3 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Nå bør vi vel roe ned litt på click-baiten her. En ting er å teorisere om det, en annen ting å gjøre det. Om jeg har en teori om å klone dinosaurer fra DNA funnet i fossiler, ville dere ikke skrevet "kloner tusenvis av dinosaurer". Dette er en velkjent metode som både har og blir brukt den dag i dag. Hvor utbredt den er vet jeg ikke, men jeg vet om flere som bevisst gjør dette. Men det som ikke nevnes i artikkelen er du også kan bli ett mål pga dette. Dersom svakheten du implementerer er mulig å scanne etter vil du dukke opp i loggene til automatiserte scannere og dermed blir du ett mål som du i utgangspunktet ikke ville vært uten denne fiktive sårbarheten. Og det er litt feil fremstilt i artikkelen, de planter ikke bugs men ledetråder som kan hinte om en bug. Og som penetrasjonstester så er du vant til å forholde deg til falske positive utslag på daglig basis uansett så hvor effektivt dette er vet jeg ikke. Jeg ville heller brukt dette som en honeypot for å oppdage angrep, ikke for å forvirre angriperen. 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Dette er en velkjent metode som både har og blir brukt den dag i dag. Hvor utbredt den er vet jeg ikke, men jeg vet om flere som bevisst gjør dette. Men det som ikke nevnes i artikkelen er du også kan bli ett mål pga dette. Dersom svakheten du implementerer er mulig å scanne etter vil du dukke opp i loggene til automatiserte scannere og dermed blir du ett mål som du i utgangspunktet ikke ville vært uten denne fiktive sårbarheten. Og det er litt feil fremstilt i artikkelen, de planter ikke bugs men ledetråder som kan hinte om en bug. Og som penetrasjonstester så er du vant til å forholde deg til falske positive utslag på daglig basis uansett så hvor effektivt dette er vet jeg ikke. Jeg ville heller brukt dette som en honeypot for å oppdage angrep, ikke for å forvirre angriperen. Ok, det er jo relevant, men kan ikke se noe om det i artikkelen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Nå bør vi vel roe ned litt på click-baiten her. En ting er å teorisere om det, en annen ting å gjøre det. Om jeg har en teori om å klone dinosaurer fra DNA funnet i fossiler, ville dere ikke skrevet "kloner tusenvis av dinosaurer". De planter tusenvis av bugs i overskriftene for å lure leserne. 3 Lenke til kommentar
kist Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Har selv benyttet meg av denne metoden men først og fremst som honeypot eller for å aktivisere en logg funksjonalitet for nøye gjennomgang ettersom ingen menneske vil trigge denne funksjonaliteten. Men helt klart at det ville vært av interesse å ha et rammeverk med snubletråder for å identifisere trøbbel-makere. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 12. august 2018 Del Skrevet 12. august 2018 Fint for support som vil få 1000vis av nye rapporter om sikkerhetshull som ikke er sikkerhetshull. Spør feks. Microsoft hvor mange årsverk de bruker i dag for å håndtere ugyldige rapporter om sikkerhetshull og om de er intetessert i å 1000doble dette. I think not. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå